Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| adegger Starting Member

 | Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 14:18 Onderwerp: inhouden bij wegrijden(HELP!) |
|
|
|
hoi allemaal wie kan me helpen?
ik heb een standaard honda civic sedan 5th gen dxi (1.5)
als ik optrek houd mn auto ff in en dan rijd ie gewoon goed
als ik overschakel (zowel in hoge als lage toerental)schokt ie ook weer
hij doet het als ie koud is maar het ergst als ie goed warm is
verder loopt ie erg goed
ik heb zelf al injectie cleaner van WYNS in het gaskephuis gespoten
maar dat heeft weinig tot niets geholpen
ook de ontsteking is al bijgesteld
zou het de lamba-sonde kunnen zijn?
en hoe kom ik hier achter?
wie heeft er een idee waar ik het moet zoeken?
alvast bedankt _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 16:59 Onderwerp: |
|
|
|
lambda is te meten, moet werken tussen 0-1V
Voor wat de wyns injectie cleaner betreft, die hoort bij mijn weten in de benzine, niet in het gasklephuis
Controleer ook eens op valse lucht (poreuse slang bv, of gare pakking) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| adegger Starting Member

 | Geregistreerd op: 28 Augustus 2005 | Posts: 54 | Woonplaats: Almelo |
|
Geplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 17:49 Onderwerp: |
|
|
|
dat spul van wynns is een spuitbus en heb et gebruikt om de gasklep te reinigen ghehe
heb geen poreuze slangetjes
om de lambda te laten doormeten moet ik em er dan uit halen of kan dat ter plaatse? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
ter plaatse
Je hebt ook wyns injectie reiniger voor in de benzine, die werkt beter dan in spuitfles _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 29 Mrt 2006, 19:10 Onderwerp: |
|
|
|
Lambda meet je door met een Multimeter in het 2V (2000mV) bereik.
Draadje van de sensor losmaken en dan meten tussen de draad AAN DE SENSOR en massa.
De waarde zou tussen 0V en 1V moeten liggen en zal wat schommelen door de regeling.
Je kunt wel het beste EERST de sensor losmaken, dan starten
en meten, dan gaat de ECU tenminste fatsoenlijk in noodloop...
En natuurlijk meten aan een warme motor (en sensor)... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 1 Apr 2006, 10:53 Onderwerp: |
|
|
|
Denk niet dat het aan zn injectoren ligt, dan zou die t niet alleen bij wegrijden en bij schakelen merken. Ook zn AFM lijkt me uitgesloten want dan zou je ook t probleem niet alleen hebben bij wegrijden en schakelen.
Eerder denk ik inderdaad aan de lambda of een vacuümlek. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|