Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Pioneer soundsystem voor nieuwe VW Polo

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nakkie_Marc
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Februari 2012
Posts: 3
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 20:16    Onderwerp: Pioneer soundsystem voor nieuwe VW Polo Reageer met quote

Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een nieuwe VW Bluemotion bestellen. Daar wil ik graag een fatsoenlijk geluidssysteem in laten zetten.

Ik heb er zelf weinig verstand van en ben op zoek naar advies. Er zijn twee voorwaarden waaraan het systeem moet voldoen:

1) er mag geen ruimteverlies optreden
2) alles moet van pioneer zijn.

Budget speelt geen rol.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

Groeten,

Marc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

waarom alles van pioneer???

ik zou beginnen met een composetje voor in dan. waarschijnlijk 16.5 cm maar weet niet zeker.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Nakkie_Marc
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Februari 2012
Posts: 3
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 20:29    Onderwerp: Reageer met quote

Alles moet van Pioneer zijn zodat ik alles bij de VW dealer kan laten doen. Dit in verband met de lease Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

en je dealer kan niks anders inbouwen als pioneer??? beetje rare dealer dan. want VW kan ook bose audio system leveren namelijk. en normaal gesproken kan jij ook speaker set aanleveren bij hun wat jij er in wilt hebben. en qua speakers maakt het niet uit om aan te sluiten tis gewoon plus op de plus en min op de min aansluiten. maar het beste is een composet voor in dus kickbas in de deur en tweeters in je dashboard.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Nakkie_Marc
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 10 Februari 2012
Posts: 3
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zag ook dat het mogelijk is om een subwoofer op de plek van het reservewiel te plaatsen. En/of onder de stoelen. Is dat nog een waardevolle toevoeging?

Zelf aanleveren van een speakerset is geen optie ivm lease
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
golf3driver
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 21 September 2009
Posts: 1596
Woonplaats: midden van NL
PostGeplaatst: Vr 10 Feb 2012, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

onder de stoelen zou dan gaan om een actieve subwoofer. op de plek van het reserve wiel is een optie maar niet orgineel. heeft een polo niet net zoals een golf een "optie" dat die links in het zijpaneel kan in de kofferbak. de golfjes 3 en 4 hadden dit wel namelijk. nieuwste polo ken ik zo niet.

woofer is altijd een toevoeging als je lage tonen wilt in je auto. maar met een composet heb je al een hele hoop qua geluid en dan klinkt het ook mooi.
_________________
the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 11 Feb 2012, 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Reservewiel zijn inderdaad vaak zelfbouwprojecten, door mensen zelf of speciale inbouwstations.
Pioneer heeft mooie compacte actieve subwoofers die onder een stoel kunnen. Zal altijd een aanvulling zijn, want de lage tonen door de sub geproduceerd liggen net onder het bereik van de deurspeakers en zullen dus zonder onhoorbaar zijn. Eveneens kan je het subwooferbereik met een highpassfilter (in radio of versterker ingebouwd) uit de signalen voor de speakers filteren, zodat die niet proberen te spelen wat de sub speelt, en het ook wat minder zwaar te verduren krijgen.

Als je geluidskwaliteit wil, is de basis een goede headunit, externe versterker, composet voorin, en sub. Goede inbouw is ook heel bepalend voor het resultaat, niet enkel de componenten. En ik denk dat je qua inbouw vrij beperkt zult zijn als je het door een dealer laat inbouwen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB