Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Petervdberge Newbie
| Geregistreerd op: 20 Januari 2010 | Posts: 14 | |
|
Geplaatst: Di 26 Jan 2010, 11:26 Onderwerp: |
|
|
|
Je moet toch leren?
als mensen geboren worden is het toch geen selectie van de een kan meteen met PC's aan de gang, de ander met auto's en weer een ander iets anders..
maargoed, mijn kennis komt verder grotendeels van forums, en internet, en met veel dingen heeft het tot nu toe goed uitgepakt.
we zullen zien hoe ik het doe op autogebied
en ja, waarschijnljik szal ik er boeken over moeten gaan lezen,, boeiee, als je ergens je hobby hebt dan maakt dat toch geen aars uit..
maar als ik een simpel ding vraag (naar mijn inzicht toen) dan doe ik dat gewoon op een forum, en dan kun je soms idd antwoorden verwaachten als, dat je dit niet uit het internet moet halen.. _________________ Beginnend autotunert |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Di 26 Jan 2010, 22:18 Onderwerp: |
|
|
|
kan het nog steeds niet geloven dat ik hier serieus op ben ingegaan
dan vragen ze iets over een turbo en dan gaan ze een ''powerfilter'' monteren. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Petervdberge Newbie
| Geregistreerd op: 20 Januari 2010 | Posts: 14 | |
|
Geplaatst: Wo 27 Jan 2010, 11:29 Onderwerp: |
|
|
|
Ergens moet toch de lucht vandaan komen en die moet toch op eeeeen manier worden gefilterd, open of power filter..
turbo en powerfilter zitten beiden in de lijn van de inlaat.
maargoed, we zijn iig lekker ver van hoofdonderwerp afgedwaald.
Bedankt voor jullie antwoorden.
ik zal kijken wat er lukt, en wat niet.. _________________ Beginnend autotunert |
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 29 Jan 2010, 16:31 Onderwerp: |
|
|
|
Petervdberge schreef: |
Ergens moet toch de lucht vandaan komen en die moet toch op eeeeen manier worden gefilterd. |
Hoeft niet.. ik ken genoeg mensen die een turbo rijden zonder luchtfilter of een snelle tuning powerfilter. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:40 Onderwerp: |
|
|
|
open luchtfilters zijn crappy
lucht massa meter raakt vaak vervuild doordat die filters met olie ingesmeert moetten worden
+
je zuigt meer warme lucht aan
warme lucht = minder zuurstof
+
De geluidsgolven van je inlaat resoneren tegen de ingaande lucht
vandaar dat die buffer (LFkast) ertussen zit
je lambda regelt wel wat bij maar denk maar niet dat je er een winst uit haalt van 10 pk
maar wat voorn motor licht in de swift ??
1.3 8v ????
MVG
H.lamphen
_________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:52 Onderwerp: |
|
|
|
Daarom is het verstandig er een CAI van te maken _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:57 Onderwerp: |
|
|
|
En hoe doe je dat dan ??
_________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:11 Onderwerp: |
|
|
|
geef mij eens een fatsoendelijke oplossing ? _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:38 Onderwerp: |
|
|
|
Het klopt dat het niet handig is het luchtfilter direct aan het originele luchtfilterhuis te plakken. Het luchtfilter zit dan te dicht op de motor en zuigt meer warme lucht aan.
Door te werken met buizen kun je de lucht op een andere plaats halen, bijvoorbeeld bij je bumper. De motor zuigt dan koude(re) lucht aan.
Zoals dit dus:
Maar volgens mij ging deze topic over turbo's en superchargers en niet over luchtfilters (Dan zou deze topic verplaatst moeten worden naar Luchtfilters) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 7:53 Onderwerp: |
|
|
|
buizen worden ook warm
en dan zit je nog met de turbulentie van de lucht in je bumper
+ het water / vocht rotzooi wat op je filtertje slaat
orgineel is beter
en anders iets maken wat erop lijkt maar dan met meer volume
daar heb je veel meer aan
open filter word vaak onderschat
5 pk erbij zeggen ze dan
maar er komt meer bij kijken
5 pk mischien bij een bepaald toerental bovenin
maar daar verlies je onderin misschien wel 15 pk
20% meer geluid waardoor je denkt harder te gaan
zelfde verhaal met een open uitlaat
ook zoiets
a fabriek maken ze ook geen open filters van wege de levensduur
dus hoezo zou je jouwn autotje daat wel aan blootstellen
MVG
H.lamphen
tuningfactory _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 13:54 Onderwerp: |
|
|
|
Nog beter: K&N inlegfilter...
vervangt origineel. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Di 25 Mei 2010, 10:50 Onderwerp: |
|
|
|
k&n jah kan licht een beetje aan je lmm
k&n word ingevet he
papieren filtr is het beste vind ik
vuil weg ermee
en een nieuwe kost niets _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Mei 2010, 17:59 Onderwerp: |
|
|
|
Zo'n K&N of Green schoonmaken en invetten is ook 't werk en geld niet hoor.
h.lamphen schreef: |
buizen worden ook warm
en dan zit je nog met de turbulentie van de lucht in je bumper
+ het water / vocht rotzooi wat op je filtertje slaat
orgineel is beter
en anders iets maken wat erop lijkt maar dan met meer volume |
Dat is in feite ook wat je hebt met een CAI. Origineel zit er ook vaak gewoon een buis vanaf je grill, alleen niet altijd de meest efficiënte. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Wo 26 Mei 2010, 11:59 Onderwerp: |
|
|
|
olie van je luchtfilter slaat op je lmm waardoor je storing en een verkeerde waarde krijgt
jesse
Dat is in feite ook wat je hebt met een CAI. Origineel zit er ook vaak gewoon een buis vanaf je grill, alleen niet altijd de meest efficiënte
dat klopt
maar snap ik nog niet pas dan gewoon die buis aan
en dan gewoon meten met een temp sensor voor en na
k&n geeft echt niet meer lucht door
verkoop trukjes
MVG
H.lamphen
Tuning factory _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
| h.lamphen Newbie
| Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Wo 26 Mei 2010, 12:04 Onderwerp: |
|
|
|
maar terug over het topic
super charger
Welke motor licht in de swift van je ?? _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
|
|
|