Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Website vernieuwingen... graag jullie input!
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Mededelingen en regels!
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 17:37    Onderwerp: Website vernieuwingen... graag jullie input! Reageer met quote

Het is al langer bekend dat de website aan vernieuwing toe is. Gezien de tijd niet altijd voor handen is, en ik er maar alleen voor sta, is dit helaas al veel te lang blijven liggen, maar zeker niet vergeten.

Nu ben ik de draad terug aan het oppikken, en bezig enkele cms's te testen om te zien of ze voor Car Tuning Forum geschikt zijn.
Momenteel heeft voor mij de volgende content hoogste prioriteit:
  • Forum (met behoud van oude forum content)
  • Agenda
  • Nieuws
  • Profielen voor leden
  • Foto album (eventueel onder profiel)
Van jullie hoor ik graag of er nog dingen zijn die zéker niet mogen ontbreken? Let wel, ik begin met de belangrijkste zaken, toevoegingen zijn later altijd nog mogelijk.


Ook wil ik een nieuw verfrissend thema maken. Kennis van Photoshop heb ik ruimschoots in huis om dit te realiseren, echter ontbreekt mij de inspiratie. Ideeën qua indeling heb ik wel, maar een basis layout nog niet.

En dus wil ik vragen, hoe willen jullie dat de site eruit ziet?
En hebben jullie een idee van een mooie, iets meer opvallende, merk-neutrale achtergrond?



Ideeën zijn welkom, probeer ze wel zo goed mogelijk toe te lichten of voeg een plaatje bij!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

vernieuwen van de fototjes bij de hoofd-discussiethema's

een ander kleurschema (word beetje gek van dit baby blauw xd)
wat fancy grijs ofzo

misschien de nissan gtr34 die in het begin blinkt vervangen door een mooie foto met effect van een andere wagen ofzoiets (zoals die ene 3d foto van je tiburon met Car Tuning Forum groot vanboven (hoeft niet per sé in 3d te zijn Wink )

dit is het zoal van mijn kant (tot nu toe
Laughing )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had graag 1 ding zien veranderen. en dat is begonnen met de ééndagsvliegen, als ik het zo mag zeggen.

Ik kan er persoonlijk neit tegen dat er 100tallen profielen zijn die éémalig worden gebruikt als mensen met problemen zitten. Dat we ze op lossen tot daar aan toe.

Maar zij die het Car Tuning Forum voor dit soort zaken maar 1 maal gebruiken en dan toch nooit meer van zich laten horen, vind ik dat zij moeten verwijdert worden uit de datalijst.

Dat ze bv na x aantal tijden al niet meer online zijn geweest op Car Tuning Forum. dat zij dan een mail ontvangen en als ze daar neit op in gaan dat ze worden verwijdert.

Ik weet ook dat dit simpel klink, maar om dit in praktijk om te zetten zal niet simpel zijn denk ik . Srry dat ik u mss werk geef jesse, maar mijn mening heb je alvast Wink  Very Happy

Vind het gewoon een beetje machtsmisbruik dat sommige mensen hebben. dan komen ze met hun problemen. wij geven dan raad / advies en daarna zien we ze nooit meer terug  Crying or Very sad.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Den Olli schreef:
vernieuwen van de fototjes bij de hoofd-discussiethema's

Zowiezo inbegrepen in de vernieuwing! Wink

Den Olli schreef:
een ander kleurschema (word beetje gek van dit baby blauw xd)

Ook in de planning. Het basisidee zal hetzelfde blijven, een lichtgrijze achtergrond met blauw en in mindere mate rood. Het blauw zal door een hardere kleur worden vervangen.
En waar we in het verleden een poll hadden tussen een licht en een donker thema, wil ik beide beschikbaar maken voor iedereen te kiezen.

Maar goed, eerst maar eens eentje realiseren Laughing

Den Olli schreef:
misschien de nissan gtr34 die in het begin blinkt vervangen door een mooie foto met effect van een andere wagen ofzoiets (zoals die ene 3d foto van je tiburon met Car Tuning Forum groot vanboven (hoeft niet per sé in 3d te zijn Wink )

Logo wordt ook vernieuwd.
De huidige introductiepagina verdwijnt, en forum en site zullen meer 1 geheel worden met 1 profiel welke je overal toegang toe geeft, en toelaat gegevens over je auto te posten met foto's erbij.

RN_style schreef:
Ik kan er persoonlijk neit tegen dat er 100tallen profielen zijn die éémalig worden gebruikt als mensen met problemen zitten. Dat we ze op lossen tot daar aan toe.

Maar zij die het Car Tuning Forum voor dit soort zaken maar 1 maal gebruiken en dan toch nooit meer van zich laten horen, vind ik dat zij moeten verwijdert worden uit de datalijst.

Ik begrijp wat je zegt, en zou het ook graag anders zien. Maar 1-dagsvliegen zullen er altijd zijn en daar is weinig tegen te doen, behalve voor wat meer motivatie zorgen om eerst zelf te zoeken, en beperkte toegang voor nieuwe leden tot na een goed voorsteltopic.
Profielen van nulposters werden voorheen altijd verwijderd, evenals inactieve profielen. 1-dagsvliegen niet, omdat hun vraag met bijhorende antwoorden wellicht nuttig is om te bewaren.
Alleszins zal een grote database opruiming plaatsvinden bij de wissel.
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Ma 19 Sep 2011, 18:23, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
RN_style
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 31 Maart 2010
Posts: 1631
Woonplaats: (België)
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

En het Car Tuning Forum trekt ook bezoekers, als de oudere dingen eens  worden verwijdert.
Dan heb ik eht vooral in het events topicje Wink .

Als ik daar op klik voel ik mij meer dan 7 jaar terug in de tijd gaan...

Dat zou ook mooi zijn. wat je zegt jesse: "behalve voor wat meer motivatie zorgen om eerst zelf te zoeken, en beperkte toegang voor nieuwe leden tot na een goed voorsteltopic."
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog steeds ambities als forummod om topics schoon te houden, topics op slot zetten etc. Smile

Voorgestelde suggesties zijn prima. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe lay-out Smile
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ook, daar zit ik een beetje vast momenteel Embarassed
Ik hou je interesse om te modereren zeker in gedachte!
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Een eigen profielpagina met mogelijkheid van een fotogalerij lijkt mij ook wel stoer. Maarja het moet natuurlijk wel te doen blijven.
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 19 Sep 2011, 19:24    Onderwerp: Re: Website vernieuwingen... graag jullie input! Reageer met quote

Staat zowiezo bij de hoge prioriteit zaken Wink

Jesse schreef:
Momenteel heeft voor mij de volgende content hoogste prioriteit:
  • <knip>
  • Profielen voor leden
  • Foto album (eventueel onder profiel)

_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
supercoolboy
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 30 Juni 2011
Posts: 439
PostGeplaatst: Di 20 Sep 2011, 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Een nieuwe lay-out zal wel mooi zijn met als achtergrond het logo van CarTuningForum.
Ben zeer benieuwd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Di 20 Sep 2011, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Opzich vind ik de huidige indeling top. Ander icoontje voor de afdelingen misschien? (mapje i.p.v. die leuke Nissan)
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Den Olli
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 28 November 2010
Posts: 578
Woonplaats: Beervelde (België)
PostGeplaatst: Di 20 Sep 2011, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

fantastisch dat je akkoord gaat jesse en dat het zeker veranderd word alvast bedankt !!!

het forum word steeds actiever en actiever dus is het belangrijk dat dit goed onderhouden word  Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 20 Sep 2011, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Als Chaoth wil moderaten juich ik dat toe. Ik heb er weinig zin meer in namelijk.

Momenteel kom ik 2 of 3x per week hier en lees lang niet alles meer omdat het me
lang zoveel niet meer interesseert en ik het druk heb met (heel veel) andere dingen.

wvb het forum: overstappen op SMF... phpbb is bagger in vergelijking daarmee.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 21 Sep 2011, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

In welk opzicht? Ik heb met phpbb zelf nog geen slechte ervaringen eigenlijk... Feit dat een paar dingen hier niet meer 100% werken ligt puur aan gebeurde modificaties, evenals het soms traag reageren.
SMF heb ik wel gezien, maar als gebruiker van beide types boards heb ik weinig noemenswaardige verschillen opgemerkt. Ik lees ook weinig verschillen die op mij van toepassing zouden zijn. SMF is standaard een completer pakket, terwijl phpBB meer basis is maar veel meer modificaties heeft om het naar eigen wens uit te breiden. ACP is bij SMF wat eenvoudiger, bij phpBB wat lastiger om te beginnen.
Ik ben zelf eerder geneigd over te stappen naar boardsoftware waar ik intussen heel bekend mee ben, in plaats van een nieuw pakket te moeten uitvogelen.

Wat modereren betreft moet je je nu even tot niets verplicht voelen. Als je helemaal wil stoppen is dat prima voor mij, alleen zit ik nu even moeilijk met het aanpassen van rangen.

Chaoth schreef:
Opzich vind ik de huidige indeling top. Ander icoontje voor de afdelingen misschien? (mapje i.p.v. die leuke Nissan)

Afdelingen? De iconen voor elk forum bedoel je? Ja dat komt ook nog wel.
En wat voor mapje ipv welke Nissan?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 22 Sep 2011, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doel op het rood omlijnde..



Duidelijker dan dit krijg je het niet hoor Razz
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Mededelingen en regels! Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB