Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Staal verchroomde velg sierboutjes beschermen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Porto
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 3 Juli 2012
Posts: 3
PostGeplaatst: Ma 23 Dec 2013, 21:59    Onderwerp: staal verchroomde velg sierboutjes beschermen Reageer met quote

Hallo,

Ik heb zo'n 1.5 jaar geleden m'n velgen gerestaureerd en hierbij nieuwe sierboutjes gebruikt daar de oude (originele) kunststof 'boutjes' niet meer leverbaar zijn; dit zijn toen verchroomd stalen boutjes geworden:

http://www.titanium-touch.de/shop/product_info.php?info=p843_Felgenschrauben-M7x21-5.html

Begin winter 2012 heb ik 1 boutje moeten vervangen daar deze wat roestpuntjes of vliegroest vertoonde, dit jaar heb ik moeten constateren dat ruim de helft van de in totaal 96 boutjes roest vertonen dus die kan ik helaas weggooien.

Nu kan ik wel denken aan gepolijst RVS of verchroomd RVS boutjes en hopen dat deze geen roestvorming meer krijgen maar is het niet mogelijk dat ik wederom de staal verchroomde boutjes gebruik maar deze keer ze allemaal van een paar laagjes 2K blanke lak voorzie ter bescherming?? Ik gebruik hiervoor de blanke lak van SprayMax.

Mijn vraag: gaat dit werken om roestvorming tegen te gaan? Ik weet dat niet het chroom gaat roesten maar dat het van binnenuit door de chroomlaag komt zetten; dit betekent dat er dus wel op een of andere manier vocht en zuurstof door de chroomlaag heen komt.

Hier een foto van een velg met enkele verroeste boutjes:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Vr 27 Dec 2013, 3:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n chromelaagje stelt nou eenmaal heel weinig voor, zeker voor die prijs. En eens er vocht en lucht bij kan gaat het snel. Behandelen met blanke lak is vrees ik ook maar uitstel van executie.
RVS zou een veel betere optie zijn, dat roest niet. Maar dat kost wel wat meer.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Exterieur Styling Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB