Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| tristan Newbie
| Geregistreerd op: 15 Mei 2012 | Posts: 4 | |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 7:21 Onderwerp: beginnen |
|
|
|
Hoi,
het zit zo,
ik rij nu een jaar met een peugeot 407 uit 1999 70k km deze heb ik gekocht voor 1500 eur en nooit echt problemen mee gehad.
Nu onlangs heeft hij een fiat punto die pertotal was gekocht en we hebben zo wat onderdelen zitten veranderen vooral de stoelen en binnenbekleding dan en nwielen + velgen enz
Ik vond dat dit naar meer smaakte en wilde ook zo zelf eens aan mn eigen auto werken. Nu deze auto staat op mijn naam maar mijn ouders hebben hem indertijd gekocht voor mij en mijn jongere zus te leren rijden dus daar aan sleutelen is geen optie
Nu vroeg ik me af of er hier mensen die ooit zoals mij zijn begonnen mij enkele tips kunnen geven zoals bv waar eerst op letten welke auto enz
Ik hou wel van Japanse auto's en een mx5 of rx7 zie ik echt wel zitten. nu kennis van me zei om niet met een japans model te beginnen. maar ik wil dit wel en geloof hem niet helemaal vandaar dat ik het hier nog eens vraag . |
|
Naar boven |
|
|
| tristan Newbie
| Geregistreerd op: 15 Mei 2012 | Posts: 4 | |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 7:24 Onderwerp: |
|
|
|
prijs maximaal 5000 euro en liefst 2de hands |
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 17:52 Onderwerp: |
|
|
|
je verhaal is wat vaag/niet goed aangevuld denk ik, verder kan ik je aanraden om misschien een heel goedkope auto kopen en er echt iets unieks van te maken, zoals een japanner (wat je tenslotte wel tof vind, wie vind er nu niet een rx7 tof =D). Een race-mitusbishi of een jdm civic kan ook heel fijn zijn
kuch kuch zie Louwie =D |
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 18:23 Onderwerp: |
|
|
|
Den Olli, dank u voor de verwijzing naar de circuit b*tch hahaha
je kan wel met een rx7 beginnen dan zou ik goed me huiswerk gaan doen over de wagen zelf en of je er redelijk tot makkelijk onderdelen voor kan vinden ( betwijfel het )
bijv rx7: rotar motor 1.3 rotax 3 gelijk aan 3.9 V6 of een rotax 4 staat gelijk aan 5.2 V8 dus niet zuinig motor deze motoren lopen op hogere toeren dan de meeste japanse blokken dus is de slijtage ook veel hoger ( kennis heeft een rx7 en doet er dragrace mee ) hij zit aan zijn 2de motorblok en de wagenteller (orgineel) staat pas op 165xxx bij 150xxxkm kan deze of een complete revisie nodig hebben of geswapt worden naar een nieuw blok.....
ga er ook van uit dat je als je een rx7 heb gekocht
1 onderhoud kan duur zijn
2 de kosten van het dagelijks gebruik kan duur zijn
3 verzekering enz enz..
leuke wagen voor erbij of als project/race/driftbak.
mx5 heeft werelds kleinste v6 motor en kan ook voor de nodige onderhoud zorgen omdat het ook weer een redelijk uniek thema is van mazda ( zijn gek daar )
bijv 1.8 20v v6 WTF momentje whahahah
ik ga je niet overhalen om gelijk een mitsubishi te kopen ( gewoon doen )
maar begin bij iets kleins.
Honda, mitsu, toyota, nissan!
bekende honda kwaal is roest (achterschermen) kan wel verholpen worden maar kan veel geld kosten en miss is dat de wagen niet eens meer waard.
vaak ook afgetrapt door de vorige eigenaren ( zit er al een japstyle uitlaat onder kan je er zeker van zijn dat er mee getrapt is ) geld meestal wel voor alle auto's
mitsu kwaal: teminste colt:
zelfde als honda alleen wel gelukkig veel minder......
voor de mitsubishi is het zelfde principe als de honda een hoop dingen passen 1 op 1 op verschillende mitsu modellen bijv evo 1.2.3. draagarmen en onderstel past onder colt, fto normale lancer.
bij honda zou het moeten passen maar kan soms een kleine afwijking hebbe kwa maten enz enz...
voordeel honda:
iedereen heeft wel iets liggen van een civic of ze kennen wel iemand die er nog wat voor heeft en op internet woor je ermee dood gegegooid...
comclusie: begin klein bouw het later op... en GO JAP!
BETER OUD EN JAPANS DAN NIEUW EN FRANS! sorry extreme 206 _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
| Den Olli Advanced Member
| Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 19:01 Onderwerp: |
|
|
|
er zijn er nog meer met frans hier hoor =D |
|
Naar boven |
|
|
| tristan Newbie
| Geregistreerd op: 15 Mei 2012 | Posts: 4 | |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
dankje voor de uitgebreide uitleg Louwie.
als mijn uitleg een beetje vaag is mss ff opnieuw vertellen:
ik heb nu een peugeot 407 die mijn ouders gekocht hebben maar op mijn naam staat. (om mij en mijn zus te leren ridjen basicly) Nu heb ik de laatste tijd met ene vriend aan zijn punto gewerkt en het leek mij allemaal wel wat maar wilde toch meer de sportieve toer op. diegene die ik nu heb heb ik zo het gevoel dat het meer een familiewagen is en ookniet echt het gevoel van dat hij ehct van mij is.
Ik werk nu paar maanden en d8 dat het wel tijd was om een nieuwe te kopen ^^
das zo'n beetje het verhaal. |
|
Naar boven |
|
|
| tristan Newbie
| Geregistreerd op: 15 Mei 2012 | Posts: 4 | |
|
Geplaatst: Di 15 Mei 2012, 20:33 Onderwerp: |
|
|
|
Japanner wordt het sowiezo |
|
Naar boven |
|
|
| Kaya Design Junior Member
| Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Wo 16 Mei 2012, 13:00 Onderwerp: |
|
|
|
*fluistert* Mitsubishi
_________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
|
|
Naar boven |
|
|
| Louwie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 17 Mei 2012, 16:47 Onderwerp: |
|
|
|
*schreeuw* MITSUBISHI
_________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
|
|
Naar boven |
|
|
|
|