Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: Di 19 Apr 2005, 9:15 Onderwerp: Hmmm... |
|
|
|
http://www.speedydelivery.co.uk/car-tuning-power/
Ben dit tegen gekomen, wat vinden jullie dervan? (Komt binnenkort een Honda Jazz voor de deur te staan, dacht dat dit het misschien wel een wat pittiger auto'tje zou maken alhoewel ik betwijfel of het echt veel verschil gaat maken) |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 19 Apr 2005, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
Chiptuning kan effectief zijn maar is lang niet zo efficient op een standaard wagen dan op een waar al een hoop aan gebeurd is.
Heb je serieuze plannen voor motorische tuning, begin dan met andere mods (inlaat & luchtfilter, complete uitlaatlijn, turbo, enz) en wacht met chippen tot het laatste zodat de chip ook zo efficient mogelijk op jouw blok gemaakt kan worden. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 20 Apr 2005, 11:31 Onderwerp: |
|
|
|
Als drukvullingsfanaat: Turbo'tje en aangepaste ECU erop schroeven en lekker douwen! Dan moet het blok ook niet open en kan je in een wip een 30 pk en evenveel Nm meepikken. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Marco Junior Member
| Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Wo 20 Apr 2005, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Turbo'tje en aangepaste ECU erop schroeven en lekker douwen! Dan moet het blok ook niet open en kan je in een wip een 30 pk en evenveel Nm meepikken.
|
Das ook niet de moeite voor een turbo erop te zetten .
Moet veel meer uitkunnen met turbo.(toch meer dan 30 pk hoop ik ) |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Do 21 Apr 2005, 8:19 Onderwerp: |
|
|
|
Dat kan, alleen is de vraag "voor hoe lang" (duur v/d belasting & totale levensduur v/d motor).
www.80tq.com: moet je eens effe kijken naar de foto's van de motoren die ze naar de duivel gereden hebben: vermogen van 163 pk naar 360 - 400 pk. Het blok hield het een jaartje uit, dan was de hele boel binnenin verbrand.
Als je de Turbo erop schroeft zonder de motor te openen moet je niet te veel druk maken, eerst en vooral al omwille van detonatiegevaar maar ook voor de thermische belasting wanneer je ook de motor flink begint te vullen. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|