Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Max Newbie

| Geregistreerd op: 9 April 2011 | Posts: 1 | Woonplaats: Booischot |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:07 Onderwerp: Led in mijn BMW e46 compact |
|
|
|
Hallow allemaal
Ik heb nu reeds een jaar mijn BMW 3 compact van 2002
Aangezien dat mijn auto blauw is wou ik heel mijn binnenkant met blauw verlichten om het toch een beetje op te frissen
Ik heb al reeds in mijn dakverlichting en in het enkel lampje dat in mijn kofferdeksel bevestigd is al blauwe ledlampjes geplaatst
Nu was ik aan het denken om toch nog een beetje verder te gaan
Ik had graag led lampjes geplaatst aan mijn pedalen en aan de passagierskant ook aan de voeten.
Bij beide is er een "plaatsvoorziening" voor lampen maar aangezien mijn auto maar een basic model is zitten deze er spijtig genoeg niet in.
Aangezien ik totaal niets van elektronica ken was ik al aan het denken om led strips te kopen en aan een sigarretenaansteker splitter te hangen.
Daar is mijn volgend probleem. Ik heb maar 1 sigarrettenaansteker en die is vlak onder mijn radio
dus daarom had ik graag wat tips/advies/how-to gehad.
PS. Als het mogelijk zou zijn zouden deze moeten aangaan als mijn deur open gaat en wanneer ik mijn dakverlichting aandoe.
Groetjes uit Belgie
Max |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:41 Onderwerp: |
|
|
|
Tip kijk eens op het forum vind je al veel over led / neon in de wagen.
Als je verlichting moet aangaan als je de deur opendoet, moet je eerst een draad nemen met of zonder licht zien te vinden van de wagen waar er dan stroom doorgaat als je je deuren open doet. En sluit dat er gewoon op aan  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 9 Apr 2011, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
In dat geval zou je ze moeten aansluiten aan de dakverlichting.
Dat kan, maar 'n beetje basiskennis electronica is dan toch wel vereist. Anders misschien beter laten doen? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| roadracer Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Juli 2008 | Posts: 136 | Woonplaats: ninove |
|
Geplaatst: Vr 6 Mei 2011, 14:02 Onderwerp: |
|
|
|
wat ik zou doen en ook ikzelf gedaan heb trak een 6mm˛ kabel vanaf je baterij naar binnen (wel binnen da 30 cm vanaf je baterij een zekering oe dichter oe beter) en dan kun je vanaf je 6 mm kabel 2 kabeltjes ofzo van 3 mm˛ aan solderen en aansluiten op 2 schakelaartjes en dan kun je je verlichting schakelen en ook moest je later nog verder gaan heb je nog altijd een schakelaar over e ook altijd vanaf je schakelaar een draadje leggen naar een massapunt maar dit staat allemaal op je schakelaar normaal heb je 3 uitgangen power(waar je stroom kabel op komt: acc (daar sluit je de plus van je verlichting op aan) en ground (vanaf daar sluit je ene kabeltje naar een massa punt een) en de min draad van je verlichting sluit je dan ook aan een massa punt aan  |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 6 Mei 2011, 18:40 Onderwerp: |
|
|
|
wat voor schakelaars heb jij dan. met ingebouwd ledje. meeste schakelaars moet je helemaal geen - op aansluiten. (topic is ook al verouderd denk ik. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 6 Mei 2011, 20:54 Onderwerp: |
|
|
|
Schakelaars met ingebouwd lampje waarschijnlijk, die hebben wel een - nodig natuurlijk  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| roadracer Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Juli 2008 | Posts: 136 | Woonplaats: ninove |
|
Geplaatst: Za 7 Mei 2011, 9:25 Onderwerp: |
|
|
|