Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Do 10 Mrt 2011, 18:37 Onderwerp: 98 of 95 ? |
|
|
|
ik wil hier is even een discusie over openen.
wat is het beste kwa verbruik, vermogen, en wat is beter voor de motor
ik heb het over benzine 98 en 95,
was wat op zoek gegaan en kwam dit tegen
http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-euro-95-euro.8011
wat is jullie mening? |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

 | Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 10 Mrt 2011, 19:30 Onderwerp: |
|
|
|
octaan gehalte is anders. MAAR hier komt het. hier in nl en belgie zijn het zulke flikkers dat de 98 geen echte 98 is. octaan gehalte is niet eens 98. normaal gesproken zou je op de testbank verschil merken. maar dit verschil zie je dus niet. en als je er een octaanbooster bij gooit ineens wel. in duitsland daar in tegen heb je ook octaan 100 das het beste. en dat is dan ook echt 100.
is hetzelfde als die troep van de Vpower. en leuk is ook om te weten dat wat de shell verkoopt PRECIES zelfde benzine is als wat de witte pomp heeft. komt allemaal van 1 groothandel. alleen bij shell word er een additief bij gedaan. maar dit is naar verhouding zo weinig dat het te verwaarlozen is. vergelijk het met een druppel koffie in een kop thee dan is het toch ook gewoon nog thee. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 10 Mrt 2011, 20:38 Onderwerp: |
|
|
|
Daarom tank ik ook altijd bij het goedkoopste merkloze tankstation hier in 't dorp. Betaal ik nu 1,49 Eur, terwijl de merktankstations 10 cent hoger liggen.
95 en 98 is de RON: Research Octane Number. Oftewel octaanwaarde. Octaan"gehalte" is een onjuiste term, want het gaat niet om een bepaalde stof die erin zit.
Weet niet precies hoe het in NL zit, maar voor zover ik weet is RON 98 hier in België nog wel degelijk 98. Bij mijn oude Fordje merkte ik wel verschil, met 98 draaide de motor rustiger, vooral stationair goed te merken.
In NL weet ik 't niet precies, alleen dat 't me wel opvalt dat in sommige regio's de 98 bij de pomp is verdwenen.
Shell V-Power is RON 97. Ligt er tussenin dus, en moet het label 95 dragen omdat het geen echte 98 is.
In Duitsland heb je nog de V-Power Racing, die is RON 100  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

 | Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 10 Mrt 2011, 20:45 Onderwerp: |
|
|
|
je hebt bij de auto zaak trouwens van wyns een benzine toevoeging dat is tegen het pingelen. heb ik er een keer ingegooid en je blok loopt wel rustiger een hele periode. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Vr 11 Mrt 2011, 10:57 Onderwerp: |
|
|
|
ik tank dus ook aan de goedkoopste (pomp van het volk)
al van het begin 98, ik merkte bij mijn vorige wagen die altijd op 95 heeft gereden bij de vorige eigenaar en toen ik hem had naar 98 ging, er verbetering in kwam. die auto was van 1996, een 1.4 16v
ik geloof dat ik ook zoiets als jou betaal jessy, shell , esso ligt idd een stuk hoger per liter en het kan idd gewoon dezelfde allemaal zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 11 Mrt 2011, 16:14 Onderwerp: |
|
|
|
't Zal alleszins van dezelfde olie gebrouwen worden  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|