Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Word ik nu gek?!?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 3 Mrt 2010, 22:51    Onderwerp: word ik nu gek?!? Reageer met quote

er is me iets opgevallen al een tijdje aan mn wagen,
ik heb de indruk dat mijn stuur scheef staat( iets naar links gedraaid) en als ik rond de 70 rijd, krijg ik lichte trillingen met een zoemend geluid.
laat ik mijn stuur los laat terwijl ik op een rechte baan rijd trekt hij niet scheef maar blijft mooi rechtdoor rijden. ik vermoed dat dit begon door in de sneeuw een lichte schuiver te maken tegen de stoeprand. maar als de as scheef moest zijn zou de wagen toch ook gaan tegen trekken? dat doet hij dus niet  Confused ik ga morgen alles is van nader bij bekijken of ik niets verdacht zie. sugesties zijn welkom  Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 4 Mrt 2010, 0:59    Onderwerp: Reageer met quote

Heb precies hetzelfde ooit aan de hand gehad, was toen gewoon de uitlijning die om zeep was. 'k Zou beginnen die te laten nakijken.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Do 4 Mrt 2010, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

even na gekeken en niets scheef of  stuk gezien, wat me wel is opgevallen is dat mijn linker voorwiel een centimeter meer naar buiten staat dan mijn rechter... of staat mijn rechter een cm te veel naar binnen  Question  Question  Confused op profiel van de banden is niets aan te merken, geen verschillende slijtage ofzo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 4 Mrt 2010, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

dan is er mischien een spoorstang krom met deze stangen stel je de sporing van de auto (deze gebruiken ze dus bij hel uitlijnen
als je voorwielen teveel 'toespoor' hebben dan heeft je auto de neiging te gaan springen
iets toespoor is normaal maar als het te erg is gaan je banden minder lang mee als normaal en je benzine verbruik is als het goed is iets hoger

conclusie : uitlijnen en je bent waarschijnlijk van alles af  Wink
en zo niet zien hun meteen wat er aan scheelt
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 10 Mrt 2010, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

zo vandaag even naar midas geweest en die persoon zei dat waarschijnlijk mn stabi. stang zou zijn die een beetje scheef staat. het ding dat links op de afb in komt http://img641.imageshack.us/img641/6114/573407431detail.jpg
nu voor mn 4 banden laten uit te lijnen komt het op 74 euro  Mad om dan daarna te horen dat het nog niet is opgelost heb ik niet veel zin  Confused daarom denk ik dat ik mss beter naar mn dealer ga en gewoon direct naar die stang laat kijken.... wat denken jullie? g
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 10 Mrt 2010, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

zo vandaag even naar midas geweest en die persoon zei dat waarschijnlijk mn stabi. stang zou zijn die een beetje scheef staat. het ding dat links op de afb in komt http://img641.imageshack.us/img641/6114/573407431detail.jpg
nu voor mn 4 banden laten uit te lijnen komt het op 74 euro  Mad om dan daarna te horen dat het nog niet is opgelost heb ik niet veel zin  Confused daarom denk ik dat ik mss beter naar mn dealer ga en gewoon direct naar die stang laat kijken.... wat denken jullie? g
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 10 Mrt 2010, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

stabi stang kan je zelf ook wel vervangen Smile als je zeker weet dat die krom is. dealer?? die zien overal geld in. die zouden eerst je auto willen uitlijnen om dan tot conclusie te komen ja we wisten wel dat het de stabi stang was maarjah. en dan doen ze dat ook maar er bij heb je dubbel kosten
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Wo 10 Mrt 2010, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

dit bedoel ik dus richard.. maar hoe kan ik zien of die krom is? moet je daarvoor geen speciaal aparaat hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 10 Mrt 2010, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

poeeh hoe je kan zien of die krom is weet ik niet, want die van een golf 3 zit standaard al een gekke kronkel in. je zou hem dan naast een nieuwe moeten leggen om te zien of die van jou ander is. maarja om nou een nieuwe stang aan te schaffen alleen om te kijken of die van jou krom is das ook beetje te veel van de gekte.

kan je zien dat je wielen scheef staan? ik heb hem vorige week laten uit lijnen en ik zag echt dat me wielen alles behalve recht stonden. ze stonden gedraaid van links naar rechts en van onder naar boven ook. viel mee dat ze nie binnenstebuiten zaten

als je echt ziet dat je wielen scheef staan dan zou ik beginnen met uitlijnen. koste mij laatst 65 bij profile tirecenter. als het dan echt niet verholpen is dan is het mischien wel de stang Sad
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 0:18    Onderwerp: Reageer met quote

jelle1982 schreef:
wat me wel is opgevallen is dat mijn linker voorwiel een centimeter meer naar buiten staat dan mijn rechter... of staat mijn rechter een cm te veel naar binnen

tja ik vrees dat er niets anders op zit dan laten uit te lijnen.. maar de achter wielen hoeft toch niet als het probleem vooraan zit? heb de indruk dat ze mij dat wouden aansmeren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij lijnen ze de hele auto ineens uit.. Dus ook meteen de achterwielen.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 8:51    Onderwerp: Reageer met quote

als je achterwielen uitgelijnd KUNNEN worden. bij veel autos is dit niet eens mogelijk. maar de prijs is een SETprijs dus voor EN achter. wat ik wel raar vind want voor alleen voor betaal je net zo veel als eventuleel een auto die voor en achter gedaan kan worden.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 15:59    Onderwerp: Reageer met quote

de dealer kan je wel meteen vertellen of je stabi krom is en als het een beetje dealer is dan vervangt ie em VOOR ie gaat uitlijnen je moet alleen niet schrikken van de prijs  Sad

mijn stabi stang achter kost 160 euro ex btw en de stangetjes die je nooit los krijgt die zijn nog even 70 euries per stuk waar je er dus 2 van nodig hebt  Rolling Eyes

dus kijken of er iets op de sloop staat maar je dan is nog de vraag of het 'recht' is  Confused
je kan altijd vragen of de dealer er even naar kijkt Wink
lastig pakket

succes
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Do 11 Mrt 2010, 16:06    Onderwerp: Reageer met quote

mijn stang voor kost nieuw 100 euro, en de bevestingsstangen en onderdelen bij elkaar 100 euro. en dan moe je hem er nog onder zetten
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
jelle1982
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 April 2009
Posts: 647
Woonplaats: aalst, belgië
PostGeplaatst: Vr 12 Mrt 2010, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

pffft wat een zooi  Evil or Very Mad zal binnen kort alvast eens onder de wagen laten kijken en kan dan nog zien hoe ik het ga aanpakken.... daar gaat mijn spaargeld voor nieuwe uitlaat  #Sniper
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB