Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007, 9:45 Onderwerp: uitlaat sierstuk |
|
|
|
hey,
ik ben zzelf nu een uitlaat sierstuk aan het maken voor de megane,
en ik wou iets aan het geluid doen.
is het niet meestal zo dat je dan een schijfje in de uitlaat moet doen en dan eraan moet draaien tot er een goed geluid uit komt ?
ik maak straks wel een paar foto's  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007, 11:05 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe meer je ín de uitlaat doet, hoe meer restrictie, en hoe minder het vermogen. Wil je een vetter geluid gewoon een volledig andere einddemper, met een sierstuk alleen krijg je geen dik geluid hoor.  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| collie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
Rechte uitlaatlijn met lege cat en freeflowdemper
Klikkie _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007, 13:04 Onderwerp: |
|
|
|
bedankt voor de tips.
ik dacht eerst dat het geluid meer in het sierstukje zat. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| collie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007, 14:44 Onderwerp: |
|
|
|
Daarvoor heet het sier.. ik heb er ook eentje op omdat het wat beter uitziet dan zo klein stompje van 2 pinken dik en er het geld nog niet in wil stoppen om er een nieuwe einddemper op te zetten. _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Di 28 Aug 2007, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
maar als ik het goed begrijp moet ik er eerst een einddemper op zetten.
en hoe meer ik er erin doe hoe beterder die het geluid maakt.
dan kan ik beter een kant en klare pakken bij remus ofniet ?
want daar krijg ik ze tenminste met korting.
trouwens als jullie ens iets nodigs zouden hebben bij remus of heuts moet je maar eens aan mij vragen ik krijg daar heel veel spullen met korting. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 29 Aug 2007, 13:32 Onderwerp: |
|
|
|
Wij hebben onderhand ook aardig wat connecties hoor, maar bedankt voor 't aanbod  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Vr 22 Feb 2008, 16:55 Onderwerp: |
|
|
|
Welke dempers zijn goed qua prijs/kwalitiet?
Ik hoef niet een straaljager te hebben, maar een lichte brom zou wel leuk zijn.
Heb nu ook een sierstuk Geluid wel iets anders geworden, maarja dat is logisch, want de uitlaat is iets langer geworden. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 22 Feb 2008, 17:10 Onderwerp: |
|
|
|
als je alleen maar een lichte brom wilt hebben kun je beter iets pakken van remus of sebring ofso, en ze zijn ook nog voor een redelijke prijs. maar dat is eigenlijk als je alleen maar wat aan je geluid wilt doen wil je verder gaan kun je beter aan maximus vragen hij weet er alles van  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 22 Feb 2008, 19:38 Onderwerp: |
|
|
|
Als je nog een demper zoekt, ik heb nog een universele demper liggen van Powerfull, heeft ongeveer een half jaar onder mijn vorige auto gezeten. Is een open demper, met een eindstuk van 110mm, rond en een aansluitdiameter van 52mm meen ik.
Heeft me destijds 85 euro gekost nieuw, maar voor 50 euro mag je hem komen halen. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 23 Feb 2008, 10:48 Onderwerp: |
|
|
|
Eidhoven ligt niet bepaald naast de deur.  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 25 Feb 2008, 8:54 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Hoe meer je ín de uitlaat doet, hoe meer restrictie, en hoe minder het vermogen. Wil je een vetter geluid gewoon een volledig andere einddemper, met een sierstuk alleen krijg je geen dik geluid hoor.  |
Dat gaat niet voor alle wagens op, dit is vooral van toepassing bij geblazen motoren maar niet zozeer bij atmosferische motoren.
Als ik bij mijn wagen bijvoorbeeld een complete freeflow uitlaat eronder zou gooien dan lever ik eerder vermogen in dan dat ik dit erbij krijg.
Quote: |
Heb nu ook een sierstuk Geluid wel iets anders geworden, maarja dat is logisch, want de uitlaat is iets langer geworden. |
Dat vind ik knap.
Zo'n open universele demper gaat natuurlijk een ongelooflijke herrie maken. Ik heb nu een Remus eronder, die geeft nog wel een redelijk beschaafde brom. Uiteindelijk moet er nog een Eisenmann demper (DÉ uitlaat voor onder een BMW) + spaghetti onderkomen, maar ik weet niet zeker of dit merk ook gemaakt wordt voor Aziaten. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 26 Feb 2008, 13:27 Onderwerp: |
|
|
|
Het 'schijfje' waar RoadKing het over had is wel iets wat puur en alleen restrictie geeft, daar was mijn reactie destijds ook voor bedoeld. Bij geblazen wagens is zo min mogelijk restrictie alleen maar goed, maar bij atmosferische motoren ligt dit inderdaadiets anders. Daar is minder restrictie (dmv een wat grotere uitlaat) prima, maar er zal een bepaalde tegendruk moeten blijven werken in het uitlaattraject. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 20:42 Onderwerp: |
|
|
|
Wanneer is een motor een geblazen motor en wat is een atmosferische motor?
Sorry.. zulke dingen weet ik dus (nog) niet.  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 27 Feb 2008, 20:43 Onderwerp: |
|
|
|
hij is geblazen als er lucht in geperst wordt dmv turbo, compresoor en dergelijk
anders is ie atmosferisch _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|