Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Mar-CoZ Starting Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2011 | Posts: 38 | Woonplaats: Hoevenen, Stabroek |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 7:36 Onderwerp: Andere turbo? |
|
|
|
Besten,
Ik heb al enkele onderwerpen gelezen maar ik vrees dat het een ietswat specifieke meerledige vraag is. Welk type van turbo heeft een seat leon 2011 1.6 crtdi (heb al op specifieke forums gevraagd maar heb geen respons gekregen dus hoopte ik hier op meer succes), is er een mogelijkheid om met de huidige in-/uitlaat een turbo te laten plaatsen die een beetje meer vermogen kan brengen en dit ook aankan zonder al teveel aanpassingen? Zoja kan iemand me eventueel zeggen wat de mogelijkheden zijn en waar ik dit kan laten doen.
Bedankt! _________________ Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk) |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 11:42 Onderwerp: |
|
|
|
ik weet niet welke turbo er standaard in zit, maar ik weet wel dat er voor elke standaard wagen wel een grotere turbo te verkrijgen is
anders zou je ff langs de dealer moeten gaan en daar wat info vragen _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 11:44 Onderwerp: |
|
|
|
Chiptuning schijnt ook wel aardig rendabel te zijn bij turbomotoren. Volgens mij omdat ze de turbodruk verhogen? _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 17:04 Onderwerp: |
|
|
|
nadeel 1
Kost reteveel geld  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 17:50 Onderwerp: |
|
|
|
Hou er ook rekening mee dat wanneer je voor een andere turbo gaat met als doel meer vermogen, je mogelijk toch nog andere aanpassingen gaat moeten doen. Ik ben geen specialist op dat vlak dus kan je niet zoveel meer vertellen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 19:03 Onderwerp: |
|
|
|
Den Olli schreef: |
nadeel 1
Kost reteveel geld  |
voordeel 1
goedkoper dan een turbo
Jesse schreef: |
Hou er ook rekening mee dat wanneer je voor een andere turbo gaat met als doel meer vermogen, je mogelijk toch nog andere aanpassingen gaat moeten doen. Ik ben geen specialist op dat vlak dus kan je niet zoveel meer vertellen. |
ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp
dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard  _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 22 Mrt 2011, 19:32 Onderwerp: |
|
|
|
ow ik bedoelde de turbo xD
chippen is niet zo hééél duur, weet ik zelf ^^ |
|
Naar boven |
|
 |
| Mar-CoZ Starting Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2011 | Posts: 38 | Woonplaats: Hoevenen, Stabroek |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 7:09 Onderwerp: |
|
|
|
Kaya Design schreef: |
ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp
dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard  |
Daarom vraag ik of het mogelijk is om dit zonder al teveel aanpassingen te doen.. Het moet geen extreem grote of bi/twin toestanden worden, gewoon eentje die optimaler zou reageren en kunnen presteren als de standaard.
Maar moet dit sowieso gebeuren indien ik van turbo zou veranderen? ik weet dat het mogelijk is, maar wil men motorblok niet kapotrijden (en de rest).
Heeft er iemand een goed adresje voor turbospecialist in België? Mag ook in Nederland hoor, maar bij voorkeur dan, het zuiden van Nederland  _________________ Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk) |
|
Naar boven |
|
 |
| Mar-CoZ Starting Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2011 | Posts: 38 | Woonplaats: Hoevenen, Stabroek |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 7:17 Onderwerp: |
|
|
|
Chaoth schreef: |
Chiptuning schijnt ook wel aardig rendabel te zijn bij turbomotoren. Volgens mij omdat ze de turbodruk verhogen? |
Was ik sowieso al van zin, aangezien men beter eerst aanpassingen maakt vooralleer men gaat chiptunen wou ik hier ook eens informatie over inwinnen. _________________ Traag maar zeker XD
Opel Vectra 1.6
VW Golf Mk3 1.6i (75pk -> 100pk)
Seat Leon 1.6 crTDI (105 pk -> 110pk) |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 11:55 Onderwerp: |
|
|
|
Mar-CoZ schreef: |
Kaya Design schreef: |
ligt er natuurlijk aan hoeveel groter de turbo zal worden.
ga je veel groter dan heb iets nodig als:
- brandstof rail
- injectoren
- brandstof pomp
dat zijn een paar van de dingen die je dan zowieso zal moeten doen bij een veel grotere turbo dan standaard  |
Daarom vraag ik of het mogelijk is om dit zonder al teveel aanpassingen te doen.. Het moet geen extreem grote of bi/twin toestanden worden, gewoon eentje die optimaler zou reageren en kunnen presteren als de standaard.
Maar moet dit sowieso gebeuren indien ik van turbo zou veranderen? ik weet dat het mogelijk is, maar wil men motorblok niet kapotrijden (en de rest).
Heeft er iemand een goed adresje voor turbospecialist in België? Mag ook in Nederland hoor, maar bij voorkeur dan, het zuiden van Nederland  |
als de turbo niet veel gorter/beter is dan orrigineel dan hoeft dit niet.  _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 13:45 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij moet je ook rekening houden met het volgende:
Kleine(re) turbo's geven meer vermogen in het lagere toerentalgebied, wat resulteert in snellere acceleratie van de auto.
Grote(re) turbo's geven meer vermogen in het hogere toerentalgebied en worden meestal geplaatst om sneller te gaan (topsnelheid).
Dit heeft te maken met de opspoeltijd van de turbo's. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 17:52 Onderwerp: |
|
|
|
ja daar zat ik ook al aan te denken aan die opspoeltijd enzo.
maar zolang de luchttoevoer niet veel meer wordt als dat ie nu is, heb je de brandstofrail, injectoren en brandstofpomp niet nodig. _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2011, 18:11 Onderwerp: |
|
|
|
in mijn ogen lijkt chippen het beste voor jou
maar je wagen word er helaas niet zo veel krachtiger op in tegenstelling tot een turbo; dat zal je wel snel merken |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 24 Mrt 2011, 17:07 Onderwerp: |
|
|
|
Maar hij heeft al een turbo Olli, hij wilde deze juist vervangen door een andere
Dus huidige turbo houden en chippen heeft wel degelijk zin. Hoeveel verschil het gaat maken hangt natuurlijk ook er vanaf hoe optimaal de wagen van de fabriek is afgesteld. Ga alleszins naar een degelijke chiptuner die op de rollenbank een chip op maat maakt voor jouw auto, en niet voor zo'n goedkopere standaardchip. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Do 24 Mrt 2011, 17:37 Onderwerp: |
|
|
|
oww, ff vergete xd
een standaard turbo stelt niet veel vool hoor
ik open de motorkap van de vectra, zoekend naar de turbo zie ik zo'n klein metalen spoeltje  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|