Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| cheoke Newbie

| Geregistreerd op: 23 Januari 2012 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Ma 23 Jan 2012, 18:42 Onderwerp: BMW e36 318tds tuning? |
|
|
|
Hey,
Ik rijd met een BMW 318tds van 99 (compact) nu vroeg ik mij af, ik heb hem vorig jaar laten chiptunen en hij heeft origineel 90pk en nu 115pk, maar kan ik eventueel nog iets anders doen om hem meer pk te geven? een kennis van mij heeft namelijk een race nokkenas onder zijn wagen gestoken en een spagetti uitlaat, en dat gaf een aanzienlijk verschil. bestaat zoiets ook voor een compact van 99?
Ik wil er wel geen race uitlaat onderzetten met zo een grote demper want dat is mijn ding niet en dat maakt een , in mijn oren, vervelend lawaai.
iemand suggesties en eventueel ervaring hiermee?
Grtz, Cheo |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Ma 23 Jan 2012, 19:24 Onderwerp: |
|
|
|
Als je meer pk wil zou ik dan eerst die nokkenas en andere onderdelen laten steken en dan een chip op maat laten maken Eerst chippen en dan andere onderdelen insteken is totaal zinloos !
Race uitlaat geeft misschien 5 pk winst als je een volledige uitlaatlijn laat maken op maat door een specialiest. Je hebt dan namelijk een beter flow van de uitlaatgassen. Zal ook wel meer verbruiken
Voor de rest zou ik zeggen: Goolge is your friend  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 23 Jan 2012, 21:00 Onderwerp: |
|
|
|
Er zijn zoveel opties, afhankelijk van hoe ver je wil gaan en hoeveel je eraan wil besteden. Goeie tuning is echter niet goedkoop.
En beginnen met chippen is feitelijk zonde, want na volgende wijzigingen zul je dat opnieuw moeten doen (op maat) om het beste eruit te halen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 27 Jan 2012, 11:25 Onderwerp: |
|
|
|
RN_style schreef: |
Als je meer pk wil zou ik dan eerst die nokkenas en andere onderdelen laten steken en dan een chip op maat laten maken Eerst chippen en dan andere onderdelen insteken is totaal zinloos ! |
chippen is eigelijk het beste om al laatste doen want dan kan de chip alle aftermarket spullen herkennen en optimaliseren!
Race uitlaat geeft misschien 5 pk winst als je een volledige uitlaatlijn laat maken op maat door een specialiest. Je hebt dan namelijk een beter flow van de uitlaatgassen. Zal ook wel meer verbruiken  |
5pk maar? ligt eraan wat je neemd hakitaki troep ja dan kan je 5pk verschil merken als men een goede uitlaat monteerd incl spruitstuk, 4.2.1 of 4.1 racekat er tussen of testpipe en de goeie diameter moet er meer uit te halen zijn dan 5pk.
mooi voorbeeld: iemand op het Honda forum had 2 systeem uitlaten liggen.
1 invidia
2 buddyclub KWIJL KWIJL
eerste systeem kreeg die er 12pk bij
tweede 24pk
[Admin] Beetje overzichtelijk citeren he... lol  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

|
Geplaatst: Za 28 Jan 2012, 19:00 Onderwerp: |
|
|
|
Ja mss ook tezien welke motor je hebt e. Je zul zoveel mogen veranderen en uitproberen aan mijn uitlaatlijn. Meer dan 5 pk zul je er bij mij niet uitkrijgen:lol: _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2012, 10:04 Onderwerp: |
|
|
|
Ja mss ook tezien welke motor je hebt e. Je zul zoveel mogen veranderen en uitproberen aan mijn uitlaatlijn. Meer dan 5 pk zul je er bij mij niet uitkrijgen:lol: |
jij rijd ook frans, das fout nr. 1  _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

|
Geplaatst: Di 31 Jan 2012, 11:56 Onderwerp: |
|
|
|