Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Aug 2011, 16:16 Onderwerp: Verbruiksmeter in Honda Integra |
|
|
|
Hoi,
In mijn Honda Integra (DC2) wil ik een verbruiksmeter(l/100km), Voltmeter en Oliedrukmeter in bouwen.
(Denk in dashboard, anders erboven op).
Weet iemand of ik die rechtstreeks ergens kan aansluiten of waar ik überhaupt op moet letten bij uitkiezen?
Groetjes, John |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 10 Aug 2011, 21:53 Onderwerp: |
|
|
|
Voltmeter is het gemakkelijkst, die gaat gewoon op een +12V. Kun je de geschakelde +12V van je radio voor gebruiken.
Verbruik was in mijn geval aansluiten op signaaldraden van snelheid en van fuel injection. Kan niet 100% zeker zeggen of dat bij alle verbruiksmeters hetzelfde is, de mijne was een OEM onderdeel. Maar het lijkt me wel meest logisch.
Oliedrukmeter zul je een sensor voor moeten plaatsen, gezien maar heel weinig auto's die sensor standaard hebben. En die wat die sensor hebben, hebben normaal ook dat metertje al _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 3:35 Onderwerp: |
|
|
|
Oké, thnx Jesse, maar het is in principe niet moeilijk om dit aan te sluiten verder?
Geen hele dashboard uit elkaar trekken of kabels tot in de motorkap (behalve oliedruksensor dan..).
Wat betreft die oliedruksensor, hoe plaats ik die? Of zou er een handleiding bij zitten?
Ik hoop niet dat ik daar een gat voor in mijn motorblok moet boren? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 17:56 Onderwerp: |
|
|
|
Nooit een oliedruksensor geplaatst, maar ik geloof dat dat vrij eenvoudig is.
De verbruiksmeter zal een kwestie zijn van de juiste kabeltjes te vinden, en hoe gemakkelijk dat is hangt af van of je aan schema's kunt komen, deze ook juist kunt lezen, en de kabels in kwestie gemakkelijk bereikbaar zijn of niet.
Maar er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die het gedaan hebben, wellicht vind je het antwoord in een Honda club of community. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 11 Aug 2011, 22:52 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb op mijn 100NX ooit een olie-manometer geplaatst.
Daarbij werd de originele drukschakelaar voor het lampje op het dashboard
verwijderd en de sensor geplaatst. Op de sensor zaten dan twee aansluitingen:
de ene ging aan de originele draad en zorgde nog steeds voro het lichtje,
aansluiting twee ging naar de meter en had een variabele uitgang. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2011, 6:02 Onderwerp: |
|
|
|
Thnx Murcielaygo! Ik ga er eens ééntje bestellen om te kijken of het lukt.
Als ik hele manoeuvres moet uithalen om een sensor te plaatsen, zie ik er liever nog vanaf, gezien dat ik de auto nog maar net heb.
Ik zag van die flashmetertjes voor rond de €80.= stuk, dus zal daar eens 3 van aanschaffen. (Volt, Oil Pressure, Verbruik)
Groetjes, John |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Aug 2011, 15:43 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou eerder een olietemperatuur plaatsen van een Spanningsmeter als je er maar 3 plaatst. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| hovic Starting Member
| Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Aug 2011, 21:05 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Ik zou eerder een olietemperatuur plaatsen van een Spanningsmeter als je er maar 3 plaatst. |
Even een vraagje dat ik niet weet (hehe, anders vraag ik het niet )
De temperatuurmeter in de auto, is dat de temperatuur van het koelvloeistof, de motor of de olie?
Is de olietemp niet gelijk aan die temperatuur?
En verder daarop voortbordurend, is een oliekoeler goed? Ik zag daar meerdere van staan, maar als je koude olie heb, smeert het toch slechter?
(Je moet altijd je blok warm draaien voor je 'm open moet trekken)...
Groet, John |
|
Naar boven |
|
|
| golf3driver Silver Member
| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 16 Aug 2011, 9:28 Onderwerp: |
|
|
|
dat is het metertje van je koelvloeistof. die moet rond de 90 graden staan. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 16 Aug 2011, 11:47 Onderwerp: |
|
|
|
hovic schreef: |
De temperatuurmeter in de auto, is dat de temperatuur van het koelvloeistof, de motor of de olie?
Is de olietemp niet gelijk aan die temperatuur? |
Koelvleoistof warmt veel sneller op dan olie, dus nee, dat is niet hetzelfde.
En wat het metertje aangeeft is te zien aan het icoontje:
een thermometertje in een paar golfjes is koelvloeistof,
een thermometertje in ene oliekannetje is olietemperatuur...
Maar in ruwweg 90% van de gevallen is het koelvloeistof. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|