Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 2 Feb 2006, 20:46 Onderwerp: |
|
|
|
KTSC schreef: |
ahha, onze had 16 inch velge, lag het dan daaraan? |
Nee...
De velgDIAMETER is helemaal niet van belang, het gaat om de bandBREEDTE.
Meer rubber op de grond geeft meer grip, dat moet ook, want
je zet meer rubber op de grond om meer kracht af te kunnen zetten...
Maar die grip moet wel dorbroken worden voor een burnout...
Quote: |
want hij reed eerst op 3 Cylinders |
Hoe weet je dat 'ie op 3 benen liep? ALS dit al zo was, is er
meer aan de hand geweest dan enkel warme lucht in het blok... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:32 Onderwerp: |
|
|
|
ram air wekt rond de 200-250 km per uur net 28 mbar druk bovenop de atmosferische druk...dit scheelt in pk's niks...(kweet het zeker omdat we dit getest heb op een vermogensbank met de juiste opgewekte windsnelheid/motorsnelheid op een gsxr 750 blok)
dan zeg jij: maar waarom gebruiken ze het dan in de racerij??
Nou dat is niet ram air, ze gebruiken gewoon een groot oppervlakte om zeker te zijn dat ze genoeg lucht krijgen bij alle omstandigheden...(denk bv aan slipstream)
en ze willen zeker zijn dat ze lucht krijgen die op buitenlucht temp is..
dat brengt me weer op het punt van die zogenaamde ''cold air intakes''
lucht die de motor ingaat kan niet kouder zijn dan de buitenluchttemp...
t zou gewoon sportfilter moeten heten...
owjah. bandendiameter is best belangrijk hoor..anders zouden ze op tractors wel kleinere banden zetten hoor ...een band is ook weer een overbrengingverhouding |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:52 Onderwerp: |
|
|
|
't Verschil in contactvlak tussen een 15" en een 16" velg zal alleen miniem zijn, waar het verschil tussen een 185 en 205 brede band al noemenswaardiger wordt.
En de naam cold air intake slaat ook niet per definitie op koude lucht, maar zoals je al aanhaalt op buitenlucht die koeler is dan de lucht die het sportfilter onder de kap (bij het hete blok) zou aanzuigen  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Feb 2006, 23:11 Onderwerp: |
|
|
|
Grote bannden op tractoren zijn idd weer een overbrenging (wel een negative:
groter wiel heeft meer koppel nodig om in gganng te brenngen)en geven
mogelijkheid tot vergroten van je contactoppervlak door verlagen van
de bandenspaning. Maar die wielen zijn daarvoor gemaakt...
Andere reden is stabiliteit: met een groter wiel heb je minder last van kleine,
opeenvolgende hobbels (wasbordje) dan met kleinne wielen, omdat een groot wiel
over de toppen zal rijden, twerwijl een klein wiel alle hobbbels op en af moet... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 1 Apr 2006, 11:05 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb hier nog t een en ander gemist zie ik...
Over de toerenbegrenzing op die escorts, hebben ze allemaal, ook de pure carburatie modellen, die worden dan van hun vonkjes beroofd. IPV benzinetoevoer afkapping heb je dan ontsteking die afgesloten wordt. So I call BS on it.
Ram-air werkt weldegelijk, niet zo zeer voor pk toename, maar je motor pakt wel n stuk gewilliger op na t schakelen bijvoorbeeld op de autobaan, dit verschil is absoluut merkbaar, mits goed gemaakt. Verwacht er geen absolute wonderen van, en voor n top doet t denk ik weinig tot niets, maar je merkt t op snelheid wel in je gasrespons.
Groter wiel slokt inderdaad meer koppel op om in beweging te komen, maar we vergeten hier iets. Het gewicht van het wiel! Je wielen horen uiteindelijk toch bij roterende massa die aan je krukasje zit, dus als je n flink zwaarder wiel erop jast dan merk je dit zeker in performance, al blijf je bij de zelfde maat velg en band. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|