Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Ma 9 Aug 2004, 20:57 Onderwerp: cilinders uitboren |
|
|
|
ik heb al veel gehoord dat ze in amerika cilinders uitboren maar hoe doen ze dat juist en is dat in belgie legaal?? |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 1:51 Onderwerp: |
|
|
|
Wordt hier ook wel eens gedaan... Hoe en wat weet ik het fijne niet van, maar je hebt er ongetwijfeld nauwkeurige apparatuur voor nodig, misschien kan een motor revisiebedrijf je ermee helpen?
Denk nie dat 't vergroten van je cylinders hier legaal is, hier mag ook zo geweldig veel
Maar zolang de mannen van de keuring 't nie aan de buitenkant van je blok zien zul je er wel doorheen komen  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 9:37 Onderwerp: |
|
|
|
ik zou da misschien later met m'n autootje doen zolang ze het nie zien ist goe e  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 10:24 Onderwerp: |
|
|
|
Precies, die keuringmannen hier hebben er toch nie veel verstand van
Maar verschilt ook wel per keuringsstation, ken iemand die komt er bij hem doorheen met dikke getunede turbomotor terwijl het volgens de papieren een standaard 1.6je is  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 11:23 Onderwerp: |
|
|
|
waarda?? is misschien nuttig voor later...  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 16:43 Onderwerp: |
|
|
|
'k dacht in As bij Genk, in Limburg.
Maar zo geweldig is het daar nu ook weer niet, ze vinden elk jaar wel weer iets om de wagen af te keuren en een dag later kom ik zonder wijzigingen gewoon door de herkeuring... Stelletje geldwolven en amateurs
Als ik me ergens aan erger is het wel onze keuringsdienst...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 21:04 Onderwerp: |
|
|
|
of het feit da de "leuke" dingen illegaal zijn als ge me een getunde auto rijd dan ga je, vooral als je er veel geld ebt ingestoke, redelijk veilig me rijden e
alé kpijs toch da de meesten da zouden doen |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 10 Aug 2004, 23:09 Onderwerp: |
|
|
|
Ja veel wel ja... Maar ze kijken niet eens naar veiligheid...
Rij al 2 jaar met een defecte veiligheidsgordel rond en dat zien ze niet, maar ze weten wel elk jaar wat te verzinnen wat in orde is en wat ze zo verdraaid krijgen het af te keuren... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Do 12 Aug 2004, 20:13 Onderwerp: |
|
|
|
Vaak gebruiken ze cilinderbussen in de geboorde cilinderblokken. Als je een dunnere bus neemt kan je een overmaat zujiger gebruiken en zo de cilinderinhoud vergroten.
Daarvoor ga je best eens langs een revisiebedrijf maar die mannen geven vaak geen prijsofferte op en gelijk hebben ze. Dat kan jou een bom geld kosten (2000, 3000, 4000, 5000 6000 euro afhankelijk van het blok en hoeveel er naar de botten is en hoe ver je wil gaan) voor dan ocharme 50 à 200 cc meer (en sleuren dat dat doet ).
Mijn advies heeft niet veel met dit topic te maken maar MAximus zal me wel begrijpen: wil je echt vooruit gaan, stop met (ver)klooien van de motoren en start met drukvullen. DAT levert zeer voelbare resultaten op dat geen opgeboorde motor je zal geven. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Do 12 Aug 2004, 21:05 Onderwerp: |
|
|
|
en wat is drukvullen?  |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 12 Aug 2004, 23:28 Onderwerp: |
|
|
|
Prince-_- schreef: |
en wat is drukvullen? |
"Volblazen" van de cilinders,
dus een Turbo of Supercharger (Compressor) installeren... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 13 Aug 2004, 8:39 Onderwerp: |
|
|
|
Met wat voor bakkie rij je? _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Vr 13 Aug 2004, 9:07 Onderwerp: |
|
|
|
ikke? nog geen kben nog ma 16 is vo m'n toekomstig autootje |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 13 Aug 2004, 9:32 Onderwerp: |
|
|
|
Oho, mja, als ik 16 was had ik ook ideeën van wat ik allemaal zou doen met mijn wagen. Als ik 18 was hed ik het geld niet en ben ik beginnen motorrijden (kleine doch snedige Honda NX250 dominator motor). Gejat in Vorst, vervolgens stomweg op een snelle Audi 100 Turbo Quattro gevallen.
Als die versleten is moet ik iets recenter kopen en dat kost veel poen. Dus speel ik met het idee van bvb een goedkopere Seat Leon 1.4 met verhoeven turbo kit maar voor die prijs heb ik dan weer een 1.8 20VT met 150 tot 180 pk standaard en sportonderstel, en die mag ik dan weer afbeulen zoveel ik wil (met sterk getunede motoren doe je namelijk zomaar niet wat je wil). Anderzijds wordt ik al wat ouder en begin ik uit te kijken naar een huis en kan ik mijn geld beter deftig benutten.
Ik ben een grote fan van opgevoerde motoren maar als je me de vraag stelt of ik het zou laten doen dan is dat stante pede: neen! Als je bvb een 1.4 16v hebt en je wil meer power, verkoop de wagen en koop je dan een 2.0 of een krachtige turbo motor. Fok je de motor toch op dan ga je hem vroeg of laat toch kapot rijden. Ik ben van mening dat een goede motor gedurende onbeperkte tijd op vollast moet kunnen rijden. Als ik mijn motor licht opvoer lukt dat zonder probleem, voer ik hem zwaar op dan verbrand de hele boel vanbinnen en bij andere motoren en aanpassingen is dat niet anders.
Ik ga vaak op reis en merk dat als je 30 kilometer de berg moet opstuiven dat een krachtige standaard (turbo)motor al hard mag werken, zeker in die warme ijle lucht. Voer dat ding op en je blaast hem gewoon op na een kwartiertje gassen. Ook lange snelle ritten door het geliefde Duitsland waarbij de pedaal ofwel op vollast ofwel op nullast staat gedurende uren, niet effe gassen of een paar wagens inhalen, gewoon uren aan een stuk het uiterste vragen, moet een motor aankunnen. Opvoeren en die eigenschap is weg. Wat ben ik dan met een krachtige wagen met veel pk's waar ik moet opletten als ik het gaspedaal intrap. Temeer, ik rij graag mijn wagens volledig versleten en aan een kapot motorblok op 100 000 kilometer heb ik niets.
Revisie van mijn blok ligt rond de 4000 euro, revisie van de transmissie ligt tussen 3500 en 5200 euro. Dat wil je niet meemaken, zeker niet als je +/- 1500 euro in de maand verdient, een huis, gezin en leningen hebt lopen. Gewoon een standaardwagen in tiptop staat houden kost je een smak geld (niet het rap rap onderhoud van in 90% van de garages eh, als er iets is, het probleem ook daadwerkelijk oplossen met de financiële gevolgen van dien). Hoe sterker de wagen, hoe hoger de facturen.
Probleem is dat België een dieselland is dus krachtige benzinewagens met vele dure opties (sportonderstel van merk zelf, goede 4x4 aandrijving en degelijke klimaatregelingen) zijn hier zeer schaars. In Zwitserland rijdt het ginder vol van dergelijke wagens maar dan moet je ze invoeren. Heb ik gedaan voor mijn audi en doe ik met plezier opnieuw omdat ik me niet kan vinden in de Belgische cultuur: liever een mooie uitgebouwde auto met krotmotorblok dan een iets minder mooie auto maar met poer onder de motorkap. Geef mij maar poer en een waanzinnig goed baangedrag, het uiterlijk doet er niet toe, enkel de achterkant van de wagen want die krijgt bijna iedereen te zien als het licht op groen gaat
Hier, staat je dit niet aan:
 _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| Prince-_- Newbie

 | Geregistreerd op: 9 Augustus 2004 | Posts: 19 | Woonplaats: Oudenaarde |
|
Geplaatst: Vr 13 Aug 2004, 14:38 Onderwerp: |
|
|
|
schoon autoke ikzelf eb m'n oog late valle op een peugeot 206 GTI met een 2.0 benzine motertje van 99Kw maja er is heel veel kans dat dit een droompje blijft!! eerst goe studere der is veel kans da ik ga moete beginne met een tweedehands wagentje (zoals de meesten)
weet er iemand anders miss nog een redelijke auto tege redelijke prijs? |
|
Naar boven |
|
 |
|
|