Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 16:07 Onderwerp: rare luchtfilter |
|
|
|
Op mijn Mtisu Colt C50 van 91 zit bovenop de motor een standaard luchtfilter die plat is en een schijfvorm heeft...nu heb ik wel es luchtfilters gezien die ook die vorm hebben maar dan mooier zijn maar kan dat zomaar? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 16:31 Onderwerp: |
|
|
|
Bedoel je een platte schijf die van boven naar beneden filtert of een ronde schijf waarbij de omtrek van buiten naar binnen filtert?
Je kunt zeker andere luchtfilters monteren (bijv. sportievere Green of K&N) zolang je maar zorgt dat het goed past zodat er geen lucht met vuil buiten het filter om je motor in kan. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 19:27 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb em uit elkaar gehaald en volgens mij filtert hij van buiten naar binnen want de echt filter is ook rond en de gaten zitten aan de zijkant en niet aan de boven of onderkant
maar het probleem zit em in de hoogte van het filter...mag niet te hoog zijn anders kan de motorkap niet meer omlaag ik zal proberen een foto te maken binnenkort _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 19:30 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik het zo hoor heb je ongeveer hetzelfde principe als mij, een rond of ovaal filter bovenop een carburateur?
Heb ik zelf een K&N filter opgezet. Is dat donkere ovale ding met chrome deksel...
 _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 20:56 Onderwerp: |
|
|
|
nou ik denk precies die want ik heb dus ook een carburateur....wat de fok doet een carburateur eigenlijk? en heeft het wel zin op een 1.3 Gl? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Feb 2005, 21:47 Onderwerp: |
|
|
|
De carburateur mengt de benzine en lucht. Bevat ook de gasklep, en een mechanische afstelling regelt de mengselverhouding lucht/benzine.
Tegenwoordig is dit allemaal electronisch geregeld met injectie en ecu, vroeger mechanisch met carburateurs...
Of het zin heeft een sportfilter erop te zetten is een ander verhaal. Je moet geen wonderen ervan verwachten, vermogenswinst zal te verwaarlozen zijn en vaak kun je zelfs op vermogensverlies rekenen.
De meesten doen het ook voor het geluid.
Op een zwaar getunede motor heeft het in combinatie met een cold air intake (koude luchtaanvoer naar filter) wel zin, daar heb je voordeel aan een beter inlaatsysteem waar meer lucht door naar binnen geperst kan worden. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 9:15 Onderwerp: |
|
|
|
nou het is mij ook mee om het geluid hoor...ik verwacht zoiezo niet van een luchtfilter 10 pk erbij...maar ik heb ook wel es zo'n filter gezien die de vorm had van een cirkel onder die naar een punt toe liep naar boven dus een soort feestmuts
waar heb je de jouwe vandaan en is het moeilijk te installeren? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 16:17 Onderwerp: |
|
|
|
Heb mijne 4 jaar geleden op Speed & Design gekocht bij EFKA Imports, de K&N importeur van NL.
Was toen erg goedkope beursprijs dus meteen meegenomen
Jij bedoelt wat op de meeste injectiemotoren gezet wordt, een buis/slang naar de grill toe en daar op het einde een paddestoelvormig filter. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 18:17 Onderwerp: |
|
|
|
nee dit was een nog spitsere bovenkant echt een kegelvorm en was ook bedoelt om em bovenop de motor te plaats maar zo'n ovale is ook wel goed
is dat veel gekloot ivm de luchtvolume meter? ik weet dat je em er niet voor moet plaatsen :S _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 19:10 Onderwerp: |
|
|
|
Was voor mij geen gekloot, want die meter zit er gewoon nie bij mij  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 19:51 Onderwerp: |
|
|
|
nou bij mijn galant (1.8 GLi dohc) wel en ik meende draadjes te ontwaren bij de Colt luchtfilter maar kan ernaast zitten _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 7 Feb 2005, 22:21 Onderwerp: |
|
|
|
simpele oplossing, maak eens een foto van de motorruimte, weten we ook iets meer ervan  _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Za 19 Feb 2005, 23:28 Onderwerp: |
|
|
|
Dis de Colt zijn motor:
en dit is die van de galant:
 _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Freestyler Silver Member

 | Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Ma 21 Feb 2005, 15:57 Onderwerp: |
|
|
|
Colt heeft zo te zien geen luchtmassa meter, die galant zeker weten wel (klein zwart 4kant deksel met witte stikker op direct achter de filterbox.
Voor wat ik zo kan zien is de colt een gewone carberatie motor, en kun je zo zonder aanpassingen een sport filter opschroeven (wel de slang aansluitingen ff in de gaten houden ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 22 Feb 2005, 22:18 Onderwerp: |
|
|
|
Cold Air Intake heeft ook zin op niet zwaar getunede motoren...
Koude lucht bevat meer zuurstofdelen, dus kan er ook meer brandstof verbrand worden, meer lucht + meer brandstof = meer vermogen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|