Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Carisma GLX valt uit
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 19:15    Onderwerp: Carisma GLX valt uit Reageer met quote

ik heb een probleem, ik had dat een half jaar geleden ook al, toen een tijd niet en nu is het weer terug.
als ik de auto pak, en een stuk rijd is er niks aan de hand, als een zonnetje loopt hij.
dan ben ik aangekomen en zet de auto uit, dan kan ik hem binnen een korte periode(ca. 10min) gewoon starten.
maar als ik hem een uurtje laat staan dan en ik wil hem dan pakken dan start hij, en na 4 sec valt hij weer uit, ook als ik gas geef, dan valt hij na 4 sec gewoon weer uit, en dan is het rare dat als ik hem start, gas geef naar zeg 5000tpm, en hij valt na die 4sec weer uit en als ik dan snel het contact aan-uit doe dan loopt hij weer 4 sec, dat kan ik 10x doen, en zo laten lopen maar zo kan ik niet rijden natuurlijk.

eerst leek het erop dat de hij de sleutel niet las en de startonderbreken hem liet uitvallen, het is ook geen ori sleutel.
maar nu ben ik erachter dat als ik hem flink in zn toeren jaag, hij na een paar keer stoten geeft en het ecu lampje gaat branden,
ook als ik 160-170 rijdt ook, ik stond laatst zelf stil op de vluchtstrook!! ik reed 160, hij gaf stoten en ineens was ie weg...
gelukkig na starten en binnen die 4sec flink gas geven deed ie het weer, dat heeft ie af en toe als hij niet bijft lopen en ik geef flink gas binnen die 4 sec dan zie je dat hij anders gaat lopen en dan doet ie het weer...

hij is niet afgetrapt, ik geef niet altijd zo flink gas ik was wat aan het proberen, ik heb wel het koolfilter verwijderd... maar dat kan dit niet veroorzaken lijkt mij...

ik ben ten einde raad... ik vind het niet erg dat er wat mee is, maar dan moet ik wel weten wat!!
ik hoop dat hier iemand is die me kan helpen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste gevoel is "brandstofdruk", kan aan de pomp liggen, of een relais,
maar het zou ook een probleem kunnen zijn met een dichtklappende leiding...

Was het een DeLorean, dan zou ik de "accumulator" verdenken, maar die hebben
moderne auto's niet. Ik zou in dit geval beginnen met de pomp; kijken of die loopt
en blijft lopen. Heb je ook al codes uit laten lezen? Als het lampje aangaat moet er
een code gelogd worden. Da's tenminste wel de bedoeling...
Als je in de buurt van Breda/Tilburg zou wonen zou ik 'm kunnen
uitlezen; ik heb een ScanGaugeII OBD2-scanner namelijk...
Maar misschien dat je zoiets op school ook hebt en mag gebruiken?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

ja ik zat ook al te denken aan de brandstofpomp, maar die wou ik niet preventief vervangen aangezien die 300euro is... ik ga hem vd week laten uitlezen bij de dealer ik ken iemand die iemand kent bij de dealer dus kan gratis... ik moet alleen nog tijd hebben...

bedankt voor het aanbod:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verdenk eerder het brandstofpomprelais dan de pomp.

Meestal pulst zo'n relais even bij inschakelen van het contact,
dat zou de paar seconden verklaren. Maar daarna moet het
inschakelen als de motor loopt, bijv. door de pulstrein van
de ontstekingsmodule, als dan de motor afslaat valt dat signaal
weg en stopt de pomp. Wel zo veilig bij een ongeluk, voorkomt
benzine-douches en eventueel daaropvolgende brand...

Ik zou DAT dus eerst onderzoeken, heb je een schema van je auto?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

dan moet ik dat even vragen aan mede carisma eigenaars met een werkplaatshandboek heb ik zelf niet, bedankt voor deze super nuttige info het klinkt wel logisch idd!! hopen dat dat het probleem is.
ik ga niet graag naar de dealer ik los het liever zelf op, maarja dan moet ik wel weten wat het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 4 Okt 2009, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Succes en hou ons op de hoogte!
Daar kan ik ook nog wat van leren  Idea
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 6:08    Onderwerp: Reageer met quote

best zelf niet aan lopen kloten als je het niet weet maar zo snel mogelijk naar de garage gaan,
kunt je zo veel geld besparen en ongelukken vermijden  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

nou je kan juist veel geld besparen als je het zelf doet! ongelukken gebeurt niet zo snel...
dan moet je het wel een beetje kunnen idd. tis nu wss iets in de electronica daar ben ik niet goed in, alleen even uitvinden wat het is dan vervang ik het zelf gewoon, dat bespaard zoveel geld ik doe alles zelf.


zit dat relais trouwens bij de motor?
af en toe als het contact aan is en de motor uit hoor ik wel wat tikken bovenop de motor? dat lijkt wel op een tikkend relais...
maarja het kan ook iets anders zijn...

nou vandaag vrij dus vanmiddag maar langs de dealer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet waar dat relais zit, kan bij de motor zitten, of in de zekeringenkast, of bij de brandstofpomp.
Daar zou je dus een werkplaatshandboek voor moeten hebben.
Of een Vraagbaak; veel goedkoper en voor een zelfsleutelaar ook al een enorme hulp...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb eventueel een digitale werkplaatshandboek waar een hoop auto's instaan
kan van de week wel ff kijken
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
carisma1800GLX
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Juni 2008
Posts: 33
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

als dat zou kunnen heel graag SmileSmile

het is een 1.8 16v SOHC(geen gdi),  motorcode 4G93,   85kw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Het was trouwens zijn bdp sensor die niet (goed) meer functioneerde.  Rolling Eyes  Very Happy
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

En hoe weet jij dat nou weer?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2450
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 18:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is ook actief op het Mitsubishi owners forum.. verrassend he? Razz  Laughing
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 5 Okt 2009, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, big surprise...

Nokkenassensor klinkt ook wel kloppend, alleen daarvan vind ik
het dan wel vreemde dat 'ie het "intermitterend" wel goed deed...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB