Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 10:26 Onderwerp: Max gaat voor ongeveer n jaartje Primera rijden |
|
|
|
Hoi allemaal...
gezien de debiele benzine, wegenbelasting en verzekeringsprijzen vandaag de dag ga ik een jaartje Primera rijden, deze auto heb ik overgekocht van mn pa, die wilde er van af. De Max is niet verkocht, he's still mine, maar pa neemt een jaartje de kosten op zich van de auto, en zal deze een jaartje rijden voor woon-werkverkeer.
Dit was de enige constructie die ik kon bedenken om de Maxima op de weg te houden, in mijn bezit te houden en tevens mijn kosten aanzienlijk terug zien te brengen in deze barre tijden der economie...
Ik baal wel n beetje dat ik voorlopig n stap terug moet doen, maarja, t is niet anders.
Op goedkope wijze zal ik de Primera wat proberen aan te kleden...
Het is een witte Nissan Primera uit 1992, gemotoriseerd door Nissans allom bekende SR20 motor, een 2 liter 16 kleppert... flink stuk zuiniger dan n 3 liter 24 kleppende V6, maar niet heel erg traag. Verder is t een heel basis model, met zwarte bumpertjes en spiegels, geen electrische ramen of spiegels, geen centrale vergrendeling etc etc...
Er zitten wel n stel leuke 15 inch velgies onder die hem niet misstaan en ligt ie n paar cmtjes lager dan standaard, dus ik ga binnenkort maar eens n busje witte spuitverf halen en zn bumpertjes en spiegels in kleur brengen.
Mocht iemand nog n aluminium spoilertje hebben zoals Jesse er ook een heeft, en wil deze voor niet veel poen wegdoen, doneer m dan aan mn goede doel: "Help Maximus zijn Kudo's hoog te houden op de weg"...
Verder zal ik eens wat sloperijen afspeuren voor n klokkenclustertje met toerentellertje, n setje electrische ramen en spiegels, en centrale vergrendeling, misschien wel universele kitjes, eens kijken wat ik voor zo weinig mogelijk geld weet te vinden, en zo een beetje mn primera kan budget-pimpen... want je begrijpt vast wel, dan van n max naar n standaard kaal sober primeratje niet mogelijk is voor n man als mij  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
Blijft balen maar 't is voor jou wel even de beste uitkomst...
Verder zou'k zeggen we maken wat leuks van die Primera
CDV en ERB is universeel niet meer duur dus dat bouwen we wel eens in, zal eens rondkijken of ik nog ergens aantrekkelijk geprijsde setjes zie!
En die spoiler van mij kan ik je helaas niks over vertellen want tot op de dag van vandaag weet ik nog altijd niet welk merk/type het is... Was een gelukstreffer 2dehands, de eerste die een beetje bescheiden was, paste op de korte kofferklep en even breed was als de auto.
Maar die spoilers vind je tegenwoordig nie zo moeilijk 2dehands... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| veilsidesupra Advanced Member

| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:33 Onderwerp: |
|
|
|
tja, nederlandse ***-regels....
daarvoor moeten we de vette autos aan de kant zetten
maar goed toch veel plezier gewenst met je primera _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| veilsidesupra Advanced Member

| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:34 Onderwerp: |
|
|
|
veilsidesupra schreef: |
tja, nederlandse ***-regels....
daarvoor moeten we de vette autos aan de kant zetten
maar goed toch veel plezier gewenst met je primera |
tssss mag geeneens schelden  _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:35 Onderwerp: |
|
|
|
Ghehehe dat mag ik alleen  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 20 Nov 2004, 0:34 Onderwerp: |
|
|
|
Kaa-Uu-Tee...  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Di 23 Nov 2004, 9:16 Onderwerp: |
|
|
|
ja, ik vond t ook al K.U.T.... Maarja, van die primera zal ik ook wel wat leuks maken voor niet al te veel Dingetje heeft nog geen ton gelopen, das dan weer t voordeel  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Di 23 Nov 2004, 15:05 Onderwerp: |
|
|
|
Een maat van me heeft ook een primera 2.0i gehad, rijd best wel lekker, gaat ook best wel af (vind ik persoonlijk) _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Wo 1 Dec 2004, 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
Nah rijd er nu een tijdje mee, en mn tuning virus begint alweer op te komen hoor...
mods nogtoe:
=========
- Sportpedaaltjes (behalve de gaspedaal, die ben k kwijt dus die is nog gewoon standaard )
- Sportpookknop, custom made short shifter (ijzerzagen roeleren!!!)
- Zilvere life hammer in t interieur geplaatst
- 15 inch sportvelgies met Bridgestone Potenza 195 / 55 R 15 plakrubber (zaten erop bij aanschaf)
- De woorden Bridgestone en Potenza op de banden wit gemaakt (thnx voor hulp jesse )
- Achterkant ontdaan van alle emblemen, stickers etc etc
- Syberische tijger op hoedenplank geplaatst (don't worry, hij is pluche )
- Motorruimte teruggebracht naar showroom-staat (optisch, technisch is ie perfect, heeft ps 63.000 gelopen )
MODS die deze week nog komen:
======================
- Spoiler op t kofferdeksel
- Cold Air Intake maken
- Ontsteking 2 graden vervroegen
MODS die op korte planning staan:
======================
- Ramen tinten
- Bumpers in kleur spuiten
- Raamband wit, met zwarte tekst
- Universeel sportdempertje
- Blauw interieur vervangen door n zwart
- Paar cm extra verlagen (vind m nog niet laag genoeg)
- Racegaas achter bumper zetten
- Grill aanpassen en afwerken met racegaas
- Nismo emblemen plaatsen
MODS op langere termijn planning misschien:
=============================
- Injectie: Monopoint naar multipoint coversie (SR20Di -> SR20DE)
- Voorspoiler, sideskirts, achterskirt
Al met al gaat ie lekker  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

|
Geplaatst: Wo 1 Dec 2004, 20:53 Onderwerp: |
|
|
|
Wordt tijd voor foto's binnenkort
Als de spoiler erop zit ghehehe moet zeggen 't is een unieke! Althans voor 'n Nissan gnagnagna
Maximus schreef: |
- Ontsteking 2 graden vervroegen |
Leg 'ns uit! Hiermee verkl**t je toch juist het secuur afgestelde ontstekingstijdstip met een barrakke stationaire loop tot gevolg? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Wo 1 Dec 2004, 23:08 Onderwerp: |
|
|
|
Nope, ontsteking kan 2 graden vroeger... hij is zo door nissan afgesteld met een veiligheidsmarge, maar de benzine is in ons deel van de wereld van dusdanige kwaliteit dat ie dat best trekt...
Door de vroegere ontbranding krijgt het mengsel meer tijd om te ontbranden en ontbrand dus vollediger, beter voor het milieu, meer power, meer gasrespons... wat wil ik nog meer?
spoiler wordt idd inmens bruut op die primera Klote dat t vandaag niet echt liep zoals we dachten / hoopten... maarja, alles op zn tijd Als ie erop zit ben ik t wachten zo vergeten... idd eens foto's maken, en ook van t plaatsen van t ding... jammer dat we gister geen foto's gemaakt hebben van t witte letters op de banden zetten en t shortshifter project, had ik n siteje kunnen maken... vanaf nu dus foto's voor, na en tijdens elk project  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

|
Geplaatst: Wo 1 Dec 2004, 23:55 Onderwerp: |
|
|
|
Rij je morgen langs 'n stoeprandje je banden toch weer ff zwart? Kunnen we er ff nieuwe projectfoto's van maken!
En hou je ff opnieuw de zaag tegen je pook aan bwv projectfoto, op die foto Photoshop ik je pook wel ff wat langer...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
|
Naar boven |
|
 |