Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

ABS: wat zijn jullie winterervaringen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vlokman
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 12 December 2005
Posts: 2374
Woonplaats: aarschot (vlaams brabant)
PostGeplaatst: Zo 19 Dec 2010, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

ja doet iedereen hoor  Laughing  woon in een wijk waar 4 90° bochten na elkaar zijn. en kom ook altijd al slow driftend door de wijjk. daarstraks op de parking aan de winkel ook goed geamuseerd. en idd jij bent 18 en trekt je handrem op. maar gaat zeker niet zeggen dat dit de beste manier is en je hebt ook effectief je rijbewijs.

waar ik op doelde (ollie) is 15 jaar heeft geen rijbewijs. rijd dus zeker met dit weer al niet met de wagen. dus moet zijn mond houden voor dat mensen die dit lezen (en niet weten dat ollie nog geen rijbewijs heeft en maar 15 jaar is) gaan denken dat dit echt de beste manier is...

snap al helemaal niet waar hij haalt. als ik rem op de sneeuw en dat schokken vind ik maar raar.
_________________
burn rubber, not your soul

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Nissanmannetje
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 April 2010
Posts: 281
Woonplaats: Velsen Noord
PostGeplaatst: Zo 19 Dec 2010, 22:40    Onderwerp: Reageer met quote

En daarom, jongens en meisjes....eerst voorbereiden voor u gaat glijden  Laughing

had vorig jaar tijdens de winter een opel kadett uit 88 dus wat daar mee gebeurde intreseerde me niet echt dus lekker die handrem aantrekken in een bocht(laatste bocht scheerde ik 15 cm langs een auto).
nogmaals mijn ervaringen met ABS in de sneeuw heb ik niet, omdat ik nog nooit een auto met ABS heb gehad.
En sommige mensen hebben dat wel, ongeacht wat voor leeftijd, maar wees dan ook een man als het een keer fout gaat  Razz
_________________


Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 21 Dec 2010, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

Met ABS kan je remweg idd langer worden, omdat de remdruk met pulsen onderbroken word.
Maar doordat dat gebeurt blijven je wielen draaien en alleen als ze draaien kun je ermee sturen.
Dus het is een simpele keus: sturend 15 meter remmen en de boom ontwijken of vol in de ankers
en op 4 wielen blokkerend de boom in schuiven. Voor mij is de keus simpel; de ABS op een lichte auto
als de Aygo is ZEER gevoelig/triggerhappy, maar doet zijn werk erg goed. In situaties waarbij
ik met mijn 100NX geheid een ongeluk gehad zou hebben kon ik nu gewoon uitwijken en doorrijden.

Maar toen ik vanmorgen in een lege straat kwam toen ik naar de zaak reed heb ik de handrem er ook
opgegooid: ik kwam precies waar ik wilde dwars te staan en kon zo achteruit door de poort de parking op Razz
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
AudioSystemRolla
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 24 Juni 2009
Posts: 1062
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Wo 22 Dec 2010, 5:28    Onderwerp: Reageer met quote

Den Olli schreef:
gwn abs uitzetten !
als je erop gaat vertrouwen kan het goud fout aflopen (soms)
dat schokken vind ik maar lastig hoor als ik rem op sneeuw, gwn handrem huplaaaa beeetje schuiven en ooit zal de auto wel stilstaan  Laughing


je kan ASR of ESP uitzetten maar abs ga je niet zomaar uit kunnen zetten hoor  Rolling Eyes
_________________
d(>_<)b #Scramble audio system does shake things up   #Scramble
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB