Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 20:47 Onderwerp: |
|
|
|
Er zullen zeker producten zijn die voor minder even goed zijn als Meguiar's, daar twijfel ik niet over. Maar WAT precies vind jij er beter aan Dennis?
En dat spul van Turtle ben ik zeker geen fan van. Die hebben ook die gekleurde wax, en je kunt veel beter blanke nemen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| golf3driver Silver Member

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 21:14 Onderwerp: |
|
|
|
die heb ik in huis de wax van turtle voor metalic lakken. was er wel tevreden over hoor geeft je auto mooie glans laag. maar als het opdroogde kwam er poeder van af en dat moest je de hele tijd weer van je auto poetsen ging wel makkelijk hoor daar nie van maar toch. ik ga is sparen voor die 3 stappen van meguairs. de klei heb ik al. kost dan wel ff 50 euro maarja doe je wel tijdje mee  _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

| Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 22:48 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb zelf nog het een en ander staan hier. Klei en shampoo heb ik geen ervaring mee van Meguiar's. Shampoo koop ik normaal ook niet, die stap doe ik in de wasbox. Zelf spons meenemen en voor 2 Eur ben je met wassen en naspoelen klaar.
'k Heb de Gold Class Wax van Meguiar's, en polish en shampoo heb ik nog uit een of ander demopakket ooit op een evenement bemachtigd, van een mij niet bekend merk genaamd Car Star. Maar goed de Polish doet z'n werk wel
Paint Cleaner heb ik een blik van staan van 25 jaar oud van de Hema
En lach maar, 't spul werkt prima.
Moet wel zeggen 'k ben niet zo'n fanatieke autopoetser meer als vroeger, dus zo'n grote uitgaven doe ik ook niet snel meer. Velgenreiniger overweeg ik wel, maar gezien er misschien toch wielen opkomen die van binnen mat zwart zijn is dat alweer een zorg minder
Doe maar ruig, 45 Eur voor 'n potje wax
Maar 't kan nog gekker: Dodo Juice Supernatural 2.0 Wax
Btw wat is het verschil eigenlijk tussen die vaste en zachte wax? (in mijn geval tussen de Blue Velvet en de Purple Haze, die beide toch goed aangeschreven staan)
dennis121 schreef: |
...1 wax laag heeft een standtijd van 2/3 maanden!! gem. dus 2.5 maand x 20/30 lagen wax uit een pot = 62 maanden = 5 jaar met 1 pot wax!!!!!! |
1 ding zie je over het hoofd, en dat is dat schijnbaar deze wax meerdere keren moet worden aangebracht om dit duurzame resultaat te bekomen.
Op de site staat 15-25 lagen per pot, dus ik pak even het gemiddelde van 20. 2 lagen per keer, da's dan 10 x 2.5 maand is 2 jaar.
Op zich is die duurzaamheid inderdaad helemaal niet verkeerd. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Wo 20 Okt 2010, 6:58 Onderwerp: |
|
|
|
Verschil tussen een harde en zachte wax van dodo's ala blue velvet/purple haze
Blue velvet haal je 25/30 lagen uit 1 pot
Purple haze haal je 20/25 lagen uit 1 pot
Maar purple haze is makelijker aan te brengen :O
Wax MOET je niet in meerdere lagen aanbrengen..
dit KAN je doen, maar heb dit zelf nooit echt nodig gevonden...
Je kan ook eerst een sealent opbrengen (chemische variant van wax, en daarna wax) _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 15:01 Onderwerp: |
|
|
|
same here, turtle wax is goed maar geef heel fijn poeder af als je een stukje vergeet, niets erg maar wel irritant |
|
Naar boven |
|
 |

| Geregistreerd op: 21 September 2009 | Posts: 1596 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 15:22 Onderwerp: |
|
|
|
gister nog gebruikt. je moet dit echt goed uitsmeren en dan gewoon afspuiten met osmose dan heb je dat poeder niet ik deed het in de was box en deed alleen me motorkan en spatborden. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 15:23 Onderwerp: |
|
|
|
jullie zijn HOPELOOS >.<  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 15:25 Onderwerp: |
|
|
|
neej hoor. ik ben gebruiker van iets wat voor mij doen OOK werkt. en waarom zou ik het weg gooien als het werkt. als de fles leeg is haal ik wel wat anders.
en bovendien me auto is een gebruikers voortuig die niet alleen op de oprit staat te pronken van kijk is hoe schoon die wel nie is ik rij er mee op straat dus hij is ook weer snel vies. daarom da ik ook bijna elke week naar wasbox rijd. _________________ the ghost rijd op plekken waar je hem niet tegen wilt komen
 |
|
Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 15:30 Onderwerp: |
|
|
|
dat heeft iedereen... mijn auto zit ook niet in een glazen box
maar dan nog...............
HOPE-LOOOOOOOS!  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |