Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| @thlon Newbie

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2009 | Posts: 1 | Woonplaats: Borsbeek/België |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2009, 17:23 Onderwerp: BMW X3 torsiebar of ophanging |
|
|
|
Hallo iedereen,
Ben nieuw hier.
Ik heb altijd met een opel astra g gereden, nu had ik daar Eibach veren ondersteken en Michelin pilot premacy's, bangelijke baanligging, ging alsof het iets van niets was door de bochten.
Nu rijdt ik met een Bmw x3, maar als ik nog maar de helft van de snelheid haal van de astra ga ik er precies uitgaan, hij helt zowat over, ik hoop dat ik het hier juist verwoord.
Terwijl de astra mooi recht blijft hangen.
Nu hebben ze me verteld dat ik het beste een set torsiebaren steek.
Maar als ik nu een schokdemperset steek, de originele steken er reeds 160000km onder, dus lang zullen die niet meer meegaan veronderstel ik.
Maar dan wel zonder andere veren, ik wil niet teveel comfort opgeven.
Zou mijn probleem niet opgelost zijn?
Iemand suggesties? |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2009, 17:53 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, dat lost je probleem niet op.
De auto wordt gedragen door de VEREN, niet de dempers.
Overhellen komt door het ontbreken van draging aan de buitenste wielen.
Eibachs zijn stijver, waardoor je strakkere wegligging krijgt.
Je kunt dus beter andere veren plaatsen, evt. icm nieuwe dempers
en een setje AntiRollBars (Swaybars) zal ook wle helpen.
Maar het blijft natuurlijk een X3; die staan VEEL hoger op de wielen dan
een Astra EN wegen meer, dus zal zicht ook HEEL anders gedragen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2009, 21:02 Onderwerp: |
|
|
|
Idd een x3 heeft zijn zwaartepunt veel hoger liggen dan een astra natuurlijk.
Je wegligging zal een stuk verbeteren door veren, dempers en antiroll stangen vervangen.
Maar helaas is grip nog altijd een compromis tussen comfort en hardheid, dus wat comfort zul je altijd inleveren. En bedenk ook dat je wagen behoorlijk onvoorspelbaar kan worden wanneer je erg dikke stabi stangen gaat monteren! Als je deze gaat vervangen is het misschien verstandiger om eerst eens de voorste stabi te vervangen door een dikkere/stuggere en dan kijken of achter ook nog nodig is. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|