Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| 323girl Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Juli 2005 | Posts: 305 | Woonplaats: maastricht |
|
Geplaatst: Vr 22 Sep 2006, 7:53 Onderwerp: |
|
|
|
Saphire schreef: |
erik schreef: |
ik betaal op dit moment voor mijn leeftijd 58 euro verz en 38 weg.bel. per maand |
Is dat echt per maand???
Tjee, wat een bedragen... Ik betaal nu voor een ALL RISK verzekering
op mijn Aygo net geen €260,- per jaar en €172,- wegenbelasting
per jaar (dus zo'n €22 en €14 per maand...), let wel ik ben inmiddels 30...
En waar je woont (stad/dorp, randstad/"platteland") maakt ook uit voor je premie. |
Ja de prijzen kunnen echt zo hoog worden Ik betaal nu voor mijn Mazda 36 euro per maand aan verzekering, en niks All risk of zo. Maar heb dan ook pas 1 schadevrij jaar. Als je 30 jaar bent heb je natuurlijk al een flinke No Claim |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 22 Sep 2006, 7:59 Onderwerp: |
|
|
|
1 schadevrij jaar pas??
Moet echt gaan uitkijken met jou, je hebt je rijbewijs immers al veel langer _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 22 Sep 2006, 14:19 Onderwerp: |
|
|
|
Jup, dat heeft ze maar auto niet op eigen naam gehad voor lange tijd.
SX had gare zuigerveren, en de vorige eigenaar had bij de verkoop veel te dikke olie in t blok gegooid zodat ie niet langs zn zuigerveren zou lekker... daarom heb ik nog geen 1000km plezier van t ding gehad. Geen enkele motor vind dit lekker, maar een turbo motor overleid er snel van. Ook vermoed je gewoon niet dat iemand je zo'n naaistreek flikt.
Daarbij bleek ook na n paar maanden dat roest niet was gelast zoals beweerd werd, maar er over de roest geplamuurd en gespoten was... na n paar maanden rotte de plamuur dus van t chassis af...
Is balen zoiets... maar goed, je leert ervan zorgvuldiger en minder goed van vertrouwen te zijn bij t aankopen van n dure auto. Ik ben dus gewoon gezellig voor 3,5 k getilt geworden.
Je bericht heb ik niet ontvangen, maar had wel gereageerd al in je wie is wie topic.
Het is niet moeilijk om je primera op te krikken.
Eerste dat ik zou doen als ik jou was:
- Cold Air Intake monteren, AEM en Injen maken mooie (nee, niet alleen een paddestoel filter).
- De sloop opgaan en zoeken naar een Sunny N14 GTi of Primera P10 eGT. Daar sloop je vanaf de downpipe en het uitlaatspruitstuk.
Dit monteer je op je auto en je zit boven de 150pk... de eerste 25 tot 30 pk zijn easy op een SR20De.... heel easy!
Daarna wordt t kicke als je met nokkenstokken gaat werken... niet zo zeer het piekvermogen, maar je past het karakter van de motor er dusdanig mee aan dat hij je heel erg veel rijplezier gaat verschaffen.
Suc6 en mocht je ooit hulp nodig hebben, dan PM je me maar en zie ik eens wat ik voor je kan betekenen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| erik Starting Member
| Geregistreerd op: 21 September 2006 | Posts: 56 | Woonplaats: beegden |
|
Geplaatst: Vr 22 Sep 2006, 14:32 Onderwerp: |
|
|
|
die nokke assen kan ik die dan ook van die sloop sunny of van di primera afhalen
of waar moet ik die halen |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 22 Sep 2006, 20:34 Onderwerp: |
|
|
|
323girl schreef: |
Als je 30 jaar bent heb je natuurlijk al een flinke No Claim |
Ik sta nu op trede 12 aan 65% korting. En ik HEB ooit een claim ingediend,
maar da's zo'n 5 jaar geleden inmiddels, dus weer opnieuw opgebouwd...
Verzekeringspremie voor WA hangt trouwens ook nog vast aan
gewicht en vermogen van de auto en dat weer i.c.m. de leeftijd...
Ik ben nu van 92 naar 68pk gegaan, maar ik heb het nog geen seconde gemist.
Vraag me af en toe ook echt af waaro iedereen toch allemaal meer vermogen wil.
Kost alleen maar geld, want echt wat opbrengen doet het IMHO niet.
Als ik Erik was zou ik de Pri laten zoals 'ie is. Het geld wat je uitspaart aan
modificaties kun je dan sparen om over 4 jaar een leuke wagen te kopen;
dan ben je 23 en zit je ook verzekeringstechnisch een stuk gunstiger.
En als je geen schades maakt is je No-Claim korting ook beter _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| erik Starting Member
| Geregistreerd op: 21 September 2006 | Posts: 56 | Woonplaats: beegden |
|
Geplaatst: Za 23 Sep 2006, 8:42 Onderwerp: |
|
|
|
daar heb je wel gelijk in ja ik ben ook gewoon wat rond aan het vragen voor leuke dingetjes snapje |
|
Naar boven |
|
|
| 323girl Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Juli 2005 | Posts: 305 | Woonplaats: maastricht |
|
Geplaatst: Zo 24 Sep 2006, 8:07 Onderwerp: |
|
|
|
Ach ik stoor me ook niet echt aan die 75 pk, zolang het goed voorruit en achteruit komt vind ik het goed Maar vond het toch zeker af en toe eens lekker om de primera eens goed op zijn staart te trappen. Maar als ik kijk naar mijn Mazda 323 1.3 en dan kijk naar de primera 2.0, ben ik nu toch veel happy-er. Rijdt stukken zuiniger nu en qua belasting en verzekering zit ik ook een stuk lager.
En idd rijd nu al 4 jaar schadevrij maar heb pas sinds een jaar de auto op eigen naam........dus Jesse je hoeft niet bang te zijn me tegen te komen Heb nog nooit een ongeluk of wat dan ook veroorzaakt (ff afkloppen ) _________________ My car: Mazda 323(BA) 1.3p glx, 1998, metallic darkblue. Under construction!!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 24 Sep 2006, 21:55 Onderwerp: |
|
|
|
Daar had ik mazzel toen ik mijn Escort kocht:
ik kreeg meteen 3 schadevrije jaren "kado".
Schijnt iets te maken hebben gehad met het feit dat ik ook
de wagens van thuis en de zaak reed zonder ooit schade,
maar hoe het precies zat? Is alweer 8 jaar geleden
Maarre, Erik, heb je nu al echte plannen?
Of voorlopig alleen de "simpele" dingen zoals een filtertje,
andere uitlaat en bijv. de ontsteking wat aanpassen??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| erik Starting Member
| Geregistreerd op: 21 September 2006 | Posts: 56 | Woonplaats: beegden |
|
Geplaatst: Ma 25 Sep 2006, 11:33 Onderwerp: |
|
|
|
ik wil heel veel maar alleen me buers laat het me op dit moment nog niet toe maar ja ik begin met luchtfilter dan uitlaat enzo en ontsteking
als je snap wat ik bedoel |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 4 Okt 2006, 10:42 Onderwerp: |
|
|
|
Tjah, waarom iedereen dat wilt... ik vraag me dat af waarom sommige zo op de centen zijn.... t verschil in verbruik tussen 323 girls 323 en mijn ex-maxima vond ik verwaarloos baar.
1300 cctje van 323girl, 1 op 13 / 1 op 14 bij normaal rijden
3000 cctje van mn ex-max, 1 op 10 / 1 op 11 bij normaal rijden.
Ik kan met dat verbruik prima leven, die paar km's extra op n liter ruil ik graag in tegen n berg extra koppel en vermogen.
Daarbij vind ik het drukken van mn stoel, en het geluid van n motorblok gewoon geweldig, niet dat ik altijd scheur, maar als ik wil, en ik druk het pedaal dieper, dan is t er...
Persoonlijk zou ik gek worden van n naaimachientje dat op de autobaan met 120 geen puf meer heeft, en er 30 seconde over doet om op 140 te komen vanaf 120, en me tijdens die eindeloze klim trakteert op n 'njhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing' geluidje, en als ik dan op 140 aankom, in de 5, de toerenteller al op 5000 toeren zie staan.
Maar goed, ieder zn ding zo, andere hebben zoiets van k kan niet leven met t verbruik van zo'n motor.
Al moet ik eerlijkheids halve zeggen dat mn slurpmonster mn plezierauto is, en mn zuinige 323 1.3 met alle kleuren van de regenboog daily driver is voor woon werk verkeer zodat t wel leuk blijft. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 4 Okt 2006, 21:11 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Al moet ik eerlijkheids halve zeggen dat mn slurpmonster mn plezierauto is, en mn zuinige 323 1.3 met alle kleuren van de regenboog daily driver is voor woon werk verkeer zodat t wel leuk blijft. |
Dat was voor mij de reden de NX toch te houden toen ik erachter kwam
dat het verbruik zo tegenviel; ik had gewoon heel veel lol met die bak...
Met de DeLorean heb ik nooit echt op het verbruik gelet, alleen in
het begin en dat was maar goed ook; liep 1:6 en dat was niet goed.
Kleine tune-up en het was 1:8 en dat was te doen.
Met het kopen van mijn nieuwe wagen had ik een budget in mijn
hoofd en een klein lijstje eisen. De Aygo voldeed aan allemaal EN
bleek het goedkoopst in verbruik te zijn; simpele keuze dus...
En nu ik wat meer vaste kosten heb omdat ik op mezelf woon zijn de
lagere (vaste EN variabele) kosten van de Aygo mooi meegenomen...
Voor Erik blijf ik bij mijn standpunt: doe nu wat simpels (maar wel
kwalitatief goed!) en spaar even door voor een auto met standaard
al wat meer in zijn mars. Tegen die tijd heb je waarschijnlijk ook
wat meer inkomen, dus da's ook weer mooi meegenomen. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 5 Okt 2006, 10:10 Onderwerp: |
|
|
|
Mwah, hij heeft in principe een mooie basis. De Primera 2 liters zijn SR20DE blokken, deze hebben behoorlijk wat in hun mars aan potentieel.
Je kunt zo veel ermee doen... Zelf zou ik idd ook wat simpele dingen doen:
- Sunny GTI / 100NX GTI / Primera GT uitlaatspruitstuk en downpipe
- Kat leeghalen
- 2,5 inch catback uitlaat
- Cold air intake
Tegen deze tijd zit je toch wel op lekker vermogen. Kan er natuurlijk geen garantie op geven, maar denk dat je ergens tussen de 160 en 170 pk moet denken. Zat op om iig erg rap van de plek te komen en zat GTI'tjes t zuur te maken. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 5 Okt 2006, 23:06 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Mwah, hij heeft in principe een mooie basis. De Primera 2 liters zijn SR20DE blokken, deze hebben behoorlijk wat in hun mars aan potentieel. |
Daar heb je natuurlijk gelijk in... |
|
Naar boven |
|
|
|
|