Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| scal Starting Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2004 | Posts: 50 | |
|
Geplaatst: Do 8 Jan 2004, 16:37 Onderwerp: distributieriem vervangen |
|
|
|
wie weet hoe duur het ongeveer is om een distributieriem te vervangen?
Ik hoop dat ik snel een reactie krijg
alvast bedankt, Pascal |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 8 Jan 2004, 18:19 Onderwerp: |
|
|
|
Weet ik niet precies, 'k meen dat zo'n riem rond de €50,- kost, montage laat ik altijd met een beurt gelijk doen. Zal ook wel afhangen van de garage (tarieven die ze hanteren), en de moeilijkheidsgraad van de klus m.a.w. de tijd die ze erin moeten steken. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 9 Jan 2004, 10:21 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt ook aan het soort/type auto dat je hebt.
Ik had voorheen een Renault clio 1.8 16v, en mij is verteld dat daar
(vanwege de volgepakte motorruimte) een groot deel, of zelfs heel het blok uitgebouwd moet worden om er alleen al bij te kunnen! Bij een 'normale' auto zal de prijs beduideld lager uitpakken dan bij zo'n geval... |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 9 Jan 2004, 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mij kun je er idd zo bij, m'n garagist heeft het dan ook snel gedaan altijd. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 9 Jan 2004, 20:27 Onderwerp: |
|
|
|
Is er trouwens een manier om te zien/merken of de riem aan vervanging toe is?? en waar zit dat ding eigenlijk????  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 9 Jan 2004, 22:04 Onderwerp: |
|
|
|
Da's zo'n rubber aandrijfriem aan de zijkant van de motor...
Helaas kun je op geen enkele manier zien of die riem aan vervanging toe is, daarom raden garages altijd aan 'm om de 40.000-60.000 km te vervangen... Als zo'n ding ooit breekt ben je nl. een stuk verder van huis
Als je altijd op tijd voor je beurten gaat bij een goeie garage en ze houden netjes het onderhoudsboekje bij gebeurt het normaal automatisch om de zoveel beurten zonder dat je 't weet. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| MarcRS Starting Member

 | Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 12:08 Onderwerp: |
|
|
|
Als je de letters op riem niet meer kan lezen, is ie snel aan vervanging toe, dit is eigenlijk het enige waar je aan kan zien of ie vervangen moet worden!
Het is zoals Richard al zei, erg afhankelijk wat het kost! (vooral kwa tijd als je het laat doen!!) Ik doe het altijd zelf, maar kan net als Jesse er makkelijk bij, spanrol(houder) losmaken, en je kan de riem er af halen..
heb wel eens een auto gedaan dan moest ik via de wielkast en onderkant sleutelen, want je kon er anders gewoon niet bij (renault laguna)
suc6 ermee! _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
 |
| hansi Starting Member

 | Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 19:17 Onderwerp: |
|
|
|
valt nog mee
bij veel japanners (toyota.bits of muschi enz) moet je aan de distrikant de motorsteun loshalen en t hele blok een paar centimeter laten zakken om er bij te kunnen.
bij mijn auto is t ook zo gebeurt,moet alleen mn motorkap erafhalen om er lekker bij te kunnen.
maar over de kosten : bij sommige autos ben je in een uurtje klaar,maar jappen kosten al gauw 3 tot 4 uur werk.
komt vaak een spanrolletje bij en een v snaartje.
aan onderdelen kost t mischien nog geen 100 euro. |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 11 Jan 2004, 20:07 Onderwerp: |
|
|
|
oww, nou ja, ze moet volgende maand gekeurd worden, kijk wel wat daar de koste van zijn, laat ik denk ik ook de distributie snaar doen....... |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 10:03 Onderwerp: |
|
|
|
Het kost misschien wel een paar centen, maar zoals sommige mensen gewoon blijven rijden totdat het ding knapt, is vaak toch een duurder alternatief ... |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 12 Jan 2004, 17:00 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet het, een maat van me heb het pas gehad, 500 euro ( en voor mij een flinke ruzie met me EX, snap bedoel) |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 21:39 Onderwerp: |
|
|
|
Tjah, bij de meeste blokken is het wel *** als je snaar knapt ja, dan verlIEST ie dus zn gevoelige snaar kun je best zeggen, de nokkenassen worden niet meer aangedreven waardoor de kleppen blijven hangen in hun stand, de zuigers gaan echter door en die raken je kleppies... als je nagaat hoeveel druk, kracht en welke toerentallen daaraan vastzitten dan hoef ik niemand uit te leggen waarom je blok een pijnlijke dood sterft huh.
Niet bij alle blokken is dat zo... ik weet toevallig van mn eerste wagen, een Mazda 626 uit 1991 met 1.8-12v motor, dat wanneer de kleppen in hun open stand stonden en de zuigers op het BDP stonden dat ze elkaar dan nog niet raakte, toen mijn riem dus knapte was het wel even schrikken natuurlijk, maar met zn nieuwe riempie reed ie weer als vanouds, no harm done.
Het is dus wel fijn om even uit te zoeken of jou auto ertegen kan of niet, echt goed is het natuurlijk nooit om hem stuk te rijden.
GreetZ, Michiel |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:01 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon preventief op tijd vervangen bespaart je imo de meeste ellende, en de kosten vind ik nou niet zo noemenswaardig hoog om daar een probleem van te maken! _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:47 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn motto, autorijden kost geld, en als je wil autorijden in stijl, dan kost t veel geld...
Ik denk dat als je bang opkijkt voor 50 - 100 euro aan slijtage onderdelen, en je daar op wil besparen, dat je dan niet thuis hoort op een tuning forum, je onderhoud zal doormiddel van tuning eerder stijgen dan dalen  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 22:51 Onderwerp: |
|
|
|
Psies... Ken je dat, van die mensen die 1000 Eur voor een stylingonderdeel uitgeven en dan vies kijken voor 200 Eur voor een herstellinkje?  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|