Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| vectra4life Newbie

 | Geregistreerd op: 11 Maart 2010 | Posts: 2 | Woonplaats: hulst |
|
Geplaatst: Do 11 Mrt 2010, 19:58 Onderwerp: tips gezocht voor wat extra pktjes |
|
|
|
hallo.
ik heb eventjes een vraag,
zijn er manieren om niet al te duur extra pk te winnen op een opel vectra 1.8I uit 1995?..
en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen?
hoop snel wat van jullie te horen! _________________ ja doe mij die maar ja!,
welke?,,
ja die ja! |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Do 11 Mrt 2010, 20:48 Onderwerp: |
|
|
|
CHIPPEN die zooi =)
kost je een beetje, maar geeft goed resultaat
*hint* opel forum! _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| vectra4life Newbie

 | Geregistreerd op: 11 Maart 2010 | Posts: 2 | Woonplaats: hulst |
|
Geplaatst: Do 11 Mrt 2010, 20:50 Onderwerp: |
|
|
|
dankje!,
ik zit al op opelforum maar daar wiste ze ook niet veel van dit model haha!,
dusja hier zitte meer echte tuners, dus dacht laat ik het hier eens probere  _________________ ja doe mij die maar ja!,
welke?,,
ja die ja! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 11 Mrt 2010, 23:47 Onderwerp: |
|
|
|
Motorgeluid kom je met een open luchtfilter en andere einddemper (of geen demper, en gewoon freeflow) al een heel eind. Hou er rekening mee dat het problemen kan opleveren met oom agent als het teveel lawaai maakt.
Als je serieus wil tunen voor vermogenswinst, denk er dan nog eens goed over na. Want echt goedkoop is dat niet mogelijk. Chippen maakt waarschijnlijk het grootste verschil, maar als je serieus aan tuning wil beginnen, bewaar dit dan tot het laatst (chip op maat voor jouw motor met alle aanpassingen). _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Vr 12 Mrt 2010, 3:56 Onderwerp: |
|
|
|
chippen, goeie uitlaat van spaghetti stuk tot einddemper, powerbox, GOEIE luchtfilter, TURBO!! dat zijn wel goeie dingen voor PKs ;P
alleen stuk voor stuk duur chip is goedkoopste naar mijn idee, (op luchtfilter na) maar idd wat Jesse zegt als laatste doen..
tenzij je het al voldoende vind, je kan er flink wat PKs mee winnen!!
anders ff op opel forum in de vectra sectie een topic over chippen posten, en hun vragen wat hun ervaringen hiermee zijn!!! _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Vr 12 Mrt 2010, 4:21 Onderwerp: |
|
|
|
in en uitlaat spruitstuk polijsten (aan de binnenzijde) onsteking vervroegen voor de rest diep in de buidel tasten _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| h.lamphen Newbie

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 6:22 Onderwerp: |
|
|
|
Chippen heeft geen zin op een standaart auto 5 pk voor 400 euro
open filters geven vaak meer verlies als wat anders
door de warme lucht en resonatie van het geluid
een open uitlaat knalt als hij lekt
of met een riante klep overlap
eerlijk gezegt niet iets wat je even snel kan doen
als je handig bent kan je je eigen in / uit spruitstuk maken
ijzer en alu kost niet zoveel bij een schroothoop
MVG
H.lampen
tuning factory
 _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 22 Mei 2010, 12:42 Onderwerp: |
|
|
|
h.lamphen schreef: |
open filters geven vaak meer verlies als wat anders
door de warme lucht en resonatie van het geluid |
Daarom moet je ook een cold air intake plaatsen, of maken.
Quote: |
een open uitlaat knalt als hij lekt |
Ja en een turbo werkt ook niet als die kapot is
Wat is je punt? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| h.lamphen Newbie

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Di 25 Mei 2010, 10:38 Onderwerp: |
|
|
|
Lees goed de vraag van vectra4life
en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen
wat bedoel je dan met cai
pijpje naar je filter ?? _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Mei 2010, 18:03 Onderwerp: |
|
|
|
CAI = Cold Air Intake, zorgt ervoor dat de rijwind direct naar je filter gevoerd wordt en je dus koelere lucht krijgt dan wat onder de motorkap hangt.
En over die uitlaat. Ik ging er vanuit dat het nu niet echt de bedoeling was met een lekkende uitlaat te rijden. Mag overigens ook niet. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| h.lamphen Newbie

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Wo 26 Mei 2010, 11:45 Onderwerp: |
|
|
|
jah oke
maar als je de open filter gewoon bloot voor in de bumper legt heb geen vermogens winst eerder verlies
+ dat je l filter vuil word en nat en doordat je filter ingeolied word gaat meestal je lmm eraan
dan moet je al een kast maken en naar die kast koude lucht heen leiden
maar het volume en die geluids buffer wat er tussen zit zijn heel belangrijk
is geen onzin !! zijn niet gewoon milieu eisen
mijn test ervaring is dat je met een open filter meestal meer pk's verliest dan dat je wint
bovenin misschien 5 pk winst
onderin 10 pk verlies
dus wat heb je liever
5 pk extra 2000 toeren lang (piekje)
of 10 pk extra 4000 toeren lang
MVG
H.lamphen
www.tuningfactory.nl _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
 |
| Nissanmannetje Junior Member

 | Geregistreerd op: 18 April 2010 | Posts: 281 | Woonplaats: Velsen Noord |
|
Geplaatst: Wo 26 Mei 2010, 15:00 Onderwerp: |
|
|
|
Open luchtfilters zijn toch alleen voor het geluid en niet voor PK's?
Quote van metro2005 (http://forum.fok.nl/topic/1082481)
Een openluchtfilter zorgt over het algemeen voor een leuk geluid maar daar houdt het ook wel mee op. Als je hem op een te warme plek hangt kan het zelfs negatief uitpakken voor je prestaties. Hang je hem op een plek waar die koude lucht vangt en heeft je auto van zichzelf een bagger luchtinlaat dan kan het enigszins vermogen opleveren maar verwacht niet maar dan 1 / 2 pk en een wat soepeler lopende motor.
Bv in mijn franse auto's hielp een openluchtfilter wel degelijk maar in mijn jappen doet het compleet niks (gaat er alleen maar rot van rijden omdat de luchtmassameter er niks meer van snapt)
Vervangingsfilters doen helemaal niks, dan kan je net zo goed een mooie sticker kopen
(verwacht daar al helemaal geen extra geluid van en vermogen blijft hetzelfde) _________________
Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 26 Mei 2010, 17:50 Onderwerp: |
|
|
|
PK's moet je er ook niet van verwachten nee.
Zelf merk ik wel een betere gasrespons, en de wagen gaat een stuk gemakkelijker hoger in z'n toeren. Maar 'k ben geen racer dus zoveel maakt het me allemaal niet uit.
Overigens heb ik niet zo'n paddestoelvormig filter voorin de grill. Het filter zelf zit gewoon op de originele plaats. LMM bestaat niet in mijn auto, dus ook daarmee geen problemen. Hoe kan overigens die olie daarop invloed hebben? Dan moet je 'm toch behoorlijk invetten of verkeerde olie gebruiken lijkt me... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| h.lamphen Newbie

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2010 | Posts: 21 | Woonplaats: heerlen |
|
Geplaatst: Za 29 Mei 2010, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
spiraal van de lmm raakt vettig door de dampen van de olie
door microscopisch kleine oliedeeltjes die inbranden op de weerstanden
Als de LMM tussen filter en gasklephuis is gemonteerd heet dat dan
open filters zijn gewoon crap
leuk voor het oog maar het brengt niets
mvg
H.lamphen
The tuning factory _________________ live fast die young
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Za 29 Mei 2010, 13:50 Onderwerp: |
|
|
|
Met de 328 hebben we zowel met een openluchtfilter als een inlegfilter gereden. Moet ik er wel bij zeggen dat het openluchtfilter niet afgeschermd was ofzo.
Nu gebruiken we het inlegfilter. Op het circuit merk ik heel erg goed dat de wagen veel meer vermogen heeft met het inlegfilter. Pakt beter op en trekt soepeler door de toeren. De garage had gemeten dat bij redelijk warme motor de temperatuur die door het open luchtfilter naar binnen werd gezogen circa 60 graden was!
@ topicstarter:
Wat is niet te duur? Als je niet bereid bent om een paar 100 euro te investeren kan je het pk's winne verhaal beter vergeten  _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|