Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| hovic Starting Member

 | Geregistreerd op: 12 Augustus 2010 | Posts: 47 | |
|
Geplaatst: Do 12 Aug 2010, 17:48 Onderwerp: Air filters |
|
|
|
Hoi,
Ik heb een honda Civic 1.7i uit 2001 die ga ik tunen.
Ik wil beginnen bij een goed airfilter.
Ik zie vaak Blitz voorbijkomen als vooraanstaand merk, maar heeft misschien iemand nog tips voor een goed powerfilter?
Zijn er bijv. ipv airfilters ook powerfilters voor betere olie of benzine doorvoer ofzo?
(Owja, ik ben nog leek op het tuninggebied ) |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 12 Aug 2010, 22:02 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet wat jouw verwachtingen zijn, maar laat je niet misleiden door de naam "powerfilter" want je zult er niet harder van rijden/accelereren. Beetje betere gasrespons, iets hoger in de toeren, en wat meer geluid, meer moet je er niet van verwachten ook al maken ze reclame dat 't 10pk meer geeft.
Overigens het geluid heb je alleen met een open luchtfilter, niet met een vervangingsfilter. En als je daar niet de nodige aanpassingen bij maakt voor een cold air intake die koude rijwind direct naar het filter brengt, zul je zelfs vermogensverlies hebben.
Ik heb zelf met Blitz geen ervaringen. Maar veel verschil is er niet als je kijkt naar merken als Blitz, Apexi, K&N, Green, Pipercross (dit zijn wel schuimfilters ipv katoen).
En nog even een algemene tip als je met tuning begint, kijk eerst wat je wil. Wil je een showauto die wat herrie maakt, of wil je serieus aan vermogenswinst gaan werken? In dat laatste geval gaat het gewoon veel geld kosten, wees je daarvan bewust. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Zo 24 Okt 2010, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
kan je wel vertellen dat Blitz, Apexi en K&N redelijke prijsjes aanhangen laat maar zegge..
maarja wie prestatie wil hebben moet daar wel wat voor over hebben.  _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| dennis121 Junior Member

 | Geregistreerd op: 5 Oktober 2009 | Posts: 290 | Woonplaats: Emmercompascuum |
|
Geplaatst: Ma 25 Okt 2010, 13:19 Onderwerp: |
|
|
|
K&N kitje kopen voor je auto..
en er vooral voor zorgen dat het luchtfilter koude luch opvangt en dus niet warmte van de motor!
maar echte PK's haal je er meestal niet uit, of het zijn er maar een paar +-5
Voornaamste wat je eruit krijgt is geluid..
wat ik van vele hoor dat dit gewoon een focking irritant geluid is.. vooral op de snelweg!
Ik zou je geld voor luchtfilter laten voor wat het is en bijv. een goeie uitlaatsysteem kopen! van einddemper tot spruitstuk!  _________________ VW polo 1.9 Diezelll! =D |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Ma 25 Okt 2010, 16:02 Onderwerp: |
|
|
|
sterker nog op de dyno kon ik alleen een miniem verschil in koppel zien en niet in vermogen  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| D-Werx Newbie

 | Geregistreerd op: 7 December 2010 | Posts: 8 | Woonplaats: EHV |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2011, 17:57 Onderwerp: |
|
|
|
K&N is ook klinkklare onzin. Voor dat geld kun je beter een merkloos universeel filter kopen en deze zo ver mogelijk van het motorblok monteren. Hierdoor is de kans op vermogensverlies minimaal. Het is grappig dat nog steeds mensen het idee hebben dat een open filter vermogen oplevert. Het enige wat het oplevert is een leuker geluid, maar verder niets meer en niets minder. Tenzij je praat over fine-tuning, en dan bedoel ik auto's met bergen pk's en koppel. Maar dan gaat het nog altijd gepaard met zaken zoals een open uitlaat, etc. Alleen het filter gaat niks opbrengen, behalve het geluid. _________________ www.d-werx.com |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2011, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
K&N is 1 van de beste standaard vervangings filters die er bestaan, die ook nog EGT pktjes levert veel zal het niet zijn maar meer dan een merkloos ding.
en je hoeft um niet zo ver mogelijk van het blok af zien te plaatsen maar zoveel mogelijk koudelucht laten pakken.
het beste is meteen achter je voorbumper en dan natuurlijk wel ergens bij een gat in de voorbumper
koudelucht is compacter dan warme lucht
dus past er meer van in het blok  _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| D-Werx Newbie

 | Geregistreerd op: 7 December 2010 | Posts: 8 | Woonplaats: EHV |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2011, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
Wat is er beter aan K&N, hoe gerenommeerd dat merk ook is, t.o.v. een universeel mazen of papieren filter? En dan wel even op het niveau gemiddelde auto en niet supercar . En als zo'n vervangingsfilter van K&N dan echt pk's oplevert, meer dan een universeel filter, vertel eens hoe... _________________ www.d-werx.com |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2011, 22:39 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb meer dan een jaar met een k&n 57i kitje op mn benzine gereden en rij nu enkele weken terug standaard en ik merk wel verschil in hoge toeren hoor,houd zich nu wat meer in...
en ook in de benzine ik doe 160 km meer met de standaard luchtfilter
+ die topmerken leveren hetgeen dat past op jou wagen met alles inc
dus niet lopen prutsen want alles past direct.
maar sneller ging mijn wagen er niet door.
is gewoon een leuk hebbedingetje  |
|
Naar boven |
|
 |
| Kaya Design Junior Member

 | Geregistreerd op: 12 Januari 2011 | Posts: 416 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Vr 8 Jul 2011, 20:59 Onderwerp: |
|
|
|
het materiaal wat K&N gebruikt is gewoon van veel beter kwaliteit dan universeel.
waardoor de luchtstroom beter is
in vergelijking met een papieren filter heeft een K&N veel betere luchtstroming
en een universeel tjah een K&N zal waarschijnlijk evenveel luchtstrrom doorlaten maar doe dat wel met een betere filtering _________________ KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 8 Jul 2011, 22:07 Onderwerp: |
|
|
|
En wat dacht je van de duurzaamheid? Papieren filter wordt om de 20.000-30.000 km vervangen, en 'n K&N (of Green of ander degelijk merk) gaat mogelijk zo lang (of langer) mee als de wagen.
Op mijn vorige wagen merkte ik ook wel verschil. Iets betere gasrespons, en op 5000+ rpm had die nog wat over, terwijl de acceleratie met het standaardfilter ver ophield op dat toerental. 's Winters in de kou kon 't wel nadelig werken. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Den Olli Advanced Member

 | Geregistreerd op: 28 November 2010 | Posts: 578 | Woonplaats: Beervelde (België) |
|
Geplaatst: Wo 13 Jul 2011, 19:59 Onderwerp: |
|
|
|
ik dacht toen ik wat jonger was en nieuw op dit forum dat powerfilters de ultieme cheap ass tuning is, helaas pindakaas is dit niet zo en je ziet maar al te vaak mensen met aftermarket rommel klooien en geloven in wonderen, een open filter staat mooi in de motorruimte dat is het en een beetje een stofzuig-achtig geluid  |
|
Naar boven |
|
 |
| Louwie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 16 September 2010 | Posts: 775 | Woonplaats: Den Haag |
|
Geplaatst: Do 14 Jul 2011, 10:44 Onderwerp: |
|
|
|
Den Olli schreef: |
ik dacht toen ik wat jonger was en nieuw op dit forum dat powerfilters de ultieme cheap ass tuning is, helaas pindakaas is dit niet zo en je ziet maar al te vaak mensen met aftermarket rommel klooien en geloven in wonderen, een open filter staat mooi in de motorruimte dat is het en een beetje een stofzuig-achtig geluid  |
hoe jij dit nou zit te vertellen zo monteren ze hem ook vaak gewoon net naast de inlaat en heerlijk warme lucht naar binnen zit te zuigen met het ow zo mooie stofzuiger geluidje...
plaats maar eens een goede cold air intake op de juiste manier en je zal zien dat de motor beter zal gaan lopen/klinken en reageren.... _________________ member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.
Proud To Be Different
 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Do 14 Jul 2011, 11:56 Onderwerp: |
|
|
|
fout !!
beter !
 _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 14 Jul 2011, 16:49 Onderwerp: |
|
|
|
Als je een motorblok verder gaat uitbouwen, ja dan is een goede luchtaanvoer noodzakelijk, en 1 van de dingen die als je het niet doet je vermogen kan afremmen.
Maar enkel een luchtfilter plaatsen, daar win je weinig mee. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|