Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Installatie klinkt slecht

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kingkong
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 Augustus 2013
Posts: 17
PostGeplaatst: Do 13 Feb 2014, 18:05    Onderwerp: installatie klinkt slecht Reageer met quote

in mijn vorige auto (scenic) zat dit:

pioneer radio
pioneer speakers voorin spelend op de radio
fusion speakers achterin spelend op de radio
lanzar max 12 d in gesloten 35 liter kist
cougar c500.2 versterker op de subwoofer

dit speelde goed genoeg het kon beter maar ik was er tevreden van. maar ik heb nu een nieuwe auto een opel corsa d. omdat ik perse de standaard radio met gps en dergelijke wilde behouden heb ik geopteerd om het professioneel te laten aansluiten met een high low convertor (speaker signaal omvormen naar rca signaal) dus nu is het:

opel touch and connect gps, handsfree.. radio
high low convetor op de radio , gesplitst van de achterste speakers
standaard speakers
lanzar max 12 d en cougar c500.2 versterker

nu gaat hij lang niet meer zo hard (wat ik op zich nog mee zou kunne nleven ) maar ik kan het gewoon niet goed laten klinken. de ene keer komt de bass zwaar over de muziek waardoor je geen tekst verstaat en de met de weinig instelmogelijkheden van de radio is het enige wat je kan bereiken is dat je dan geen bass meer hoort. wat kan ik eventueel doen , of moet ik eventueel vervangen? probleem is ook als je de speakers anders afstelt via de radio word het signaal ook anders van de versterker omdat die daar op gekoppeld zit, bv als je meer bass geeft aan je speakers word de bass van de subwoofer ook sterker en omgekeerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 13 Feb 2014, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Een high-low converter gebruiken is een noodoplossing, niet echt professioneel.
Een high signaal is een versterkt signaal, een low signaal een onversterkt.
Wat er dus gebeurd is dat je muziek eerst versterkt wordt door het ingebouwde versterkertje van de Opel radio (en die interne versterkers zijn vaak niet geweldig), dan wordt het signaal nogmaals omgezet terug naar een low signaal, en daarna opnieuw versterkt. Hierbij verlies je enorm veel kwaliteit.
Bovendien heeft je radio alleen een voor- en achtersignaal, geen apart subwooferkanaal. Je kunt dus niets apart regelen op de radio.

Vrees toch dat je maar 1 ding kunt doen: de radio vervangen en terug een goede Pioneer of Alpine (of ander merk) erin zetten, voorzien van de nodige lijnuitgangen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB