Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Blubber Newbie

 | Geregistreerd op: 16 Oktober 2010 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Za 16 Okt 2010, 17:29 Onderwerp: Technisch vraagje over uitlaat. |
|
|
|
Hallo, ik ben nieuw op het Forum, en zal me binnenkort met wat foto's van mijn huidige auto voorstellen.
Voor een projectje van een vriend zitten we nu echter met een vraag.
Weet iemand of de uitlaat van een 2.4 Benzinemotor goed functioneert wanneer deze onder een 2.5 Benzine Turbomotor wordt gehangen?
Het gaat om een Volvo S60.
Wordt de compressie in het blok dan te hoog, of is dit verschil minimaal? Eventueel andere zaken?
Graag jullie expertise, waarvoor alvast ontzettend bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2010, 8:05 Onderwerp: |
|
|
|
je wilt dus een non turbo spruitstuk op een turbo auto hangen ?
ben bang dat je een hoop vermogen verliesd _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| Blubber Newbie

 | Geregistreerd op: 16 Oktober 2010 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2010, 11:24 Onderwerp: |
|
|
|
Niet met spruitstuk, maar het gedeelte van de Catalysator tot het einde.
Krijg je dan een overdruk in het blok, of een oververhitte Turbo, omdat de uitlaat de gassen niet snel genoeg kan afvoeren? |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2010, 20:49 Onderwerp: |
|
|
|
voor een turbo is het wel aan te raden een ruime uitlaat te nemen ja  _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| evertg6 Newbie

 | Geregistreerd op: 3 Oktober 2010 | Posts: 8 | Woonplaats: Bennekom |
|
Geplaatst: Do 21 Okt 2010, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
Niet aan (willen) beginnen , de uitlaat van een turbo heeft over het algemeen een betere flow , een uitlaat van een nonturbo zal dus de gassen niet snel genoeg kunnen afvoeren voor nood kan het natuurlijk maar optimaal is het niet.
beetje zelfde effect als je zelf door een rietje zou moeten blazen. |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Vr 22 Okt 2010, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
daarom is het de reden waarom ze vragen wat voor motor je hebt(benzine,diesel ....) bij bv.remus, sebring enz... woont hier niet ver van mij zo een wannabe tuner met een moto uitlaat onder zn diesel,
veel suc6 heb ik gezegd... kan binnen een jaartje naar de reet zijn zn wagentje |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 12:06 Onderwerp: |
|
|
|
Jah en aangezien mijn topic ook gesloten is zal ik het hier dan maar vragen: Ben aan het informeren voor een uitlaat. De bedoeling is om de orginele te houden en na de cat te beginnen gewoon een buis met demper op. De vraag is of ik hierdoor geen vermogenverlies zou op hebben? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 17:15 Onderwerp: |
|
|
|
als jouw motorblok een bepaald tegendruk nodig heeft kan je vermogensverlies lijden
als jouw motorblok geen bepaalde tegendruk nodig heeft en blij is als ie 'vrij kan ademen' dan kan je zelfs ietsiepietsie winst krijgen _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 17:18 Onderwerp: |
|
|
|
Jah ik hoor het al voor allee zekerheid geen uitlaat steken vant zit nu al met vermogenverlies door men grote velgen  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| AudioSystemRolla Silver Member

 | Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 18:04 Onderwerp: |
|
|
|
vermogensverlies door grote velgen ?
kan me voorstellen dat het zwaarder is en dat het iets koppel kan kosten omdat de radius groter word maar echt vermogen kosten ?
ik heb ook behoorlijk grotere velgen maar kan niet zeggen dat ik vermogensverlies merk oid _________________ d(>_<)b audio system does shake things up  |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 18:11 Onderwerp: |
|
|
|
Maar ik bedoel, in het optrekken is hij iets trager en verbruik vele hoger, tis maar een 1.2  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Wo 17 Nov 2010, 21:02 Onderwerp: |
|
|
|
hoe zegt men het ook al weer eje hebt een atmosferiesche moter en drukvulling!
drukvulling wat betekend dat dat betekend dat de lucht niet door de moter wordt aangezogen maar door een heel dikke fhon met brute kracht door je moter gejaagt wordt wat dus ook betekend door de uitlaat!
dus vrijwel elke moter met turbo will lekker kunnen uitademen
dus dikere uitlaat pijp is alleen maar beter achter de kat een rechte pijp op eind demper zal alleen maar beter zijn minder ristrictie
en ook nog eens meer geluid! beste zou zijn van spruitstuk tot eind demper een rechte pijp maken en eene dikke ook nog! alleen wordt je dan wel elke keer aangehouden door de wouten als ze langs je rijden vanwege het lawaai.
turbo waggie wil geen ristrictie, die fohn jaagt de lucht met forse kracht door moter en uitlaat beste is 65mm pijp nemen van spruitstuk tot einddemper.
ligt er aan wat hij onder vermogens verliest bedoelt!
ik heb de standaard velgen vervangen door de gsi velgen op de corsa dat zijn 205!
en ja idd je merkt dat hij minder snel optrekt ook logiesch hij heeft meer rubber op het wegdek en dus meer frictie!
en ja met spoorvorming een ramp! met goed nat weer is het wel leuk hoor lekker slippen en glijden met droog weer met 90 een haakse bocht maken en dan hou er rekening mee dat als je grot ere of kleinere diameter willen monteert dat resulteert in een afwijking op je km teller! dus kan zijn dat jij 50 op je teller hebt maar je 60 rijd of omgekeert dat je 50 ziet en je 40 rijdt! dingen om toch wel stil bij te staan  _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2010, 16:13 Onderwerp: |
|
|
|
neg, maar ga geen ganse uitlaat vervangen voor een 1.2 nafte ze .
Ik zou gewoon de buis houden en met een andere demper op: zoals ik al zij-> geen geronk dat je over gans de straat hoort, gewoon een beetje sound
Oja en waarom begin je over turbo? ik ga dat niet steken ofzo e  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jelle1982 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2010, 17:35 Onderwerp: |
|
|
|
enkel andere eindemper zou toch al voldoende moeten zijn voor wat sound op benzine? |
|
Naar boven |
|
 |
| RN_style Silver Member

 | Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2010, 17:38 Onderwerp: |
|
|
|
Ja dat denk ik ook.. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|