Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Bougieke Newbie

| Geregistreerd op: 13 Januari 2008 | Posts: 2 | Woonplaats: welle (oost vlaanderen) |
|
Geplaatst: Vr 25 Jan 2008, 10:21 Onderwerp: stuur met airbag afhalen |
|
|
|
hey
ik heb juist een nieuw stuurtje gekocht maar dit is er een zonder airbag.
Mijn origineel stuur heeft echter wel een airbag.
Is er hier iemand die weet hoe ik die er moet afhalen en weer moet opplaatsen want dit zou nodig zijn voor de schouwing.ze hebben mij ook gezegd dat er steeds een lichtje zou blijven branden op mijn dashboard doordat de airbag weg is. kan ik dit op 1 of andere manier omzijlen zodat het niet meer zou branden.
groetjes bougie |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 25 Jan 2008, 10:40 Onderwerp: |
|
|
|
Er zit als ik het goed heb bij je stoel ergens een demper oid waar je een schuifje in moet doen, dit zorgt ervoor dat je airbag nier af gaat bij het demonteren van het stuur. Als je stuur eraf is zal wel het airbaglampje blijven branden _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 25 Jan 2008, 16:00 Onderwerp: |
|
|
|
dat valt op te lossen dmv een weerstandje. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Bougieke Newbie

| Geregistreerd op: 13 Januari 2008 | Posts: 2 | Woonplaats: welle (oost vlaanderen) |
|
Geplaatst: Vr 25 Jan 2008, 16:24 Onderwerp: |
|
|
|
dankje voor de reactie
en waar moet ik dit weerstandje dan juist steken?
ik ga morgen eens een kijkje nemen naar men stuur. en eventueel is alles er van rond proberen halen. heb ondertussen een site gevonden waar ze het mooi uitgelgd hebben voor te demonteren. maar dat van dat weerstandje staat daar niet bij  |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 25 Jan 2008, 16:33 Onderwerp: |
|
|
|
Één tip over airbags... Als je niet 100% zeker weet wat je doet, begin er dan zeer zeker niet aan. Een airbag kan heel simpel afgaan, hoe voorzichtig je er ook mee bezig bent. Bespaar je het risico en laat het stuur verwijderen door een erkend garage bedrijf.
Owja, en misschien even jezelf voorstellen in het daarvoor bedoelde gedeelte.  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Za 26 Jan 2008, 17:37 Onderwerp: |
|
|
|
nja weerstandje. moet je dus uitmeten op de pinntejes van de airbag. en deze dan in serie met je kabeltjes zetten.
garage weet veelkans welke weerstand maar mogen dit officieel niet doen. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 26 Jan 2008, 22:39 Onderwerp: |
|
|
|
vlokman schreef: |
moet je dus uitmeten op de pinntejes van de airbag. |
Met als risico dat die afgaat... Dat kan al gebeuren door een simpele statische vonk! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

|
Geplaatst: Zo 27 Jan 2008, 14:33 Onderwerp: |
|
|
|
als je je stuur er af hebt gehaald.
en die kan sis eigenlijk zeer gering hoor. meten als in de wagen zit is zooizo iets dat je niet moet doen net als kabels knippen.
maar zoals ik al zij. mss best naar een garage gaan. die hebben dat stuur er zo af en weten ook welke weerstand je moet plaatsen hoor. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 27 Jan 2008, 14:40 Onderwerp: |
|
|
|
Nogmaals, niet aan beginnen. Als je met een multimeter de airbag gaat meten kan ie afgaan simpelweg omdat een multimeter een klein stroompje stuurt om te kunnen meten, dat kan dus al genoeg zijn om de airbag af te laten gaan... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 27 Jan 2008, 16:50 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Nogmaals, niet aan beginnen. Als je met een multimeter de airbag gaat meten
kan ie afgaan simpelweg omdat een multimeter een klein stroompje stuurt om te
kunnen meten, dat kan dus al genoeg zijn om de airbag af te laten gaan... |
Wat ik dus ook al zei.
Bovendien heb IK liever WEL een airbag.
Die dingen zitten er niet voor niets... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 27 Jan 2008, 17:55 Onderwerp: |
|
|