Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 18 Jul 2006, 17:22 Onderwerp: |
|
|
|
Gevoel is misleidend, maar extreem gevoel zegt toch wel wat en daarnaast sprak de snelheidsmeter boekdelen
En hoe misleidend gevoel is merken we nu Max weer met de Max rijdt, dat ding rijdt over de 200 maar is zo comfortgericht en stil dat je het idee hebt nog geen 100 te rijden... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 18 Jul 2006, 17:33 Onderwerp: |
|
|
|
naja feit is iig datie met een dikkere turbo+andere auspuf iig nooit die porsche bij zou kunnen houden... |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 18 Jul 2006, 22:21 Onderwerp: |
|
|
|
Yo tuup!
Heb je al eens meegereden met een SX? Ik zal niet beweren dat je met een SX een porsche achter je laat (geen ID, ik was er toen niet bij) maar dattie de 250 haald.... dat heb ik helaas nog vlak voor het overleiden van de CA18DET op de tellerplaten af kunnen lezen... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Yordi Junior Member

 | Geregistreerd op: 13 December 2005 | Posts: 184 | Woonplaats: zuid-limburg |
|
Geplaatst: Di 18 Jul 2006, 22:24 Onderwerp: |
|
|
|
zelfs m'n paseo haalt de 200 op de teller dus waarom 'n SX dan geen 250??  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 8:41 Onderwerp: |
|
|
|
BRYght schreef: |
ja en gevoel is ook erg misleidend...
stap maar eens in zown porsche...dan merk je t verschil wel... |
Nee, de Z4 was geen 2 liter, en idd op top zal ik t tegen de porsche af gelegd hebben, echter was t op de noorderbrug in maastricht en bij 220 zat ik nog naast hem, 220 op de noorderbrug is hard genoeg. Hij kwam mij niet kwijt, en ik hem niet. Wat voor hem een stuk minder leuk was.
Dan over je theorie, jij en je carbase cijfers... Heb jij enig, maar dan ook enig idee over het vermogen dat de SX op de weg zette op de achterwielen? Juist... nee, dat heb je niet.
Quote: |
169pk. 224Nm. 1190kg top=215 km/h 0-100=7,5 s = de sx.... |
Oh ja? Niet mijne iig... dan heb je t over een stock SX, over een SX met zn boost op 0,4 bar... met n zeer ristrictieve uitlaat, en n standaard motor management.
Niet over een SX met free-flow 3 inch uitlaat, zonder cats, equal length uitlaatspruitstuk, gescheiden elbow, 1 bar turbodruk, en een aangepast motormanagement. En wat weet jij er in hemelsnaam van wat een SX met die aanpassingen kan? PS: De SX weegt 'maar' 1160kg, geen 1190 en mn top lag boven de 250, niet op 215. En t is niet zo zeer dat getal wat t m deed, echter hoe die als n maloot naar die 250 toe sprinte.
4 wiel aandrijving vs. achterwielaandrijving... op droog... wie is in het voordeel? Juistem, de achterwielaandrijver. Ten eerste omdat er minder verliezen in de aandrijflijn zitten, ten tweede omdat bij het optrekken al het gewicht naar de achterwielen verplaatst wordt, en daar dus ook de meeste tractie zit. Heb jij ook enig idee wat zo'n carrera 4 weegt?
Achter me laten kon ik m niet, maar m alleen al bijhouden vond ik n flinke kunst op zich. En dat vond meneer porsche eigenaar ook, vooral toen ie hoorde dat ik 'maar' een 1.8 heb.
En ik weet niet of je weet wat de SX voor n wagen is, maar het is een volbloed sportwagen hoor.... Niet echt te vergelijken met een micra of sunny. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 10:08 Onderwerp: |
|
|
|
Jongens hou het gezellig...
Ik stel voor dat iedereen zijn/haar auto helemaal "af" maakt en
dat jullie dan met z'n allen een keer tegen elkaar gaan sprinten...
Nu roept iedereen maar wat en da's niet lekker voor de sfeer hier...
Vermogen zegt niet per definitie iets, ook vermogen per kilo,
CW, bestuurder, aandrijving, bakverhoudingen, banden
(compound, maat, slijtage), temperaturen (lucht, wegdek)
hebben allemaal hun invloed.... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 10:54 Onderwerp: |
|
|
|
Is toch gezellig behalve als je max zijn sx gaat afkraken kan die niet goed tegen en geef hem eens ongelijk maar heren nu wel weer on topic heh. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 12:04 Onderwerp: |
|
|
|
Ik was niet gemeend ongezellig bezig hoor
Vind alleen de argumenten een beetje dom, iemand die helemaal niks van mn auto weet gaat m beoordelen op cijfers uit carbase. Dat terwijl mijn wagen niet standaard is.
Ook de uitspraak 'een paar pk door dikkere turbo en uitlaat', sorry, dan zit je er ver naast, een dikkere turbo en 3 inch free flow engine back uitlaatsysteem zijn geen 'paar pk' mods.
Verder zal het mij een worst zijn of hij me gelooft of niet. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 13:40 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Verder zal het mij een worst zijn of hij me gelooft of niet. |
Dat was niet af te leiden uit je berichtje
Maar mijn idee voor een sprintje was wel serieus;
ik lees hier allemaal 'mijn auto is sneller"-verhalen,
dat zou toch leuk zijn die een keer (legaal) te onderbouwen? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 19 Jul 2006, 16:15 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zet de max er wel naast, dus Bryght, laat maar komen
SX kan zich nu nog niet bewijzen, maar goed, dat heeft ie al meerdermalen gedaan, waarin hij vaak de underdog was voor de race, en achteraf toch nog zn verdiende respect toegekend kreeg. Echter komen er heus weer tijden waarin hij zich van zn betere kanten kan laten zien. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|