Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Tyger Starting Member

| Geregistreerd op: 25 Januari 2009 | Posts: 31 | Woonplaats: Hasselt |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 18:52 Onderwerp: meer PK's beste goedkoopste manier |
|
|
|
Ey,
Ik vroeg me dus af wat is de beste goedkoopste manier om meer pk's te krijgen? bij een turbo zit je al snel aan 1000 euro bij chip of odb tuning zijn is het niet altijd even gezond voor de wagen.
En sportuitlaat en sportbougies geven amper meer PK's _________________ Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur! |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 18:55 Onderwerp: |
|
|
|
begin eens met een open luchtfilter, met goede CAI, een goede uitlaatlijn en evt een andere nokkenas.. dat moet toch al wel kunnen schelen... Overgens bestaat goedkoop vermogen simpelweg niet, je auto tunen kost nu eenmaal veel geld. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 19:01 Onderwerp: |
|
|
|
Koop een auto met meer pk's
Een goede uitlaatlijn gaat je ook flink centen kosten en de pk winst met een open luchtfilter is niet extreem..
Koop een Peugeot 206 2.0 gti, dan heb je al snel 140 pk met een redelijk lichte auto. (als je een 206 wilt hebben) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Laatst aangepast door Chaoth op Do 5 Feb 2009, 20:06, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
| Tyger Starting Member

|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 19:35 Onderwerp: |
|
|
|
wel ik heb mijn 206 al maar het is maar een standaard 1.1 dus 60 PK dus dact ik eerst mischien een turbo bij zetten maar het zetten kost al heel dus eerder chiptuning maar dat lijkt me nie gezond voor de wagen en heb je zelfs niet voor de 1.1 versie _________________ Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur! |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 19:41 Onderwerp: |
|
|
|
een 1.1, dat had ik even gemist... da's nou echt een motor waar ik niks aan zou gaan doen, misschien beter om even rond te kijken of je niet ergens een ander (sneller) blok vandaan kan halen _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Tyger Starting Member

|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 19:44 Onderwerp: |
|
|
|
een nieuwe blok is ook duur _________________ Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 20:01 Onderwerp: |
|
|
|
Daarom zeg ik: Koop voor wat extra centen een goede 206 2.0 gti.. Dan zit je al gauw op 140 pk
Dat is een optie om te overwegen. Zeker als je voor meer pk's wilt gaan.
Waarom zou je een 1.1 kopen als je veel pk's wilt? Je zult nooit genoeg winst halen voor het bedrag dat je nodig zult hebben.. je kunt dan beter meteen investeren in een zware motor zoals een 2.0. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Tyger Starting Member

|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
dan moet ik ook veel meer in verzekering investeren zeker vanaf 2.0 _________________ Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur! |
|
Naar boven |
|
 |
| spurlie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 21:10 Onderwerp: |
|
|
|
Tyger schreef: |
een nieuwe blok is ook duur |
Maar waarschijnlijk goedkoper dan pk's uit je 1.1 persen.....
Je hebt denk ik 4 opties bij die 1.1:
1. Je investeert weinig/geen geld in het 1.1 blokje, hebt nagenoeg geen vermogenswinst en kachelt goedkoop rond.
2. Je pompt er belachelijk veel geld in, perst er veel (voor een 1.1) pk's uit en je wagen wordt een STUK minder betrouwbaarder (met bijbehorende onderhoudskosten).
3. Je monteerd een sneller blok.
4. Je koopt een snellere wagen.
Uiteindelijk zal optie 3 en 4 de beste keuze zijn als je toch meer vermogen wil. Een 1.1 is niet bedoelt om mee te scheuren, maar om mee in de stad te cruisen. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 5 Feb 2009, 23:35 Onderwerp: |
|
|
|
"How fast do you want to go?"
"How thick is your wallet???"
Wat je ook doet, het kost allemaal geld. De meest zekere optie is simpel weg een andere auto.
En ook als jij je 1.1 ECHT sneller maakt moet je je duurder verzekeren, da's gewoon een feit.
Niet opgeven aan de verzekering dat je dit doet is ook niet slim, want dan keren ze niet uit als je een
ongeluk veroorzaakt, ZEKER niet als ze de oorzaak (gedeeltelijk) kunnen herleiden aan het vermogen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

|
Geplaatst: Vr 6 Feb 2009, 9:50 Onderwerp: |
|
|
|
Met andere woorden.. 2.0 wordt wel een hele aantrekkelijke optie..
Wil je een auto met veel pk's, dan is dat gewoon duurder. Je hebt een hoger verbruik en je bent meer kwijt voor verzekering. Vaak is de wegenbelasting ook hoger, omdat de auto zwaarder is.
Wil je veel pk's, dan moet je volgens mij willen investeren. De keus is aan jou. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Asmooh Newbie

| Geregistreerd op: 11 Juli 2009 | Posts: 16 | Woonplaats: Sittard |
|
Geplaatst: Za 11 Jul 2009, 17:04 Onderwerp: |
|
|
|
je kan altijd een turbo stickertje plaatsen.. dan lijkt het alsof je meer heb.. |
|
Naar boven |
|
 |
| Fearlezz Junior Member

| Geregistreerd op: 16 December 2008 | Posts: 379 | Woonplaats: Waddinxveen |
|
Geplaatst: Do 16 Jul 2009, 12:14 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ben nu van een Lancia Delta 1.6 naar een Lancia Delta 2.0 turbo gegaan... bij de 1.6 betaalde ik 89 euro verzekering per maand.. bij de 2.0T betaal ik 138 euro per maand verzekering.. het is een keuze die je maken moet.. of je het waard vind om voor wat meer geld een snellere bak te rijden...
Maar zoals ze al zeggen.. een 1.1 is niet gemaakt voor snelheid.. dat zijn cilinderinhouden voor de stad.
Grt _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| markk08 Junior Member

| Geregistreerd op: 2 Januari 2009 | Posts: 142 | Woonplaats: Rotterdam |
|
Geplaatst: Wo 22 Jul 2009, 22:56 Onderwerp: |
|
|
|
je kan altijd een turbo stickertje plaatsen.. dan lijkt het alsof je meer heb..
WHUAHUAHUAHUA !
Of koop de stickers en letters die op een 2.0 GTI zitten en maak de jouwe zoals een 2.0 GTI
Mijn advies: Spaar voor een nieuwe auto en geniet van de lage kosten die je nu hebt! _________________ Huidige auto:
Citroën DS3 1.6 e-HDI (2012
Verleden:
Honda 1.4 Silverstone (1996)(130pk)
BMW 325 2.5 6 cilinder (1998)(220pk)
Volvo S40 2.0 automaat (1997)(150 pk)
Honda Civic Hybrid 1.3 automaat (2006) |
|
Naar boven |
|
 |
|
|