Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| z18xe Starting Member

| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Za 30 Aug 2008, 13:56 Onderwerp: Katalysator in geheel nieuw uitlaatsysteem? |
|
|
|
Hallo allemaal,
ik ben van plan om mijn uitlaatsysteem te gaan vervangen voor een compleet nieuw sportuitlaatsysteem. Ik denk zelf aan de door M-Tech ontwikkelde 'complete RVS uitlaatsysteem groep A 63mm'.
Ik rij in een Opel Corsa 1.8 GSi
Nu lees ik nog wel eens dat een katalysator in combinatie met een sportuitlaatsysteem vermogensremmend werkt.
Aan de andere kant lees/en hoor ik dat het verplicht is een katalysator te hebben anders kom je niet door de apk.
Klopt dit??? En wat doet een kat-vervanger in dit verhaal...?
groetjes |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 30 Aug 2008, 14:07 Onderwerp: |
|
|
|
De katvervanger is gewoon een rechte pijp die je op de plaats van de katalysator zet, en dat wordt bij tuning inderdaad meestal wel gedaan.
Een aantal oplossingen voor keuring die worden toegepast zijn:
- De dag van keuring gewoon je kat terug ertussen hangen.
- Een kat op de sloop halen, die leegrossen, en er een rechte pijp doorheen lassen, zodat je feitelijk een katvervanger hebt in het jasje van een kat, en het dus oogt alsof die gewoon aanwezig is. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| z18xe Starting Member

| Geregistreerd op: 20 Augustus 2008 | Posts: 31 | |
|
Geplaatst: Za 30 Aug 2008, 15:04 Onderwerp: |
|
|
|
Kat-vervangers kan ik moeilijk vinden voor mijn type wagen.
Ik vind wel 'Motorsport Metaal-Katalysator 200 cell' bij Opel M-Tech voor 350 euro............
Tekst:
Edelstaal met 63mm aansluitingen. Afmetingen: 310x135mm. 200cpi Voor motorvermogens tot 360 pk. Ideaal ter vervanging van de originele Opel Katalysator. Deze Metaal-Kat heeft nagenoeg geen tegendruk, dus u hoeft uw Katalysator niet meer te verwijderen om vermogen te winnen.
Deze Metaalkatalysator voldoet aan de emissie eisen van moderne autos
Dit lijkt me erg onnodig om aan te schaffen, alsof dat voor mij nodig is tot 360 pk!!! Er is ook een 100 cell maar die past niet bij mijn wagen.
En ook die is tot 350 pk trouwens. ZIjn er geen goedkopere voor minder vermogen? |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Wo 22 Apr 2009, 20:40 Onderwerp: |
|
|
|
aangezien hier geen nieuw topic voor nodig is, plaats ik het hier maar iemand ervaring met een pijp door je kat te lassen?geeft dit effectief vermogen winst en niet meer lawaai aan de uitlaat? |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 22 Apr 2009, 20:50 Onderwerp: |
|
|
|
En meer milieuvervuiling...  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Do 23 Apr 2009, 12:47 Onderwerp: |
|
|
|
nja dat is geweten he want ik denk zelfs dat als ik mij volledig lijn van suppersprint ik toekomst ga steken, daar zelfs een kat bij zit... moet dat nog is op zoeken, want we dragen graag ons steentje bij voor moeder aarde he  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|