Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 0:25 Onderwerp: Max nieuwe bak |
|
|
|
Zou jullie in spanning houden, maar zal nu dan verklappen wat t geworden is, inclusief foto's.
Geworden een Nissan 200 SX type S13
motor: 1.8 liter DOHC 16v intercooled turbo
Opties: Full option
Staat: under construction
Tuning parts installed:
XS Power medrall bent manifold
XS Power 3 inch turbo elbow
XS Power 3 inch downpipe en decat pipe
Motoria 3 inch catback free flow uitlaatsysteem, 1 enkele demper
Nismo shortshifter + pookknop
3 Autometer metertjes (oil press. oil temp. en boost) in dashmount
witte wijzerplaten
Wat is er allemaal al aan gebeurd:
Toen ik de auto kreeg was de wagen door de vorige eigenaar, uit het oogpunt van gewichtsbesparing volledig gestript vanaf achter de voorstoelen.
Een middg klussen met behulp van jesse en paul die even naar de SX kwamen kijken deed wonderen, en 80% van het interieur zat erin. Toen kwamen we erachter dat er onderdeeltjes ontbraken...
Geen gehoor van de verkoper van de auto dwong me in de positie maar de onderdelen die ontbraken voor 20 euro + 5,50 euro verzendkosten te kopen van een forumlid van SXOC, gister kreeg ik die dingen in de bus, en dezelfde dag bouwde ik het interieur af.
Omdat mijn ouders de ovale speakers die ik mn pa geleend had kwijt geraakt waren (hoe verlies je in godsnaam een setje 4 weg speakers van boschman audiolabs pro series ter grote van 9x6 inch??) kreeg ik van hun een setje nieuwe Kenwoon 2 weg ovaaltjes gesponsord twv 79 euro Ik had die dingen eigenlijk alleen nodig om de gaten die de vorige eigenaar in de hoedenplank achter gelaten had op te vullen, maar als ze er dan toch hangen sluiten we t zooitje natuurlijk ook aan
Klinkt verdomd leuk moet ik je zeggen! Tis geen SQ of SPL setup, maar t voldoet goed om je onderweg van n lekker muziekje met toch tamelijk stevige bass te voorzien.
De auto is vandaag helemaal gepoetst, gepolijst en gewaxt, en t is me pijnlijk duidelijk dat ik deze auto aan het spuiten kom op den duur... die lak is niet meer goed voor meer dan 2 jaar....
Echter wil ik eerst alles hebben zoals ik t wil, en dan pas spuiten, met achteraf nog een hoop moeten sleutelen, blok eruit en er weer in, dat soort s**t beschadigd de lak misschien, dus die wil ik pas op t laatst. De kleur blijft tot die dag een geheim van mij
Ook heb ik onder de motorkap grondig met poetsdoeken zitten kutten, maar dat is nog niet af.
In de carter ontluchtingsslang heb ik een 1 weg klep gezet, dit om te voorkomen dat onder vacuüm via de carterontluchting lucht wordt aangezogen, en zo een vacuüm ontstaat tussen de turbo en t carter, wt de turbo zijn oil seals onnodig belast, en verkort dus de levensduur van t ding... nu kan t vacuüm niet tot bij de turbo, dus balst het die oil seals niet en blijft t zaakje net flinke tijd langer heel. Vanaf nu kan er alleen carterlucht uit het slangetje, en kan er geen lucht naar binnen... handige dingen die kleppies!
Wat moet er gebeuren:
Zijn turbo is gaar, dus die moet vervangen worden, hij gooit olie uit...
Als t dan toch vervangen moet worden, dan meteen goed!
Garret GT28R (T28 ball bearing turbo) on it's way!
Als dat gedaan is dan kan ik zien hoe het blok zich schoon brand, kleppen zullen nu wel wat olie aanslag hebben, maar dat trekt normaal gesproken wel bij als ie zn gezonde turbo weer heeft
De automatische choke weigert sinds gister dienst (dus koud loopt ie momenteel voor geen ***)
Snelheidssensor stuurt valse waardes af en toe (vermoed vuil in de aansluiting) soms als ik stil sta springt de naald ineens naar 'top speed'
en soms tijdens t rijden op 0
Airco vloeistof mag een keer vervangen worden, maar loopt geen haast
zijramen hebben krasjes, die moet ik eruit pollishen
Tuning plannen:
Ben k nog niet geheel over uit een aantal dingen die wel nog gaan komen voor het einde van het jaar hoop ik:
- Front mount intercooler in de bumper
- Norris Design Stage 1 ECU EEPROM (mapped for T28 @ 1 bar + FMIC + Free flow exhaust + free flow air filter)
- Dawes device voor boost op 1 bar te krijgen
- Apex performance cold air intake
Dan zit ik tegen de 270 / 280 pk aan met m...
Volgend jaar ga ik kijken wat ik verder met m wil, reviseer ik vervolgens het blok, of ga ik plannen opstellen voor een motorswap naar 1 van de volgenden...
- SR20DET
- SR20VET Neo VVL
- VQ30DE met twin turbo setup (sequentieel, 1x GT28R + 1x GT32R)
- RB26DETT (legendarische Skyline GTR krachtbron)
Maar dat is iets voor latere zorg...
Nu dan wat foto's
De buitenkant:
Cleanen van de motorkap, helaas geen startfoto en geen absolute eindfoto
Interieur:
Zo, dat was het even voor nu  _________________
Laatst aangepast door Maximus op Za 2 Jul 2005, 8:44, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
| jappiee Advanced Member

| Geregistreerd op: 9 Januari 2005 | Posts: 671 | |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 1:45 Onderwerp: |
|
|
|
netjes jongen! ziet er mooi uit zo op de foto's!!!
uit welk jaar? en hoeveel km's?
ik wens je er heel veel plezier mee!!! _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 2:16 Onderwerp: |
|
|
|
Mooie wagen ook al is er wat werk nog aan... komt allemaal wel goed
PS denk dat je sig en avatar ook wel aan vernieuwing toe zijn  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 8:38 Onderwerp: |
|
|
|
Ja idd, mn sig mag vernieuwd worden, en mn avatar ook.... Maar even geen tijd en zin voor
Nu heb ik verdomme gister mn wagen meer dan 4 UUR lopen poetsen, polijsten en daarna in de wax te zetten, en wat zie ik nu vanmorgen?
JUIST, HET HEEFT GEREGEND!!!! hij blonk eindelijk eens zo mooi
@jappie: Hij is uit 1992 en heeft 156.000 gelopen inmiddels  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 9:11 Onderwerp: |
|
|
|
MOOI bakkie !!!  |
|
Naar boven |
|
 |
| 323girl Junior Member

| Geregistreerd op: 1 Juli 2005 | Posts: 305 | Woonplaats: maastricht |
|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 9:31 Onderwerp: |
|
|
|
jaja, mooi bakkie is het zeker.......en het komt helemaal goed met dat ding  _________________ My car: Mazda 323(BA) 1.3p glx, 1998, metallic darkblue. Under construction!!! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Za 2 Jul 2005, 9:52 Onderwerp: |
|
|
|
You bet your charming ass it's gonna be allright with that machine!
Heb t wel erger gezien, tis alleen t gaat tijd kosten.... Hoop dat ik snel nieuw werk heb zodat ik ook wat cashflow richting 200 SX kan laten vloeien.... Over n paar jaar herkent niemand deze auto meer als de ex auto van raymond... It will be one mean motherf*cker  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 4 Jul 2005, 14:21 Onderwerp: |
|
|
|
gave bak man!!!!!  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| veilsidesupra Advanced Member

| Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Ma 4 Jul 2005, 17:13 Onderwerp: |
|
|
|
serieuze wagen vriend
je heb ook serieuze plannen
ben benieuwd man _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Wo 6 Jul 2005, 15:29 Onderwerp: |
|
|
|
In time, in time the fog will lift and you'll see clearly what it's gonna be, look like, and you will hear it hoal!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

|
Geplaatst: Wo 6 Jul 2005, 16:42 Onderwerp: |
|
|
|
I'm afraid when that turbo's fixed I'll be seeing nothing at all when the fog has lifted...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Wo 6 Jul 2005, 21:54 Onderwerp: |
|
|
|
Hehe... I leave behind a new fog by then... a fog of tyer smoke!
Jesse, binnenkort weer eens nieuwe duo foto's maken van onze bakskes?  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

|
Geplaatst: Wo 6 Jul 2005, 23:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ja prima joh! Triootje is ook lekker nu Primeragirl lid is  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 3:48 Onderwerp: |
|
|
|
Moet geloof ik echt eens een keer komen kijken naar die bak van je
Enne mag het ook een quartet wezen???, neem ik de astra ook ff mee  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 8:49 Onderwerp: |
|
|
|
Tuurlijk, lekker met zn alle net als de hippies!  _________________