Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:21 Onderwerp: |
|
|
|
Vervangingselement kan altijd... Open luchtfilters zijn voor carburateurmotoren, alternatief voor injectiemotoren zijn die inductiekits.
Is ook een vervangende filterbehuizing, met een inductiepijp die de lucht rechtstreeks door het filter de motor in blaast...
Bij K&N zijn dat bijvoorbeeld de 57i series... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 21 Jul 2003, 14:27 Onderwerp: |
|
|
|
De K7N 57i kits werken naar mijn idee perfect!! |
|
Naar boven |
|
 |
| corsanuttball Starting Member

 | Geregistreerd op: 5 Januari 2004 | Posts: 35 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 12:42 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
In combinatie met je huidige uitlaat is een inductiekit een goeie keuze om er wat meer uit te halen! Snellere reactie op het gas, en vooral bij vol gas toch net een beetje harder trekken. Maar da's mijn ervaring, kan per auto verschillen.
Kan absoluut geen kwaad 's winters. Enige is als de motor al ijskoud is en dan ook ijskoude lucht er rechtstreeks inkrijgt, zal de prestatie wat minder zijn totdat je hem rustig hebt warmgereden. |
dat heb ik nou ook. het eerste kwariertje a half uurtje maakt me auto veel toeren. dit is pas sinds het koud is. ik d8 zelf ook namelijk dat de motor minder snel warm werd door de koude lucht , maar een maat van me zei dat me koppelingsplaten versleten waren en dat hij te laat pakte, maar als hij dan warm is gaat hij als een **** en zijn de toeren ook goed in combinatie met me acceleratie.
ik hoef me dus geen zorgen te maken
heb trouwens een K&N 57i kit op me 1.4 sport 16v |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 15:15 Onderwerp: |
|
|
|
Dat heb ik dus ook, het duurt gewoon 's winters erg lang eer mijn motor warm is.
Heb ook al meegemaakt (maar dat was bij kou EN regen) dat ie min of meer onderkoeld leek te raken toen ik met een nog koude motor de snelweg al op moest. Na ff stationair laten warmlopen in de pechstrook ging alles weer goed!
Maarja 't blijft altijd mogelijk natuurlijk 's winters weer even het oude gesloten luchtfilterhuis terug erop te zetten. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| corsanuttball Starting Member

 | Geregistreerd op: 5 Januari 2004 | Posts: 35 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 17:02 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Dat heb ik dus ook, het duurt gewoon 's winters erg lang eer mijn motor warm is.
Heb ook al meegemaakt (maar dat was bij kou EN regen) dat ie min of meer onderkoeld leek te raken toen ik met een nog koude motor de snelweg al op moest. Na ff stationair laten warmlopen in de pechstrook ging alles weer goed!
Maarja 't blijft altijd mogelijk natuurlijk 's winters weer even het oude gesloten luchtfilterhuis terug erop te zetten. |
maar dat gaat ten koste van me geluid en dat wil ik nie
dan laat ik hem wel even warm draaien.
in de zomer rijdt hij trouwens als een gek vanaf starten |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:36 Onderwerp: |
|
|
|
Ja mijne rijdt 's zomers ook veel beter dan 's winters...
En geluid heb ik m'n in-car audioset voor Denk dat ik het in vervolg wel ga doen, de prestaties met zo'n open filter zijn 's winters zowiezo beduidend minder. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Rozzy Newbie

 | Geregistreerd op: 30 December 2003 | Posts: 6 | Woonplaats: Randstad |
|
Geplaatst: Di 6 Jan 2004, 22:11 Onderwerp: |
|
|
|
Of ik heb het al jaren niet begrepen of hier zijn een paar mensen abuis, hoe kouder de lucht, hoe beter de prestaties van een motor zijn. Een open luchtfilter of airbox moet op de koudst mogelijke plaats gemonteerd worden zonder echt bloot te staan aan direkt water of vuil. Warme lucht levert pk verlies op koude lucht eventueel wat pk winst. Dit is geen betweterij, maar gewoon simpele fisica en "meten is weten"  _________________ Tuning is a way of life |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 6 Jan 2004, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ja maar als het buiten vriest en je motor is nog steenkoud, en krijgt dan ook nog lucht van -2 graden erin geblazen heeft ie toch moeite hoor! Op een warme motor klopt je theorie wel!
En da's niet gemeten, maar gewoon ervaring  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| collusion Newbie

 | Geregistreerd op: 15 Maart 2004 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Ma 15 Mrt 2004, 15:13 Onderwerp: is hier ook een leuk geluid in te krijgen? |
|
|
|
Hoi,
ik rij zelf in een ford orion 1.4, net 110.000 op de klok en 15 jaar oud..ik hoor wel eens dat ze bijna hetzelfde zijn als een escort, ben eigenlijk een leek op auto gebied maar kan ik hier met een K&N filter (kelk) ook een leuk brul geluid uit krijgen? aan de uitlaat is verder niks gebeurd...
groet martijn |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 15 Mrt 2004, 18:56 Onderwerp: |
|
|
|
Als je een Orion rijdt van bouwjaar 1986-1990 is deze op de kofferbak na identiek hetzelfde aan mijn type Escort...
'k heb een werkplaats handboek hier, beide modellen zijn daarin technisch ook hetzelfde...
Als je geen Injectiemotor hebt kun je niet zo'n kelk erin doen. Op de carburateur kun je wel een open luchtfilter plaatsen (heb ik zelf ook gedaan van K&N), en dat geeft bij plankgas wel een lekker laag geluidje, zeker icm met een sportieve uitlaat!!
Om je prestaties niet negatief te beďnvloeden is het wel aan te raden om een inductiebuis te maken (bijvoorbeeld van een oude kachelpijp), zodat het filter koude lucht van buiten krijgt en niet de warme lucht onder de motorkap.
Hier een fotootje van mijn filter:
 _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|