Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| MrDivra Starting Member

| Geregistreerd op: 22 Januari 2004 | Posts: 26 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Vr 25 Jun 2004, 15:03 Onderwerp: importeren van en auto |
|
|
|
hai,
ik wil misschien binnenkort een FTO gaan importeren vanuit jappan.
heeft hier iemand ook ervaring mee???
ik ben voornamelijk geintereseerd naar de BPM en de andere bijkomende kosten.
alvast bedankt! _________________ Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech???? |
|
Naar boven |
|
 |
| Sander Newbie

| Geregistreerd op: 25 April 2004 | Posts: 17 | Woonplaats: Zutphen, Gelderland |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 28 Jun 2004, 0:29 Onderwerp: |
|
|
|
Je kunt een douane aanslag krijgen als je iets importeert van buiten de EU. Wat daarrond precies de regels zijn is mij ook nog steeds niet duidelijk, maar als je een prijs betaald inclusief BTW en de factuur is erbij ingebegrepen zullen ze normaal gezien hier geen BTW meer erop rekenen, je hebt immers een bewijs het daar al betaald te hebben. Wel kun je invoerrechten krijgen, maar wanneer je die krijgt en hoeveel heb ik geen antwoord op.
Heb het zelf vele keren nooit gehad, en één keer bij invoer van een tweedehands artikel kreeg ik er dus wel een aanslag op Enige verschil was dat deze per koerier verzonden was en voorgaande per gewone post, weet niet of dat ermee te maken kan hebben. Maar kijk maar eens bij de belastingdienst zoals Sander zegt, bij onduidelijkheid kun je ze altijd nog mailen en ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| MrDivra Starting Member

| Geregistreerd op: 22 Januari 2004 | Posts: 26 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 28 Jun 2004, 9:31 Onderwerp: |
|
|
|
in ieder geval bedankt voor de info!!
ik ben al wat wijzer geworden over de BPM
je betaald iets van 45,2 % over de netto cataloguswaarde - 1.500,-
das als je een nieuwe wagen invoerd.
als de auto ouder is krijgt je iederjaar extra cortig.
voor een auto van 7 jaar oud betaal je ongeveer 8 % over de netto cataloguswaarde min de 1.500,-.
dus nu moet ik nog achterhalen wat de netto catalogus waarde is van een mitsubishi FTO uit '97.....
maar dat gaat wel goed komen denk ik!! _________________ Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech???? |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 8:31 Onderwerp: |
|
|
|
Let je wel ff op dat in japan het stuur aan dezelfde kant geplakt is als in engeland... RHD... ofwel Right Hand Drive. Dit is de drempel die ervor gezorgd heeft dat Maximus n maxima heeft en niet n Skyline R34 GTR  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 10:21 Onderwerp: |
|
|
|
Je gaat me toch nie zeggen dat je voor het geld dat je aan de Max hebt uitgegeven een R34 GTR had kunnen kopen?
Nee dan wist ik het wel, 'k was er snel genoeg aan gewend  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 16 Jul 2004, 10:49 Onderwerp: |
|
|
|
niet voor deze max, voor de vorige, de gepikte In totaal staken er ongeveer 35 mile in die auto, dit is aanschaf + tuning.
Denk toch dat daar best n standaard GTRetje af gekund had... _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|