Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:32 Onderwerp: |
|
|
|
Turbo compounding, leuk als je geen ruk geeft om throttle respons en heel veel lag wilt hebben  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
ok mitch dat is waar. dat gaat tenkoste van je gas respons en lag.
maar is een van de weinige goede manieren om meer pk's er uit te krijgen met een lange levensduur.
de beste oplossing is natuurlijk die tracktor weg doen en een benzine otto aanschaffen. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 22 Jul 2006, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Free flow kan ook heel stil zijn, tis maar hoe veel die gedempt wordt. |
Moet je me ff uitleggen, ik begreep altijd dat freeflow stond voor een rechte pijp zonder (restrictieve) dempers... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Za 22 Jul 2006, 17:16 Onderwerp: |
|
|
|
Een freeflow demper is een holle pijp met een resonantiedemper erom heen  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Alert Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Zo 23 Jul 2006, 9:38 Onderwerp: |
|
|
|
moet je maar es een freeflow demper en een gewone demper uit elkaar halen zie je het verschil wel het id van een lange rechte pijp klopt wel maar door er demperwol omheen te monteren krijg je tog een dempingseffect, en dit kun je zo gek maken als je zelf wilt. _________________ KEEP ON TUNING!!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 23 Jul 2006, 13:07 Onderwerp: |
|
|
|
Nope, een turbodiesel heeft geen nut om te compounden, je turbo spoelt ten eerste te laat op, en een diesel is gewoonweg niet geschikt om flinke drukken op te zetten vanwegen hun hoge compressie die ze van zichzelf al nodig hebben om uberhabt een ontbrandingsproces in werking te stellen. Hoe jij aan die druk komt, of dat nou komt door een grotere turbo direct op de motor, of een kleine turbo die een grotere aandrijft en daardoor meer druk levert, dat heeft op de levensduur van je motor geen invloed. In mijn ogen is deze vorm van drukvulling enkel en alleen interessant voor motoren die laag in de toeren veel druk nodig hebben, en laag in de toeren op een vast toerental ook hun werk doen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| misterT Starting Member

 | Geregistreerd op: 5 Juni 2006 | Posts: 66 | Woonplaats: hellevoetsluis |
|
Geplaatst: Ma 24 Jul 2006, 5:45 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
de beste oplossing is natuurlijk die tracktor weg doen en een benzine otto aanschaffen. |
wie heeft het hie over een diesel?
het is gewoon een benzine turbo motor. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 24 Jul 2006, 7:48 Onderwerp: |
|
|
|
Maak je niet druk, ook een benzine motor heeft geen nut om op dergelijke manier te turboën, ik zat eigenlijk te wachten op een antwoord als "idd, diesels zijn daar niet goed voor" en dan had ik terug kunnen zeggen "ook een benzine motor kun je beter niet op die manier turboën." Ik meen dat dit wel eens bij vrachtwagens gedaan werd om wat meer power te verkrijgen, maar daar is gasrespons ook niet echt erg belangrijk. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|