Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Okt 2005, 19:28 Onderwerp: |
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik er ook twijfels bij heb.
ik weet wel en dat is nog van uit de brommer tijd.
dat je er alles bij kunt gooien wat je wil gooide er regelmatig lamp olie terpetine sla olie en nog wel meer in.
ding liep altijd perfeckt en ging dus niet stuk.
hoe het met een auto zit weet ik niet wie o wie gaat het uitproberen.  _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 26 Okt 2005, 20:01 Onderwerp: |
|
|
|
Het was geen "lead cat", maar "Fuel Cat", ik heb er ooit een folder
van gehad die ik op een classic-beurs kreeg, maar die is kwijt.
Op internet nog wel gevonden: http://www.fuelcat.co.uk/ _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| speedfreak Starting Member

 | Geregistreerd op: 31 Augustus 2005 | Posts: 30 | |
|
Geplaatst: Vr 4 Nov 2005, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zij dit alles tegen mijn vader en hij gaat het proberen
hij zij ook dat als je er spiritus bij je bensien gooit dat hi dan sneller loopt (niet zo'n lkkr geurtje) maar dat hij 20% meer power krijgt maare hij zij ook dat di allen kon bij BENZIENE motoren GEEN diesels die kunne zonnebloem olie tanken
en Spiritus is 85Cent voor een fles dusss
miss gaat iemand dat uitproberen!  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 4 Nov 2005, 23:57 Onderwerp: |
|
|
|
Trouwens wel leuk en aardig al die in dianenverhalen, maar het is in Nederland
verboden te rijden op een brandstof waarover geen accijns betaald is...
Dus Zonnebloemolie in je diesel gooien mag officieel ook niet... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 5 Nov 2005, 1:24 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt, maar additieven mogen dan weer wel...
Maar waar ligt de grens? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 5 Nov 2005, 11:43 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk op 50% van je tankinhoud  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 5 Nov 2005, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
Als de wet letterlijk het woord tankinhoud gebruikt kun je dus overal op rijden, zolang je 'm niet meer dan half vol tankt  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 0:00 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, zolang je meng-brandstof voor meer dan 50% bestaat uit
brandstof waarover accijns bbetaald is is de rest "additief"...
Dus een tank met 51 liter diesel en 49 liter slaolie is diesel met additief,
maakt je er 49 liter diesel van met 51 liter slaolie dan is het slaolie met additief...
Tennminste, het zou me niets verbazen wanneer het wettelijk zo geregeld is... |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 0:31 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij is 't helemaal zo simpel niet eens...
Diesel en stookolie (=diesel zonder accijns maar met 'n kleurstof) is praktisch hetzelfde, maar als ze stookolie in je tank vinden ben je de l*l volgens mij, ongeacht of je 't met diesel mengt... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 10:32 Onderwerp: |
|
|
|
Rode Diesel is Diesel zonder accijns... En dat mag dus niet...
En die kleurstof is zo hardnekkig dat deze meer dan 10 tankbeurten
NA een tank rode Diesel deze nog te detecteren is.
De boete is ook niet misselijk; iets van EUR.5,- of
10 per liter tankinhoud PLUS een paar honderd euri...
En op GijnStijl.nl kkwam ik dit tegen:
Quote: |
Douane jaagt op zonnebloemolie
De brandstof-gestapo heeft de jacht geopend op dieselrijders. Zo blijken als gevolg van de exorbitant hoge brandstofprijzen steeds meer automobilisten hun tank af te vullen met zonnebloemolie van de Lidl. Het is niet alleen beter voor het milieu, het scheelt ook nog eens de nodige euri’s. Probleem is echter dat gekke Gerritje een hoop accijnzen misloopt. Op iedere liter brandstof pakt Zalm namelijk ruim 65 procent. En dat is 46 procent meer dan hij over een fles slaolie binnen harkt. En dus waarschuwt Zalm nog één keer: U bent fout bezig! Wie wordt gepakt, betaalt een boete van 4,53 euri per liter. Dus een dieseltank van 50 liter zonnebloemolie kost je bij staande houding 226,50. Bovenop dat bedrag volgt nog een naheffing van 374,91 euro per 1000 liter. Leuker kunnen we het niet maken, wel duurder... |
_________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| jappiee Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Januari 2005 | Posts: 671 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 12:53 Onderwerp: |
|
|
|
wat een stelletje ontieglijke mongolen daar in denhaag zeg!
mensen willen betaalbaar kunnen tanken, dit is ook nog eens beter voor het milieu maar het is weer eens verboden hoor! achterlijke imbecielen daar!
misschien dat als cruijff er iets van zegt, staats secretaris Wijn het wel afschat omdat Johan dat zegt  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 18:06 Onderwerp: |
|
|
|
Sja zo werkt 't helaas, ze moeten aan ons verdienen... By any means...
@ SaphireNX ik bedoelde ook niet 100% rode diesel te tanken... Als je je tank vult met 51% diesel van de pomp en 49% rode diesel, is de rode diesel volgens jouw uitleg dus een additief! Maar hoe kom je daar dan uit? Want als ze rode diesel detecteren heb ik nog nooit gehoord dat er werd gediscussieerd of het als brandstof of additief gebruikt werd...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Nov 2005, 22:28 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ging ook maar ujit van een hypothetische situatie...
Meer bedoeld om een punt te maken dan een echte mogelijkheid... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| NightQrawler Junior Member

 | Geregistreerd op: 26 November 2004 | Posts: 186 | |
|
Geplaatst: Za 19 Nov 2005, 2:09 Onderwerp: |
|
|
|
het is mogelijk om op andere brandstoffen te rijden,
alleen is het wel aan te raden om sommige rubberen onderdelen te vervangen, niet alles is bestand tegen de andere brandstoffen, die hebben een ander bijv.kookpunt etc. etc.
en idd wat eerder ook gezegd werd..de levensduur??
je krijgt een heel ander mengsel  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|