Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Rukasu Newbie

 | Geregistreerd op: 15 Juni 2004 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Di 15 Jun 2004, 21:44 Onderwerp: RWD of FWD? |
|
|
|
Hallo Allemaal!
Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een paar vragen.
Ik was laatst in de carbase van Autoweek (www.auoweek.nl) aan het rondkijken, en vond een paar vreemde dingen.
Er staat van een paar auto's dat ze voorwiel aangedreven zijn terwijl ik meende dat ze achterwiel aandrijving hebben.
Misschien dat jullie meer weten.
Het gaat om de Mazda Rx-7 (1986-1992), Toyota Supra (1986-1993) en de oudere Toyota Corolla.
Ik geloof dat deze auto's in Amerika en Japan wel achterwiel aangedreven zijn.
Is dit voor europa verandert of staat er een fout op de pagina.
Alvast bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 15 Jun 2004, 23:33 Onderwerp: |
|
|
|
Toyota Corolla is gewoon voorwiel aangedreven...
De Supra en RX-7 zijn achterwielaangedreven...
En welkom op Car Tuning Forum!  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Rukasu Newbie

 | Geregistreerd op: 15 Juni 2004 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Wo 16 Jun 2004, 11:33 Onderwerp: |
|
|
|
Dank je! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 16 Jun 2004, 15:44 Onderwerp: |
|
|
|
Heb eens in die carbase zitten kijken maar daar klopt nie veel van zo te zien...
Mazda RX-7 Turbo II van 1990:
2 cylinders, 0,654 L cylinderinhoud, 0 kleppen, geen turbo... Dacht toch echt dat daar wat anders in lag...
Knap dat ie met deze specs toch 200 pk heeft  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 15 Jul 2004, 8:15 Onderwerp: |
|
|
|
kan t je vertellen wat erin licht
1.3 liter 2 schijfs rotatie motor (ook bekend als "Wankelmotor"), inclusief intercooler en turbo. inderdaad 0 kleppen, 0 nokkenassen!
En nu snapt de helft er niks meer van, maar het is toch echt gen geintje... brand maar los met die vragen. I'll answer 'em all! _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 15 Jul 2004, 17:58 Onderwerp: |
|
|
|
F*ck dan klopt het wel... Cylinderinhoud is dan per cylinder en aantal 2 zal op die schijven slaan!
Ja 't is dat je 't me pas hebt uitgelegd maar 't klopt idd wel ja 0) _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 15 Jul 2004, 22:22 Onderwerp: |
|
|
|
gheghe brute motortjes!!!!! _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 7:51 Onderwerp: |
|
|
|
Dat neem ik maar al te graag van je aan  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 8:26 Onderwerp: |
|
|
|
Het echte leuke werk ligt in de Mazda Uenos Cosmo GTR, zeer gelimiteerd en onwijs apart autotje.... ongeveer in t segment van de maxima... 3 schijfs rotatie motor 2 liter met bi-turbo setup... can we say hi to 800 Bhp??  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 10:19 Onderwerp: |
|
|
|
En ziet er behoorlijk goed uit ook  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 10:48 Onderwerp: |
|
|
|
Dacht dat jij niet van rond hield... iig vind ik het interieur echt meesterlijk! _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|