Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 9 Sep 2003, 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt idd ja... Jammer genoeg kan ik die originele pijp niet vast maken aan mijn K&N huis. Wel kan ik er een ophanging voor maken en deze vasthangen aan de bouten van de K&N.
Moet ik nog eens wat tijd in steken. Denk overigens dat ik niet de originele pijp gebruik maar een flexibele kachelpijp met een iets grotere doorsnede. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| CreX Newbie

 | Geregistreerd op: 25 December 2003 | Posts: 8 | Woonplaats: Tolkamer |
|
Geplaatst: Do 25 Dec 2003, 16:32 Onderwerp: |
|
|
|
Nog een tip voor mensen met weinig geld, zaag zoveel mogelijk plastic van je filterhuis weg en leg gewoon je oude filtertje (of k&n inleg) er weer in, brult lekker hoor  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 25 Dec 2003, 17:08 Onderwerp: |
|
|
|
Da's allemaal leuk en aardig, maar dat his zit er niet voor niets.
Als je teveel weghaald kan bijvoorbeeld het filter te los komen
te liggen en daardoor ongefilterde lucht doorlaten.
Ook kunnen de diverse vacuum-gestuurde dingen
door dergelijke acties hun werking verliezen.
Ik denk bij mijn NX dan bijvoorbeeld aan de winterstand-klep;
die zit voorin het luchtfilterhuis en gaat open door een klepje
onder het filter dat vacuum naar die klep stuurt onder een
bepaalde temperatuur...
En zelfs als DAT het nog doet, als je NA die klep gaten maakt
in het filterhuis dan heeft die klep geen nut meer omdat er
dan TE koude lucht de carburateur of het gashuis in kan gaan
en daarmee je carburateur of gasklep kan bevriezen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 26 Dec 2003, 0:02 Onderwerp: |
|
|
|
Hmmm klinkt me vaag bekend...
En dan heb ik nog een origineel K&N filter, maar soms problemen omdat ie open is (bij flinke kou EN regen raakt ie onderkoeld)
Maar zo'n open luchtfilterhuis is idd heel gemakkelijk zelf te maken, als je maar rekening houdt met evt. andere vacuüm aansluitingen erop, en zorgt dat het filter goed vast zit. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 19:34 Onderwerp: |
|
|
|
Als je het nog goedkoper wil doen, haal dan als het niet regent je motorkap eraf en rijd dan eens een stukje autobaan COLD AIR in overvloed, en je spaart ook weer wat gewicht... minder gewicht, meer power, tenzij jij nog een goedkopere upgrade weet  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 23:41 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
tenzij jij nog een goedkopere upgrade weet |
Da's wel HEEL goedkoop...
Maar als je HEEL snel wilt gaan heb ik wel een optie voor 10 Euro...
Een vliegticket naar Madrid bij EasyJet ofzo  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 19:36 Onderwerp: |
|
|
|
je zou ook kunnen proberen eens op methanol te rijden  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| NightQrawler Junior Member

 | Geregistreerd op: 26 November 2004 | Posts: 186 | |
|
Geplaatst: Vr 7 Jan 2005, 4:15 Onderwerp: |
|
|
|
ik dacht dus dat hij die juist eraf gehaald had  |
|
Naar boven |
|
 |
| adegger Starting Member

 | Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Zo 28 Aug 2005, 18:46 Onderwerp: |
|
|
|
hoi mensen ik ben hier nieuw dus bij deze mijn eerste post
ik heb zelf een gezinnetje dus ben ook niet zo rijk
zo heb ik het gedaan
ik heb gewoon een goedkoop autostyle filter los gekocht voor E22,50
vervolgens heb ik bij ons in de fabriek een stuk gebogen aluminium buis(60mm)
gekregen en deze er met (gekregen)slangklemmen op gezet
ik was dus voor 22,50 klaar en het klinkt erg goed
staat goed en klinkt goed
laterzzzzzzzzzzzz _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 28 Aug 2005, 19:48 Onderwerp: |
|
|
|
Nette oplossing! Als je inderdaad hier en daar wat spul kunt krijgen en er wat moeite in steekt kun je vaak goedkoop klaar zijn  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 13:40 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb gewoon de lucht toevoer van onze Primera Station 1.6i losgemaakt een beetje gebogen en achter de gril gezet, kd8 van jahh er komt nu meer lucht ingeblazen dus meer PK! ben ik echt HELEMAAL focking vergeten dat de radiator warm word, dus er warme lucht in komt hadden we 2 weken kracht verlies, ben ik er later nog 8ergekome:S stom dingk,
maar kan een Injectie systeem wel een universele openlucht filter aan?
comments plz(A) |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:18 Onderwerp: |
|
|
|
Zeker, voor de meeste injectiemotoren zijn er complete inductiekits verkrijgbaar met een aanzuigbuis naar voren, en daarop zo'n paddestoelvormig sportfilter. (zie foto van Adegger hierboven) _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|