Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Vr 18 Mrt 2005, 13:07 Onderwerp: is een topsnelheid te verhogen? |
|
|
|
vraagje:
is de topsnelheid van een hyundai coupe 2.0 16v 1996 te verhogen en hoe?
met chiptunen verhoog je alleen de aantal pk's en zal ook sneller naar de top toegaa.
maar fabrieksgegevens zegt dat de top op 201 km/h ligt is dat zo?
zijn er mensen met deze auto?en klopt deze top?
en zo ja wat kun je doen om deze bijvoorbeeld naar de 215/220 km/h te krijgen?
(puur interesse) |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Vr 18 Mrt 2005, 17:19 Onderwerp: |
|
|
|
normaal geraakt ie in 5e vitesse niet aan zijn maximum toeren, niet tot aan de begrenzer dus, door meer pk gaat ie dichter bij de begrenzer in 5e geraken waardoor ie toch harder moet gaan. |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Za 19 Mrt 2005, 10:12 Onderwerp: |
|
|
|
bedankt voor je antwoordt maar waar zit zo een begrenzer dan?
en er is mij verteld door een tuning bedrijf dat chiptunen eingelijk niets uitmaakt voor de top snelheid alleen dat deze er sneller naar toe zou gaan.
maar is de begrenzer zelf niet weg te halen? |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Mrt 2005, 15:50 Onderwerp: |
|
|
|
De begrenzer is een veiligheid op het maximum toerental, voordat ie aan de begrenzer komt staat ie al in het rood. Je kunt dit makkelijk testen waar die zit, door je gas volledig in te trappen (stilstaand) en op een bepaald toerental wordt automatisch de brandstofpomp geblokkeerd en valt je gas weer terug.
De begrenzer is weg te halen, maar dan mag je wel zorgen dat je motor er helemaal op gebouwd is om toerentallen boven 7000-8000 toeren aan te kunnen! Anders blaas je 'm in no-time op. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 19 Mrt 2005, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
Je topsnelheid ligt vast door de toerenbegrenzer en de versnellingsbakverhoudingen...
In theorie zou je grotere wielen kunnen monteren, maar dan lever je ook meteen
in aan trekkracht door de grotere "arm" die je wielen dan vormen...
De begrenzer zit er niet voor niets, dus die zou ik
NIET weghalen, want voor je het weet plof je je blok... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Zo 20 Mrt 2005, 9:12 Onderwerp: |
|
|
|
ja daar zit zeker weten wel wat in en een opgeblazen motor wil ik niet.
dan denk ik dat chiptunen ook wel wat zou zijn.
maar tegen die tijd zie ik wel.
maar bedankt voor de wijsheid!!! |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Zo 20 Mrt 2005, 11:42 Onderwerp: |
|
|
|
Zou uw wagen in 5e al tot aan zijn rood geraken? |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 18:27 Onderwerp: |
|
|
|
Lijkt mij dus echt ff niet, bij de meeste wagens is de laatste bedoeld als overdrive, niet als versnelling, gewoon om m rustiger te houden bij de 120 zeg maar.
Gewoon flink opfokken dat ding, tegen de tijd dat je aan de begrenzer zit in de hoogste gear, kun je altijd nog gaan voor stuggere klepveren en je toerenbegrenzer ietsje te verhogen, of langere bak overbrenging, of andere eind overbrenging.  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Mrt 2005, 18:31 Onderwerp: |
|
|
|
topic leek tot een rustig uitsterven te geraken...maar de max geeft er een onverwachte wending aan ! keep up the good work max  |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 11:11 Onderwerp: |
|
|
|
he maximus hoe vertsel ik de toerenbegrenzer dan?is dit zelf te doen? |
|
Naar boven |
|
 |
| OutSider Starting Member

 | Geregistreerd op: 18 December 2004 | Posts: 35 | |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 18:04 Onderwerp: |
|
|
|
manuel schreef: |
he maximus hoe vertsel ik de toerenbegrenzer dan?is dit zelf te doen? |
is elektronica afaik
dus u chip vervangen zou het wel doen denk ik |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 18:53 Onderwerp: |
|
|
|
Je kunt een Apexi SAFC-II nemen, en zo je toerenbegrenzer met die veranderen
of je kunt gaan voor een performance chip met hogere toerengrens
ga dan wel ook voor stuggere klepveren voor zwevende kleppen tegen te gaan
maar je topsnelheid zal er nu nog niet hoger van worden, je komt gewoonweg vermogen te kort. Haal je in de laatste versnelling je maximale toeren al dan? _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:28 Onderwerp: |
|
|
|
nee de maximale toeren haal ik niet in de 5 blijft hangen op 5600 toeren terwijl ik in de tweede of derde door kan trekken tot 6800 toeren.tot de begrenzer.
maar dat zal wel met de afstelling van de versnellingsbak te maken hebben.
maar ik spreek dus nu over mijn huidige auto.
maar zoals je al weet ga ik in januari op zoek naar een hyundai en dan is alle info over dat altijd welkom.
dus als het ware ben ik alvast allerlei info aan het verzamelen over deze auto. |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:31 Onderwerp: |
|
|
|
nee de maximale toeren haal ik niet in de 5 blijft hangen op 5600 toeren terwijl ik in de tweede of derde door kan trekken tot 6800 toeren.tot de begrenzer.
maar dat zal wel met de afstelling van de versnellingsbak te maken hebben.
maar ik spreek dus nu over mijn huidige auto.
maar zoals je al weet ga ik in januari op zoek naar een hyundai en dan is alle info over dat altijd welkom.
dus als het ware ben ik alvast allerlei info aan het verzamelen over deze auto.
maar deze auto heeft standaar ongeveer 138 pk wat doet het dan met de top als ik een andere chip erin gooi met 10 pk meer? |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 23 Mrt 2005, 20:34 Onderwerp: |
|
|
|
niet veel tot weinig...
10 pk kom je niet zo heel veel verder mee qua topsnelheid. Een chip is ook zeker niet het eerste dat je doet.
Begin bij een goede header en goede uitlaatlijn... niet meer dan 2,5 inch liefst in geval van N/A. Begin met n goede CAI, dan ga je eens voor wildere nokkenassen en stugge klepveren, dan wordt het eens tijd voor een chippie. Of turbo in combinatie met ander motormanagement en verdere aanpassingen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|