Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Katje Junior Member

| Geregistreerd op: 26 Augustus 2010 | Posts: 128 | Woonplaats: zuid-limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Sep 2010, 8:49 Onderwerp: roest behandelen |
|
|
|
nou hoe kan ik het beste roestplekken aanpakke?
kheb voor net boven de bumper een deukje zitten waarvan de rand is aant roesten en in me deurrportaal zit ook wat roest langs de rand.
nu zou ik graag zorgen dat die roest verdwijnt en dan eventueel nieuw lakken/spuiten
maar hoe krijg ik die roest eerst weg?
gewoon schuren of heb je daar middeltjes voor |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Sep 2010, 13:03 Onderwerp: |
|
|
|
Als 't oppervlakkige roest is gewoon schuren, en steeds fijner schuurpapier gebruiken zodat het op het einde glad is en gespoten kan worden. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 1 Sep 2010, 13:15 Onderwerp: |
|
|
|
Als het doorgeroest is moet je gaan flexen en nieuwe stukken erin lassen. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Katje Junior Member

|
Geplaatst: Wo 1 Sep 2010, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
oke dankjewel! _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ronaldokloet Junior Member

| Geregistreerd op: 12 Mei 2010 | Posts: 120 | Woonplaats: eindhoven |
|
Geplaatst: Do 2 Sep 2010, 13:06 Onderwerp: |
|
|
|
en heb dit getest, en het werkt echt.. je kan het krijgen in een concentraat wat je op moet lossen in water, daar je verroeste onderdeel in leggen en laten weken, even naborstelen en schoon. Er is echter ook een GEL variant, die gebruik ik nu ook, eerst de verroeste plek schoonmaken met een staalborstel, gel erop smeren, laten intrekken, tussentijds met een staalborstel nog even de gel verder in de plek borstelen, en verdomd! Die plek is gewoon echt roestvrij!
http://www.rustyco.nl/
Onderstaand een paar foto's die ik in de loop van de dag neem, van een roestplek, behandeld met de gel.
Staalborstel, meer heb je niet nodig
 _________________ Your Dream...
..................Is my reality!
_________
//_//_||__\\___
|_(o)_____(o)_\ |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 2 Sep 2010, 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
Hehe dit doet me aan iets denken, heb zo een tijdje geleden eens iets geprobeert: Ik heb hier thuis zware producten staan zuren, en als je daar roest metaal inlegde da product zorgde gewoon dat alles ontroeste, best niet zo gezond voor inteademen, en zeker opletten voor huid en kleren want die waren gewoon weg als je dit op jezelf kreeg. Maar het was best wel grappig  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 2 Sep 2010, 16:44 Onderwerp: |
|
|
|
RN_style schreef: |
Hehe dit doet me aan iets denken, heb zo een tijdje geleden eens iets geprobeert: Ik heb hier thuis zware producten staan zuren, en als je daar roest metaal inlegde da product zorgde gewoon dat alles ontroeste, best niet zo gezond voor inteademen, en zeker opletten voor huid en kleren want die waren gewoon weg als je dit op jezelf kreeg. Maar het was best wel grappig  |
zal hier in nl dan wel niet verkocht mogen worden  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 2 Sep 2010, 16:46 Onderwerp: |
|
|
|
Hmmm moet ook wel zeggen dat we vroeger een bedrijf hadden en niet iedereen kan zomaar aan die producten geraken  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

| Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 9:53 Onderwerp: |
|
|
|
Honda de power van roest 9 van de 10 civic's zijn al doorgelast bij de wielkasten jammer genoeg vind ik het doodzonde want het blijve leuke wagens  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 9:57 Onderwerp: |
|
|
|
volkswagen doet net zo hard mee hoor. onder de spatborden en dorpels rotten weg
enige wat je kunt doen is al het rotte weg halen plus extra zodat je op het blanke metaal zit en dat behandelen en dan opnieuw een stuk inlassen en tectyleren. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
Schuren vind ik zelf voor geen meter werken
Duurt veels te lang..
Gewoon dremel erop en alles wegslijpen!
Daarna goed ontvetten, ff wat auto plamuur erover en daarna in de primer en spuiten!
en klaar  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 10:58 Onderwerp: |
|
|
|
ooh ben jij dan klaar?? dus jij rijd met gaten in je auto meeste mensen maken wel ff stukje er op weer en gaan dan pas plamuren en primer  _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 11:09 Onderwerp: |
|
|
|
Tuurlijk niet..
Ik heb geen gaten in me auto..
Oh en ik rijd niet meer met die ouwe VW
Maar het was allemaal relatief oppervlakkige roest, die is weggeslepen tot op het staal schoon was..
Daarna plamuren omdat je wel verschil hebt anders en dan primer/lakken..
Zie je er niks meer van en geen gaten
Maar idd als je echt een heel stuk staal weghaalt moet er een nieuwe plaatje op.. maar dat had ik dus niet.  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| Katje Junior Member

|
Geplaatst: Do 2 Dec 2010, 21:31 Onderwerp: |
|
|
|
ajajaj..
kheb het geschuurd met schuurpapiertje en primer erop en lak..
en its klaar.. nog altijd prima nu  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|