Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 11:31 Onderwerp: Tellerplaten vervangen |
|
|
|
Hoi,
ik ben in bezit van een Opel Corsa B 1.2 en ik ben die saaie zwarte standaard tellerplaatjes zat... dus heb ik me die mooie witte tellerplaten aangeschaft!!
Maarja, aanschaffen is te doen, monteren is wat lastiger
Nu heb ik al wat handleidingen doorgekeken, maar bleef ik met 1 ding zitten wat ik niet snap.
je haalt eerst de hele behuizing los, dan het stukje plastic ervoor weg.. dat is easy.. maar daarna volg ik het niet helemaal meer.. dan hebben ze het over de wijzer over een pinnetje halen (neem aan de pin zodat de teller op 0 blijft staan) en dan moet de wijzer op een bepaald punt blijven staan???
en als je de nieuwe platen gemonteerd hebt moet de wijzer na hermontage weer op dezelfde plek staan??
zoiets was het wat ik had gelezen..
naja om een lang verhaal kort te maken, hoe moet dit nu precies voordat ik me tellerbak los trek wou ik dit wel ff dubbel checken (A)
Bij voorbaat dank
Dennis _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 12:57 Onderwerp: |
|
|
|
Je moet de positie van de wijzers markeren, zodat je ze, na het vervangen van het plaatje, er weer op de juiste manier op kunt zetten.
De wijzers moet je namelijk verwijderen om het plaatje te verwisselen. het is niet moeilijk. Het is mij ook gelukt  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 13:08 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar bij sommige sets moet je de wijzers laten zitten
en dan de tellerplaat om de wijzer heen schuiven, misschien dat het zo'n set is?
Kun je anders geen foto's en/f scans plaatsen van de platen en handleiding? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 21:16 Onderwerp: |
|
|
|
Hey hey,
bedankt voor de reacties alvast!!
Ik kom nu net terug van me werk dus nu ff geen tijd voor een fotosessie
morgen ben ik tegen 11 weer thuis dus zou dan wel ff wat foto's schieten..
de handleiding kan ik wel al laten zien, deze komt namelijk gewoon van de autostyle site
linkje:
http://www.autostyle.nl/downloads.aspx
en dan de bovenste pdf ^_^
Dus morgen ene update!!! _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Okt 2009, 23:28 Onderwerp: |
|
|
|
Het komt er dus op neer dat als de naald normaliter tegen een pennetje rust
je deze over het pennetje moet halen zodat de naald in zijn ECHTE ruststand
komt, ofwel de stand waarin de veer de naald niet beweegt.
Die stand markeer je en dan verwijder je de naald. Als je dan de nieuwe platen
geplaatst hebt zet je de naald terug op de as met het puntje bij jouw markering,
om de naald vervolgens te draaien tot voorbij het rust-pennetje en 'm dan
volledig op de as te drukken. Op die manier zou je ijking niet moeten verlopen.
Bij modernere auto's met electonische naaldmotortjes moet je even zoeken naar een voelbare
ruststand, bij een Aygo is dat bijv echt de NUL-stand, dus daarbij druk je de naald op de
as iets BOVEN de ruststand, om 'm dan voorzichtig naar de nulstand te draaien over de as. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 6 Okt 2009, 3:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb de mijne op de gok teruggeplaatst.. ook niet zo handig
Maar ze kloppen wel Die irritante palen die je snelheid aangeven komen toch nog eens van pas.
Maar zoals Murcie zegt klopt als een wijzer! (kan ook niet anders hehehe) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Okt 2009, 7:34 Onderwerp: |
|
|
|
IJken met GPS is ook wel fijn...
Ik heb in mijn auto de snelheidsmeter origineel, maar mijn ScanGaugeII is
gecalibreerd op GPS. Mijn GPS komt mooi overeen met van die palen langs
de weg en de afwijking van de ScanGaugeII is nu minder dan een half procent...
Houdt trouwens wel in dat de snelheid op mijn
dashboard ±5kmh meer aangeeft dan ik echt rij _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 6 Okt 2009, 10:54 Onderwerp: |
|
|
|
de teller in de auto hoort ongeveer 5 km meer aan te geven dan er werkelijk gereden word _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 6 Okt 2009, 14:34 Onderwerp: |
|
|
|
Dat doen fabrikanten zodat ze geen gezeik krijgen als er es iemand een boete voor te snel rijden krijgt.
De mijn is niet meer origineel, dus zitten ze altijd safe.  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Okt 2009, 22:38 Onderwerp: |
|
|
|
Is wettelijk zelfs vastgelegd dat een snelheidsmeter (de kilometerteller zijn die cijfertjes
op een rijtje) niet te weinig maf aangeven en wel te veel, maar ook binnen grenzen...
En dat heeft idd met aansprakelijkheid (liability) te maken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Wo 7 Okt 2009, 16:18 Onderwerp: |
|
|
|
goed... ik ging dus lekker aan de slag me hele dashboard gesloopt zoals het hoort beetje geweld gebruiken en wat wrikken, en voilla hij was eruit!!
Nou dan alles gaan verwijderen.... de nulstand genoteerd, no problems... alles gaat goed zo ver..
en dan gaan we de plaatjes verwijderen.. eerst maar de 2 kleine, dat was dus zo gepiept, en toen was de toerenteller aan de beurt...
toen kwamen de problemen, ik krijg gewoon met geen mogelijkheid de naald er van af.. bij de kilometerteller hetzelfde probleem. het maakt niet uit hoeveel kracht je zet, hij gaat NIET los...
Hoe komt dit en of hoe kan ik dit oplossen? de wijzers lijken echt muur en muur vast te zitten  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 7 Okt 2009, 17:29 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mijn Mitsubishi zaten ze erop gedrukt. Ik heb een vork gebruikt om ze eraf te halen.
Die kun je als soort wig gebruiken. Pas wel op dat je wijzers niet afbreken en dat de tellerplaten niet beschadigen.
Dit gaat natuurlijk alleen op als je wijzers erop zijn gedrukt. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Wo 7 Okt 2009, 18:41 Onderwerp: |
|
|
|
Hey bij mij slopel is het precies hetzelfde... de olie temp en benzine metertjes gingen er ook dan zonder problemen uit..
alleen de km/h en toerenteller willen er niet uit gewipt worden met een vork :O
daarom ook mijn post hier xD ik snap er niks van :O
op een opel forum had ik een guide gezien voor een Corsa B, en daar zeiden ze dat je gewoon alle wijzertjes er met een vork uit moet halen...
maar dit wil dus echt niet hier... meerdere mensen/manieren/keren geprobeerd... ze blijven zitten...
help  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 7 Okt 2009, 20:10 Onderwerp: |
|
|
|
Ik kan ook niet meer aanraden dan een vork...
Voor leden van een ander forum bouw ik regelmatig klokken om
en voor het verwijderen van de naalden heb ik een vorkje waarmee
ik als kleine jongen heb gegeten bij mijn gereedschap liggen...
Met wat tape eromheen beschadigen de wijzerplaten ook niet. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Wo 7 Okt 2009, 21:47 Onderwerp: |
|
|
|
Yeah!!!
het is gelukt
pfft wat een gedoe om die wijzers eruit te halen zeg... moest zoveel kracht erop zetten dat ik doorschoot en me vinger inging met die wijzer
morgen nog ff de wijzers verven, de schroefjes bijverven en de nul-km stand bijverven.. en dan is het weer tijd om te gaan stoeien met het inbouwen!!
thanks voor de tips/reacties mensen!! _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
|
|