Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 10 Aug 2005, 20:39 Onderwerp: |
|
|
|
Psies... Chippen moet gewoon goed gebeuren, niet zomaar klakkeloos het vermogen opvoeren zonder naar andere dingen te kijken...
En beste is natuurlijk maatwerk specifiek voor jouw blok... goed 't kost wat meer, maar daar heb je wel resultaat voor!
Misschien bij diesels sneller dan benzines, maar ook bij benzines geldt de regel dat als je te ver gaat of gewoon slecht rekening houdt met het feit of de rest van je blok het vermogen aan kan en alles goed op mekaar is afgesteld, je vroeg of laat 'n vastloper krijgt. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| focifreak Starting Member

 | Geregistreerd op: 8 Augustus 2005 | Posts: 83 | Woonplaats: utrecht |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 10:46 Onderwerp: |
|
|
|
Voor ver ik het weet heeft de ecort zeker geen motor mangement om hem te kunnen chippen,want de turbo zit in een huis nabij de rookgas afvoer(uitlaat) want daar door word de turbo aangedreven.
Alleen wat uit laat aanpassingen of lucht filter zouden wat kunnen doen,maar niet veelaan koppel of pk'ssss.
Een lichter vlieg wiel ,dat weet ik helemaal niet,maar een diesel heeft een hoge compressie,want een lichter vliegwiel zou hem er niet door heen sleuren  _________________ don't worry,be happy,drive a ford |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:27 Onderwerp: |
|
|
|
Een vliegwiel is er niet om de motor door de compressie te trekken, daar zijn de contra gewichten op de krukas voor.
Het vliegwiel dient er enkel voor om de motor beter handelbaar te maken (dus niet bij gasgeven gelijk op 5000 rpm zitten) of bij gas los ineens inzakken.
Het vliegwiel zorgt er dus voor dat het klimmen en dalen in de toeren veel soepeler verloopt. Tevens is het de verbindingsplek bij uitstek om de transmissie aan te koppelen. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:29 Onderwerp: |
|
|
|
En ook een escort diesel heeft een ecu die te chippen is.
Turbo werkt namelijk enkel op een injectie motor (al dan niet diesel).
Meer druk betekend meer lucht, en daar moet gewoon meer benzine bij om niet te arm te lopen, en een carburateur trekt dat verschil niet. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Het vliegwiel heet eigenlijk uitvliegwiel, en heeft ook als functie om de motor aan t lopen te houden en de gaten tussen de ontbrandingssyclussen op te vangen, hierdoor blijft de motor draaien, haal je te veel weg dan loopt ie stationair als een dwijl, en op een bepaald ogenblik zal ie gewoonweg afslaan stationair en zul je m met je gaspedaal aan de praat moeten houden.
enne, chris, geheimpje tussen ons... er waren ook turbo auto's met carburateur... heb een vermoeden dat dit zooitje met actuators werkte om op druk te reageren (en dan bedoel ik niet je wastegate). Maar iig, het werkte, t lijkt me alleen alles behalve easy om dit zaakje af te stellen en aan te passen op een grotere turbo.
Tuurlijk heeft een Escort een ECU om te chippen, de tijd dat de de injectie systemen nog zonder ECU werkte hebben we al ver achter ons liggen... _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 15:11 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
enne, chris, geheimpje tussen ons... er waren ook turbo auto's met carburateur... heb een vermoeden dat dit zooitje met actuators werkte om op druk te reageren (en dan bedoel ik niet je wastegate). Maar iig, het werkte, t lijkt me alleen alles behalve easy om dit zaakje af te stellen en aan te passen op een grotere turbo.
|
Show me da pics, ben ik wel eens benieuwd naar
Maximus schreef: |
Tuurlijk heeft een Escort een ECU om te chippen, de tijd dat de de injectie systemen nog zonder ECU werkte hebben we al ver achter ons liggen... |
Ja klopt, mechanise injectie, man das pas uit de oude doos  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 18:19 Onderwerp: |
|
|
|
Freestyler schreef: |
mechanise injectie, man das pas uit de oude doos |
Maar na 20+ jaar doet dat het vrijwel zeker nog (ervariing), terwijl ik
dat van sommige moderne auto's nog maar ten zeerste betwijfel... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 19:58 Onderwerp: |
|
|
|
Jep, toen maakten ze nog degelijk en duurzaam materiaal  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 12 Aug 2005, 20:43 Onderwerp: |
|
|
|
There you go, oude 'super 5 GT Turbo', met gecarbureerde turbo motor...
en nog een wazige tekening van een vliegtuig motortje met SC en Turbo op een carb  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 19 Aug 2005, 21:52 Onderwerp: |
|
|
|
Lijkt wel een pic van mijn motor ruimte, ik rijd ook zo'n hok.. lol maar ik snap ff nie helemaal goed wat je bedoeld met die actuator's.. wat wil je daar mee regelen (behalve de wase gate dan natuurlijk... ) het principe van de motor blijft nl. hetzelfde, je hebt alleen een overdruk ipv een onderdruk, maar de carb geeft nog steeds benzine op de luchtstroom.. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
|
|