Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 23 Aug 2003, 21:45 Onderwerp: Keuringswetten België |
|
|
|
't is hier in België soms te gek voor woorden, een telefoontje naar de lokale keuringsdienst met de vraag hoeveel procent voorruiten nu eigenlijk getint mogen worden bewijst het maar weer.
In de wetgeving lijkt helaas onzin te staan die zegt dat een auto met van de fabriek uit 20% getinte ruiten veilig is en wordt goedgekeurd, terwijl iemand die zijn ruiten zelf op een verantwoorde manier 20% laat tinten "onveilig bezig is" en dus zonder pardon wordt afgekeurd, om even een dom maar realistisch voorbeeldje te noemen.
't wordt steeds erger... maar waarom?
Tuning is geen misdaad zolang je je netjes aan de verkeerswetten houdt op de openbare weg. Tuning moet dan ook NIET worden gerelateerd aan een feit als bijvoorbeeld illegale straatraces.
Ben er dan ook helemaal voor dat tuning apart gekeurd moet worden, en de normale keuring gewoon gebaseerd wordt op veiligheid van het voertuig. En niet te vergeten dat elk voertuig voor de wet gelijk behandeld wordt.
Wie er ook zo over denkt, doe even de moeite (en 't is nie veel moeite ) om deze petitie te tekenen!
http://www.vandermeeren.org/tuningYes _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 24 Aug 2003, 0:09 Onderwerp: Re: Keuringswetten België |
|
|
|
Jesse schreef: |
't is hier in België soms te gek voor woorden, een telefoontje naar
de lokale keuringsdienst met de vraag hoeveel procent voorruiten
nu eigenlijk getint mogen worden bewijst het maar weer. |
Heb je gevraagd naar de mate van tinting of de lichtdoorlatendheid?
Want dat wordt ook nogale eens dooreen gehaald! 25% tint is 75%
lichtdoorlating, 80% verduistering is dan 20% doorlaatbaarheid.
Snappen we het allemaal nog?
en Jesse schreef: |
En niet te vergeten dat elk voertuig voor de wet gelijk behandeld wordt. |
Dat is toch al weet ik hoe lang niet... Zowel nationaal als Europees...
Waarom moet mijn auto WEL een kentekenplaat hebben voorop en een motor niet?
Waarom moet een Diesel een roetmeting krijgen, tenzij de Diesel een automaat is?
Waarom mag ik in NL wel sidemarkerlights hebben en in BE niet?
Waarom, Waarom, Waarom????
Laat de overheid wat nuttigs doen met het belastinggeld,
verbeteren van de infrastructuur heeft iedereen tenminste wat aan... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 24 Aug 2003, 12:52 Onderwerp: Re: Keuringswetten België |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Heb je gevraagd naar de mate van tinting of de lichtdoorlatendheid? |
'k snap het verschil, maar in dit geval maakt het GEEN verschil.
Paar jaar geleden zeiden ze dat het tot een bepaald percentage getint mocht worden, maar ik wist niet meer hoeveel.
Dus ik bel opnieuw, en krijg te horen dat ruiten HELEMAAL NIET meer getint mogen worden! Waarom is een auto met op een verantwoorde manier door een coatingbedrijf getinte ruiten minder veilig dan een auto met getinte ruiten van de fabriek uit??
De regering maakt 't nu wel erg bont... Heb die website wat je postte eens gelezen en mijn handtekening hebben ze zeker!  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|