Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 15:23 Onderwerp: If it's ok for pussy, it's ok for me! |
|
|
|
Mijn intercooler is er dan eindelijk. Wordt wel een klote karwij dit op de auto pas te krijgen allemaal, zal zelf beugels en dergelijke moeten maken, maar ja, het gaat de moeite wel zijn denk ik. Het ding is in ieder geval een stuk groter en zal een stuk beter koelen dan het originele intercoolertje dat intussen door alle modificaties niet echt meer in staat is de zooi koel te houden.
Hier nog een foto van de kit zonder de pussy's erbij.
Binnenkort maar eens beginnen aan het karwij, ik wil het wel echt goed doen, en ik begin nog niet direct, dus het zal nog een paar weken wachten tot het erop zit.
Oh ja, de intercooler is trouwens van het merk Muyol. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| UndaGrwnD Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2007 | Posts: 103 | |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 15:50 Onderwerp: |
|
|
|
ziet er goed uit..  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Peter Jansen Junior Member

 | Geregistreerd op: 17 December 2006 | Posts: 248 | Woonplaats: Zevenaar |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 17:50 Onderwerp: |
|
|
|
Dacht bij het zien van de titel : SPAM
Groet, Peter _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 19:05 Onderwerp: |
|
|
|
bwa hier komen de geweldigste tittels voorbij hoor
is wel een serieus hok precies. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 21:19 Onderwerp: |
|
|
|
Om aan te geven hoe groot de IC core is, de rood witte kat is 4,6 kilo kat(!)
Maten zijn 600x280x75 mm _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 13 Feb 2008, 22:39 Onderwerp: |
|
|
|
damn
ga jij nu niet las krijgen van een berg turbo lag? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 14 Feb 2008, 15:32 Onderwerp: |
|
|
|
Valt wel mee, verwacht inderdaad wel een 200 tot 300 rpm aan spool-up te verliezen, maar gezien volgende maand een uitlaatnokkenas aan de inlaatzijde komt (8 graden meer duratie en 0,7mm meer lift) zal die dat weer goedmaken.
Verder ga ik denk ik de hotpiping (turbo naar intercooler) inwikkelen met heatwrap, dit om ervoor te zorgen dat de lucht niet afkoelt voordat deze de intercooler bereikt, zo blijft de gassnelheid het hoogst en kan ik lag nog n tikkeltje terugdringen, althans dat is mijn theorie, we zullen zien of het wat scheelt.
De piping van de stock intercooler is erg k*t, vooral de buis van intercooler naar inlaatspruitstuk, die is van een soort kunstof, en bij flinke druk zet kunstof wat uit. De buizen die er nu komen zetten niks uit, dus dat compenseert ook weer een beetje.
Uiteindelijk wil ik zelfs een V-mount setup gaan maken waarmee ik de piping extreem kort kan houden, maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek.
Wel is het nu even klote, ben erachter gekomen dat de coldpiping niet bij de kit is geleverd, het stuk tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk dus.... zwaar irritant, ben nu aan het uitzoeken of ik zo'n stuk ergens los kan krijgen, of wat een stuk RVS buis van een meter of 2 kost zodat ik het zelf kan maken. Wordt dit te duur dan gaat de hele zooi maar weer terug... T is me ook gegund zeg met die intercooler.... kutzooi _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 14 Feb 2008, 16:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ach, niet klagen, je hébt nu tenminste een FMIC. En wat de lag betreft, dat zal voornamelijk gecompenseerd worden door de veel grotere klap in je rug die je direct ná de lag gaat krijgen. Sterker nog, persoonlijk vind ik lag juist het leukste aan turbo's.  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 14 Feb 2008, 23:41 Onderwerp: |
|
|
|
***... dubbele post
@admins, waarom mag ik mijn eigen berichten niet verwijderen? (kan alleen wijzigen en quoten...)  _________________
Laatst aangepast door Maximus op Do 14 Feb 2008, 23:44, in toaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 14 Feb 2008, 23:43 Onderwerp: |
|
|
|
Wacht maar tot je eens achter een snelle N/A aan zit op een bochtig stuk, dan mag je flink schakelen, want eenmaal lag is snel veel achterstand opbouwen (wat je zodra de lag voorbij is ook direct weer goed maakt, je moet gewoon goed en op tijd schakelen). Onder de powerband raken wordt bij een turbowagen in een bochtig gebied veel harder afgestraft dan bij een N/A, ook al is een N/A onder de 4000 rpm niet veel waard, een turbowagen nog minder! Je verliest dan echt kostbare seconde's (die je natuurlijk vrij snel weer goed maakt als de turbo weer mee komt doen).
Waar ik wel over klaag is de ontbrekende cold piping, maar zoals het er nu uit ziet denk ik dat ik mijn eigen cold piping ga maken van RVS, alleen moet ik eerst even kijken wat een stuk 3 inch RVS buis á 2 meter lengte kost. Als dat niet te duur is ga ik hem gewoon zelf maken (krijg ik dat lassen ook wat beter onder de knie! ). _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 15 Feb 2008, 7:37 Onderwerp: |
|
|
|
heb je een las apparaat ? zo niet moet je naar mij toe komen op school, ik zit bij afdeling metaal en ik moet daar bijna iedere dag lassen dus  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Feb 2008, 9:19 Onderwerp: |
|
|
|
Toegang tot een lasapparaat heb ik wel ja.
Maar kun jij via school niet een stukje RVS buis krijgen van 2 meter lengte? De diameter moet 3 inch zijn (oftewel 76mm), en de wanddikte mag iets, doch niet veel, minder zijn dan 1 mm, maar vanwegen gewicht liever niet meer dan dat. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:04 Onderwerp: |
|
|
|
nee sorry zo'n lange rvs stukken hebben wij niet op school dat heb ik net gevraagd,
maar leraar van mij zei dat als je hele goede rvs metaal wilt hebben in die maat en met een redelijke pijs dan kun je het beste kijken of bellen naar hellebeuk hier heb je een linkje
http://www.hellebeuk.nl/ _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:23 Onderwerp: |
|
|
|
Thnx m8! Bedank je leraar alvast van me voor de tip!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 15 Feb 2008, 10:44 Onderwerp: |
|
|
|
graag gedaan, maar als je nog eens iets nodig hebt dan zeg je het maar, we hebben hier op school trouwens nog spullen waarmee je buizen of platstaal kunt buigen en nog veel meer dingen met metaal bewerking.
ik hoor t wel  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
|
|