Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Wo 8 Mrt 2006, 22:59 Onderwerp: Wat valt er motorisch nog op te voeren aan MIJN POLO?? |
|
|
|
Ik wil veel meer snelheid dan nu
Kan ik ZO maar een turbo op mijn blok schroeven?(of laten doen)
hoe werkt dat?
Want ik zit te denken om een OF ander blok in mijn Vw Polo Coupe fox 1.3i uit 1994 te bouwen (een vr6 of een G40/G60(verstandig 1glader??) blok) maar
kan het ook anders
bvb een Turbo opschroeven of iets?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
VRIENDELIJKE groet Eric...  _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 9:31 Onderwerp: |
|
|
|
'zomaar' een turbo erop schroeven en blazen maar zal volgens mij niet werken. Maximus hier op het forum kan je hierover trouwens een berg info verschaffen! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 16:32 Onderwerp: |
|
|
|
Wat heet "zomaar"?
Voor zover ik weet is op elk blok een turbo te zetten, maar je wil natuurlijk dat je blok langer meegaat en soms zijn daarvoor meerdere aanpassingen nodig.
De turbo zorgt immers voor meer lucht, en dus kan er meer benzine verbrand worden. De brandstofpomp moet dus in staat zijn die te leveren, soms is een zwaardere noodzakelijk en als je een mechanische hebt kan het nodig zijn naar een electrische over te schakelen.
Bougies moeten soms ook door iets koudere vervangen worden geloof ik.
En zo zijn er nog meer dingen die even in 't oog gehouden moeten worden, maar precieze details weet ik daar ook niet van.
Zou je overschakelen naar een ander blok zoals een VR6, of een G60, heb je wel een bredere basis dan een 1.3tje en zullen upgrades een stuk efficiënter zijn.
Van die G-laders weet ik niet zoveel maar 'k heb enkele mensen met 'n Corrado gekend die er niets dan problemen mee hadden, maar daar kunnen VW kenners je ongetwijfeld meer (en juiste) info over geven. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 19:29 Onderwerp: |
|
|
|
ten eerste:
heb je er het geld voor??
en wil je er veeeeellll meer geld in gaan pompen dan je OOIT ervoor terugkrijgt??
blokconversie kan nie zomaar.
een blokje heb je zo gekocht, maar de sensors en electra die naderhand nog aangeschaft moeten worden is vaak veel duurder dan het blok...
je moet ook de achteras + remmerij + aandrijfas over nemen van het grotere type en de aandrijfas op maat maken en opnieuw uit laten balanceren.
dat wil weer zeggen dat de gehele achterophanging aangepast moet worden...
ik zeg altijd maar zo:
spaar maar door voor een snelle wagen...
ikzelf volg deze stappen voor het motorisch upgraden van mn wagen:
1:veiligheid-
betere remmen.
goede gordels.
alles moet werken(electro).
versteviging, niet alleen de bovenste veerpootbrug maar ook een onderste.
de wagen goed uitlijnen.
goede banden.
2:meer lucht-
andere air intake en evt. luchthapper/hetelucht afvoer.
3:meer benzine-
de druk in de fuelrail verhogen en evt andere verstuivers monteren.
4:uitlaat-
fatsoendelijk uitlaatsysteem van voor tot achter.
5:motormanagement aanpassen-
chippen/powerboxen.
ander gasklepsensor.
je zou ook het hele zooitje in een keer kunnen doen door het monteren van trottle bodies of motorcarbs.
maar aangezien dit nogal aan de prijzige kant is lijkt me dit niet verstandig op een oude wagen(financieel gezien)... |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 20:41 Onderwerp: |
|
|
|
Houd er ook ff rekening mee dat als je een turbo op een normaal blok gaat zetten, je dan NOOIT op dezelfde turbodruk kan gaan rijden als met een auto die standaart met een turbo is uitgevoerd. Dwz dat je dus op ik geloof max 0.25 Bar overdruk kan rijden (Zonder dus een andere krukas en andere zuigers te gaan monteren) en dat dat helemaal niet zo heel veel extra vermogen oplevert. En een turbo op een normaal blok blijft verre van ideaal met afstellen en dergelijke. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 20:47 Onderwerp: |
|
|
|
R5GTT schreef: |
Houd er ook ff rekening mee dat als je een turbo op een normaal blok gaat zetten, je dan NOOIT op dezelfde turbodruk kan gaan rijden als met een auto die standaart met een turbo is uitgevoerd. Dwz dat je dus op ik geloof max 0.25 Bar overdruk kan rijden (Zonder dus een andere krukas en andere zuigers te gaan monteren) en dat dat helemaal niet zo heel veel extra vermogen oplevert. En een turbo op een normaal blok blijft verre van ideaal met afstellen en dergelijke. |
indd....
meestal ben je met trottlebodies beter uit...
wel een stukkie duurder, maar als je t geld hebt dan gaat t... |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 22:07 Onderwerp: |
|
|
|
Ja hoor tuurlijk kan je zomaar een turbo op je blokkie steken met wat aan passinge nzoals een oil feed en retour leiding en dan de druk van de turbo goed zetten en lekker gaan stampen.
dan ben je binnen 10 000km van je blokje af!
en heb je de gaten in de zuigers zitten.
helaas is het niet even een turbo er op schroeven,je zult ten eerste de compressie moetten verlagen dan de olie leidingen maken voor de turbo enz.
ik denk dat als je toch zit met de keuze een turbo kitje of een vr 6 dat de vr6 de beste keuze is. normaal koop je dan alles compleet blok ecu kabelboom assen en remmerij.
als je alles bijelkaar optelt ben je meer geld tijd en moeite kwijt dan een swap.en passen is iets dat geen probleem zal op leveren elke blok is passend te maken. trottlebodys op een 1.3 is superstom dat kost je gemiddeld 1200 tot 1600 euro.
en hoeveel pk winst haal je daar mee nog niet veel op een 1.3
is dus zonde van je geld
een ander blokkie is de beste en makkelijkste keus en het goedkoopst. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 9 Mrt 2006, 22:15 Onderwerp: |
|
|
|
Andere, van huis uit snellere auto is de "goedkoopste" en betrouwbaarste optie... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 21:58 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Andere, van huis uit snellere auto is de "goedkoopste" en betrouwbaarste optie... |
dacht ik ook altijd....maar hier ben ik op terug gekomen...
als je een wagen hebt waarvan je weet dat deze gewoon goed in orde is, zijn throttlebodies een goede oplossing om het vermogen behoorlijk op te krikken..
je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken.. |
|
Naar boven |
|
 |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:37 Onderwerp: Vw Polo G40 G lader vragen :+ INFO !! |
|
|
|
"Hallo allemaal"
Ik heb een Vw Polo Coupe 1.3i uit 1994
Ik ben zeker van plan een ander blok erin te bouwen.
Maar een vr6blok bvb is niet eg zo maar gedaan want spruitstuk enzovoorts moet aangepast worden dus word het een
G40 blok want mijn auto is practies het zelfde als een Vw Polo G40
dus ben ik op zoek naar een G40 blok(Marktplaats.Speurders,Sloop) maar is dit wel verstandig?(jawel toch )
Reviseren zal denk ik wel gebeurden moeten en hoeveel kost dit ongeveer en waar kan ik dit laten doen?
ik heb al verschillende bedrijven gemailt.
Maar mijn vraag is dit aan jullie :
Is het verstandig om aan een Glader te beginnen?
En wat zijn de kosten van het reviseren
En waar moet ik EG naar kijken als ik een blok vind?
IK hoop eg dat jullie me kunnen helpen met deze vraagjes.
Vriendelijke Groet
Eric
(Utrecht/Zeist)
[Jesse] Onderwerpen even samengevoegd... _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:37 Onderwerp: |
|
|
|
vergeet niet...het is niet alleen het blok!!!sensoren electro enz enz...
achteras...versnellingsbak moet vervangen/aangepast worden...
er zal veel gelast moeten worden....
er zullen weinig/geen bedrijven zijn die dit voor je willen doen...
meestal als iemand zown project begint hebben ze zelf de kennis en mogelijkheden om dit allemaal zelf uit te voeren |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 10 Mrt 2006, 23:42 Onderwerp: |
|
|
|
En als je het verstandig wil doen moet je ook aan de veiligheid denken, en dingen als remmen en onderstel door beter materiaal vervangen...
Prijs van reviseren hangt er vanaf. Als het blok nog redelijk goed is ben je met een gedeeltelijke revisie (best betaalbaar) klaar. Pakkingen worden allemaal vervangen en alles gecontroleerd, en nog wat dingen.
Is het blok gewoon gaar en hij moet volledig gereviseerd worden wordt 't een stuk duurder geintje... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 13 Mrt 2006, 22:38 Onderwerp: |
|
|
|
Ik sluit dit topic, gezien het hier verder gaat. Nu aub bij 1 topic blijven over dit onderwerp! _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|