Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2004, 15:13 Onderwerp: heel erg vreemd........ |
|
|
|
Ik heb ff een vraagje:
Een vriend van me heeft een openlucht filter gekocht voor zijn Suzuki Swift 1.3 gti.... maar als hij hem erin bouwt, loopt zijn auto niet stationair. doet hij de standaard luchtfilter terug, loopt de auto als een zonnetje. We hebben al geprobeerd om de ontsteking af te stellen, lucht toevoer e.d. maar niks mag baten.....We hebben hem wel stationair kunnen laten lopen, maar toen hield ze erg in rond de 3000 toeren. Iemand een idee???????????? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2004, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Da's erg vreemd...
Loopt ie slecht en onregelmatig stationair of valt ie helemaal uit?
Al geprobeerd de stationairregeling af te stellen? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2004, 16:03 Onderwerp: |
|
|
|
hij nloopt misschien 10 sec. stationair en valt dan uit..........ook de schroef in het blok afgesteld (geprobeerd), om de luchttoevoer te regelen, een boel dingen, maar hadden we hem stationair, hield ze in, niet vooruit te branden zeg maar........ _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 23 Okt 2004, 22:53 Onderwerp: |
|
|
|
Vacuum-slangen?
Zijn die nog goed en zitten ze goed aangesloten?
Kan ook zijn dat door de open filter te weinig vacuum opgebouwd wordt _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2004, 8:18 Onderwerp: |
|
|
|
SaphireNX schreef: |
Kan ook zijn dat door de open filter te weinig vacuum opgebouwd wordt |
Is er een manier om daarachter te komen??? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2004, 22:16 Onderwerp: |
|
|
|
Je zou kunne proberen een deel van het nieuwe filter
af te dekken. Daardoor moet er harder gezogen worden
en zou je meer vacuum moeten krijgen.
Let wel, als je teveel afdekt loop je kans
dat je filter kapot gezogen wordt... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Ma 25 Okt 2004, 10:15 Onderwerp: |
|
|
|
Als het een 1.3 Gti betreft zou ik zeggen dat ie injectie heeft en waarschijnlijk ook een elektronische ontsteking.
Als je aan het stationair toerental klooit krijg je soms problemen omdat de ralenti elektronisch geregeld wordt afgaande op de afstelling van de motor en de stand van de gasklep, verander de afstelling en de motor gaat op vrijloop hoger/lager draaien, verander de vrijloop en je kan problemen krijgen met je mengselvorming op ralenti. Het één moet simultaan met het andere geregeld worden, zit je met een Idle Stablisisation Valve die lucht kan laten lekken langs de gasklep om nog fijner te kunnen bijsturen (bvb als zware verbruiker aanslaagt als koeling (nu ja, op een 1.3 zal dat niet zo geweldig zijn) of aircocompressor) moet je die afstellen met een ampèremeter terwijl je dan de afstelling van het mengsel corrigeert en dan met de gasklep de motor draaiend houdt.
Er bestaan strikte regels hiervoor, effe aan de gasklep draaien is vanuit de oude tijd.
Dan ook nog, vaak zijn dergelijke wagens uitgerust met een luchtmeetsysteem dat rekening houdt met het voorspeld gedrag van de aanwezige componenten. Verander een component en hopla, de boel is ontregelt. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Ma 25 Okt 2004, 13:43 Onderwerp: |
|
|
|
uhm........das duidelijke taal (denk ik), zal het wel aan die maat doorgeven, tnx _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 4 Nov 2004, 10:21 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk eerder dat je onderdrukslangen niet goed meer zijn aangesloten. Je originele luchtfilterhuis heeft aansluitingen voor de onderdruk slangen en carter ventilatie, wanneer je overgaat op n openluchtfilter dan kun je kleine filtertjes kopen voor de carterventilatie. De onderdrukslangen zul je ook n oplossing voor moeten zoeken. Ik zou ff wat plugjes in de luchtaanvoerbuis (dat ding waar t open filter aan zit) maken en daar de onderdrukslangetjes op zetten zodat t weer allemaal goed aangesloten is. Ook kom je je ECU aan t resetten, deze zal zichzelf opnieuw moeten inleren en zit nu nog in zn oude programma dat ingeleerd is op het standaard filter. Reset de ECU en dat zal al wonderen doen.
Een openluchtfilter heeft doorgaans een hogere luchtdoorlating (tot soms wel 40%!) dan je normale standaard filtertje, je ECU weet momenteel niet wat ie daarmee aan doet. Reset t ding, en laat m dan ff lopen stationair, blijf van t gas af voor n paar seconden en ga dan n stukje met m rijden, dan leert ie zichzelf in en zullen denk ik veel van je problemen ten einde zijn
Suc6! _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Do 4 Nov 2004, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
oke, tnx, gaan we dat ook eens proberen _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Supra Oma Junior Member

 | Geregistreerd op: 1 November 2004 | Posts: 323 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Dec 2004, 1:05 Onderwerp: |
|
|
|
zit al tijdje te wachten of het probleem is opgelost zal het nu maar ff vragen dus ....ben je er al uit een club genoot zit met zelfde probleem zie van daar ...  |
|
Naar boven |
|
 |
| williamrtd Advanced Member

 | Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 10 Dec 2004, 16:20 Onderwerp: |
|
|
|
uhm....een beetje wel.....ik heb zelf ook een swift, samen met een vriend... die heeft ook een openlucht-filter, het licht gewoon aan het merk en grote (schijnbaar), met een K&N doet hij het wel, zal wel naar het type vragen zodra hij hem heeft aangekocht.... weet alleen nie wanneer dat is, maar grote kans dat k&N het wel doet _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Supra Oma Junior Member

 | Geregistreerd op: 1 November 2004 | Posts: 323 | |
|
Geplaatst: Zo 12 Dec 2004, 14:03 Onderwerp: |
|
|
|
oké ...zal ff bij hem navragen je hoort het wel |
|
Naar boven |
|
 |
|
|