Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Is een topsnelheid te verhogen?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

KTSC schreef:
ahha, onze had 16 inch velge, lag het dan daaraan?

Nee...

De velgDIAMETER is helemaal niet van belang, het gaat om de bandBREEDTE.

Meer rubber op de grond geeft meer grip, dat moet ook, want
je zet meer rubber op de grond om meer kracht af te kunnen zetten...
Maar die grip moet wel dorbroken worden voor een burnout...
Quote:
want hij reed eerst op 3 Cylinders

Hoe weet je dat 'ie op 3 benen liep? ALS dit al zo was, is er
meer aan de hand geweest dan enkel warme lucht in het blok...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

ram air wekt rond de 200-250 km per uur net 28 mbar druk bovenop de atmosferische druk...dit scheelt in pk's niks...(kweet het zeker omdat we dit getest heb op een vermogensbank met de juiste opgewekte windsnelheid/motorsnelheid op een gsxr 750 blok)
dan zeg jij: maar waarom gebruiken ze het dan in de racerij??
Nou dat is niet ram air, ze gebruiken gewoon een groot oppervlakte om zeker te zijn dat ze genoeg lucht krijgen bij alle omstandigheden...(denk bv aan slipstream)
en ze willen zeker zijn dat ze lucht krijgen die op buitenlucht temp is..

dat brengt me weer op het punt van die zogenaamde ''cold air intakes''
lucht die de motor ingaat kan niet kouder zijn dan de buitenluchttemp...
t zou gewoon sportfilter moeten heten... Laughing

owjah. bandendiameter is best belangrijk hoor..anders zouden ze op tractors wel kleinere banden zetten hoor Very Happy ...een band is ook weer een overbrengingverhouding
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

't Verschil in contactvlak tussen een 15" en een 16" velg zal alleen miniem zijn, waar het verschil tussen een 185 en 205 brede band al noemenswaardiger wordt.

En de naam cold air intake slaat ook niet per definitie op koude lucht, maar zoals je al aanhaalt op buitenlucht die koeler is dan de lucht die het sportfilter onder de kap (bij het hete blok) zou aanzuigen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 20 Feb 2006, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Grote bannden op tractoren zijn idd weer een overbrenging (wel een negative:
groter wiel heeft meer koppel nodig om in gganng te brenngen)en geven
mogelijkheid tot vergroten van je contactoppervlak door verlagen van
de bandenspaning. Maar die wielen zijn daarvoor gemaakt...

Andere reden is stabiliteit: met een groter wiel heb je minder last van kleine,
opeenvolgende hobbels (wasbordje) dan met kleinne wielen, omdat een groot wiel
over de toppen zal rijden, twerwijl een klein wiel alle hobbbels op en af moet...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hier nog t een en ander gemist zie ik...

Over de toerenbegrenzing op die escorts, hebben ze allemaal, ook de pure carburatie modellen, die worden dan van hun vonkjes beroofd. IPV benzinetoevoer afkapping heb je dan ontsteking die afgesloten wordt. So I call BS on it.

Ram-air werkt weldegelijk, niet zo zeer voor pk toename, maar je motor pakt wel n stuk gewilliger op na t schakelen bijvoorbeeld op de autobaan, dit verschil is absoluut merkbaar, mits goed gemaakt. Verwacht er geen absolute wonderen van, en voor n top doet t denk ik weinig tot niets, maar je merkt t op snelheid wel in je gasrespons.

Groter wiel slokt inderdaad meer koppel op om in beweging te komen, maar we vergeten hier iets. Het gewicht van het wiel! Je wielen horen uiteindelijk toch bij roterende massa die aan je krukasje zit, dus als je n flink zwaarder wiel erop jast dan merk je dit zeker in performance, al blijf je bij de zelfde maat velg en band.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB