Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| gert Newbie

 | Geregistreerd op: 17 Augustus 2005 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Za 17 Sep 2005, 17:29 Onderwerp: drijfstangen uitwegen |
|
|
|
hoe doen jullie dat?
ik krijg het niet zoals ik het wil hebben |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 17 Sep 2005, 19:38 Onderwerp: |
|
|
|
Zoiets kun je ook niet zelf doen.
Dat moet je laten doen bij de betere revisie toko's (blueprinten heet dat)
Dit opdat alles mooi in balans blijft. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| gert Newbie

 | Geregistreerd op: 17 Augustus 2005 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Za 17 Sep 2005, 19:53 Onderwerp: |
|
|
|
hoe doen die dat dan
als hun het kunnen kan ik het toch ook! |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 17 Sep 2005, 21:55 Onderwerp: |
|
|
|
Met speciale aperatuur, zo speciaal zelfs dat niet iedere revisie toko deze heeft. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| gert Newbie

 | Geregistreerd op: 17 Augustus 2005 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 10:12 Onderwerp: |
|
|
|
daar gaan we weer
wie weet wat voor apparatuur
mocht het nodig zijn dan koop ik dat |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 14:17 Onderwerp: |
|
|
|
enig idee over wat voor bedrage je dan praat??
Vraag het eens na bij een revisie bedrijf of die een bedrijf weten wat doen blueprinten, vervolgens vraag je hun wat zo'n apparaat kost.
Net omdat die dingen zo ongelofelijk duur zijn, is het dat niet ieder revisie bedrijf ze heeft. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 14:45 Onderwerp: |
|
|
|
gert schreef: |
daar gaan we weer
wie weet wat voor apparatuur
mocht het nodig zijn dan koop ik dat |
Voor deze uitspraak heb ik maar 2 woorden:
"Dream on"
Tenzij je het geld hebt om een half huis te kopen, kun je het wel vergeten. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom zelf doen (met alle risico's van dien)
als je het een specialist kunt laten doen met garantie??? |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 19 Sep 2005, 17:06 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Waarom zelf doen (met alle risico's van dien)
als je het een specialist kunt laten doen met garantie??? |
...en je dan uiteindelijk goedkoper zult uitzijn dat alle apparatuur aan te schaffen voor één enkele blueprint! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 6 Okt 2005, 2:07 Onderwerp: |
|
|
|
De lichtste drijfstang laat je met rust, door in de andere drijfstangen putjes te boren (DUS GEEN GATEN) ga je de andere drijfstangen naar het gewicht van de lichtste drijfstang brengen. Maak je de putjes te diep gaat dit ten koste van de drijfstangen hun stevigheid. Oh ja, weeg ook je zuigers mee en de schraapveren en de wrist-pins etc etc, alles wat aan de drijfstang komt behalve je krukas, want dat is ook gewicht en daar kun je niet in boren, anders zit je nog met verschillende gewichten aan je krukas.
Echter, dan is je blok nog niet geblueprint... Denk dat je even duur uit bent als je het hele blok door n erkend bedrijf laat doen, ze geven je echt geen korting omdat je je drijfstangen zelf gedaan hebt, en anders is dat misschien maar n paar tientjes, terwijl de weegschaal die je nodig hebt al heel wat meer kost. Ook bestaat de kans dat je net te diep boort en de stevigheid van de drijfstang aangetast wordt.
Heb je trouwens al gesmede drijfstangen liggen of wil je je crappy standaard drijfstangen gaan uitwegen?
PS: Dacht je dat je met een paar ton aan materiaal en aparatuur er al bent met blueprinten? Dit is een vak op zicht, en als je al niet weet hoe je je drijfstangen op t zelfde gewicht kunt brengen, dan ga maar voor n jaar of 5 de schoolbanken in, dan een paar jaar leren van trial & error ervaringen, en dan kun je over n jaartje of 8 zeker je eigen blok blueprinten  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| gert Newbie

 | Geregistreerd op: 17 Augustus 2005 | Posts: 12 | |
|
Geplaatst: Do 6 Okt 2005, 6:34 Onderwerp: |
|
|
|
thanks voor de info
maar het is al gelukt
de weegschaal had ik al (is inderdaad duur 800 ex)
daarnaast had ik al een v blok
maar het probleem zat er in dat mijn weegschaal afschuifkrachten niet compenseerde en zo langzaam terug begon te lopen zodat ik alleen de eerste 2 seconden de juiste waarde had
nu opgelost door de hoogte 3 mm te wijzigen
normaal gesproken monteren wij drijfstangen van garrillo worden al uitgewogen afgeleverd
en zuigers van wiseco die zitten ook binnen de toleranties |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 6 Okt 2005, 10:10 Onderwerp: |
|
|
|
Wat voor motor gaat het eigenlijk om die je aan het printen bent? En in wat voor voertuig ligt het? Blueprinten is meer iets voor motoren die flink hoge vermogens te voorduren krijgen en/of flinke weerstand gaan moeten doorstaan. Het is iig niet iets voor de tuner die 260pk ofzo uit zn 2 liter blok wilt halen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|