Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 19:15 Onderwerp: Carisma GLX valt uit |
|
|
|
ik heb een probleem, ik had dat een half jaar geleden ook al, toen een tijd niet en nu is het weer terug.
als ik de auto pak, en een stuk rijd is er niks aan de hand, als een zonnetje loopt hij.
dan ben ik aangekomen en zet de auto uit, dan kan ik hem binnen een korte periode(ca. 10min) gewoon starten.
maar als ik hem een uurtje laat staan dan en ik wil hem dan pakken dan start hij, en na 4 sec valt hij weer uit, ook als ik gas geef, dan valt hij na 4 sec gewoon weer uit, en dan is het rare dat als ik hem start, gas geef naar zeg 5000tpm, en hij valt na die 4sec weer uit en als ik dan snel het contact aan-uit doe dan loopt hij weer 4 sec, dat kan ik 10x doen, en zo laten lopen maar zo kan ik niet rijden natuurlijk.
eerst leek het erop dat de hij de sleutel niet las en de startonderbreken hem liet uitvallen, het is ook geen ori sleutel.
maar nu ben ik erachter dat als ik hem flink in zn toeren jaag, hij na een paar keer stoten geeft en het ecu lampje gaat branden,
ook als ik 160-170 rijdt ook, ik stond laatst zelf stil op de vluchtstrook!! ik reed 160, hij gaf stoten en ineens was ie weg...
gelukkig na starten en binnen die 4sec flink gas geven deed ie het weer, dat heeft ie af en toe als hij niet bijft lopen en ik geef flink gas binnen die 4 sec dan zie je dat hij anders gaat lopen en dan doet ie het weer...
hij is niet afgetrapt, ik geef niet altijd zo flink gas ik was wat aan het proberen, ik heb wel het koolfilter verwijderd... maar dat kan dit niet veroorzaken lijkt mij...
ik ben ten einde raad... ik vind het niet erg dat er wat mee is, maar dan moet ik wel weten wat!!
ik hoop dat hier iemand is die me kan helpen... |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 20:20 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn eerste gevoel is "brandstofdruk", kan aan de pomp liggen, of een relais,
maar het zou ook een probleem kunnen zijn met een dichtklappende leiding...
Was het een DeLorean, dan zou ik de "accumulator" verdenken, maar die hebben
moderne auto's niet. Ik zou in dit geval beginnen met de pomp; kijken of die loopt
en blijft lopen. Heb je ook al codes uit laten lezen? Als het lampje aangaat moet er
een code gelogd worden. Da's tenminste wel de bedoeling...
Als je in de buurt van Breda/Tilburg zou wonen zou ik 'm kunnen
uitlezen; ik heb een ScanGaugeII OBD2-scanner namelijk...
Maar misschien dat je zoiets op school ook hebt en mag gebruiken? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 20:42 Onderwerp: |
|
|
|
ja ik zat ook al te denken aan de brandstofpomp, maar die wou ik niet preventief vervangen aangezien die 300euro is... ik ga hem vd week laten uitlezen bij de dealer ik ken iemand die iemand kent bij de dealer dus kan gratis... ik moet alleen nog tijd hebben...
bedankt voor het aanbod:) |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 21:53 Onderwerp: |
|
|
|
Ik verdenk eerder het brandstofpomprelais dan de pomp.
Meestal pulst zo'n relais even bij inschakelen van het contact,
dat zou de paar seconden verklaren. Maar daarna moet het
inschakelen als de motor loopt, bijv. door de pulstrein van
de ontstekingsmodule, als dan de motor afslaat valt dat signaal
weg en stopt de pomp. Wel zo veilig bij een ongeluk, voorkomt
benzine-douches en eventueel daaropvolgende brand...
Ik zou DAT dus eerst onderzoeken, heb je een schema van je auto? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 22:04 Onderwerp: |
|
|
|
dan moet ik dat even vragen aan mede carisma eigenaars met een werkplaatshandboek heb ik zelf niet, bedankt voor deze super nuttige info het klinkt wel logisch idd!! hopen dat dat het probleem is.
ik ga niet graag naar de dealer ik los het liever zelf op, maarja dan moet ik wel weten wat het is. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Okt 2009, 22:23 Onderwerp: |
|
|
|
Succes en hou ons op de hoogte!
Daar kan ik ook nog wat van leren _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jelle1982 Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 6:08 Onderwerp: |
|
|
|
best zelf niet aan lopen kloten als je het niet weet maar zo snel mogelijk naar de garage gaan,
kunt je zo veel geld besparen en ongelukken vermijden |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 9:08 Onderwerp: |
|
|
|
nou je kan juist veel geld besparen als je het zelf doet! ongelukken gebeurt niet zo snel...
dan moet je het wel een beetje kunnen idd. tis nu wss iets in de electronica daar ben ik niet goed in, alleen even uitvinden wat het is dan vervang ik het zelf gewoon, dat bespaard zoveel geld ik doe alles zelf.
zit dat relais trouwens bij de motor?
af en toe als het contact aan is en de motor uit hoor ik wel wat tikken bovenop de motor? dat lijkt wel op een tikkend relais...
maarja het kan ook iets anders zijn...
nou vandaag vrij dus vanmiddag maar langs de dealer. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 13:06 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet waar dat relais zit, kan bij de motor zitten, of in de zekeringenkast, of bij de brandstofpomp.
Daar zou je dus een werkplaatshandboek voor moeten hebben.
Of een Vraagbaak; veel goedkoper en voor een zelfsleutelaar ook al een enorme hulp... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 14:37 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb eventueel een digitale werkplaatshandboek waar een hoop auto's instaan
kan van de week wel ff kijken _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 15:13 Onderwerp: |
|
|
|
als dat zou kunnen heel graag
het is een 1.8 16v SOHC(geen gdi), motorcode 4G93, 85kw. |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 17:52 Onderwerp: |
|
|
|
Het was trouwens zijn bdp sensor die niet (goed) meer functioneerde. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 18:28 Onderwerp: |
|
|
|
En hoe weet jij dat nou weer? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 18:36 Onderwerp: |
|
|
|
Hij is ook actief op het Mitsubishi owners forum.. verrassend he? _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 23:17 Onderwerp: |
|
|
|
Ah, big surprise...
Nokkenassensor klinkt ook wel kloppend, alleen daarvan vind ik
het dan wel vreemde dat 'ie het "intermitterend" wel goed deed... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|